منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

وبلاگ تخصصی سلاح وشکار

آشناترين ها

آموزشی و اطلاع رسانی

quartz1

Hot News

کانون شرق نو

کلبه شادی

مجله انلاین برنا

ای اف دی دانلود.::مخصوص هکرها::.

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک   ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و اطلاعات برای بهبهانیهای گل و آدرس www.behbahanfun.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد .





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1


type="text/css">//Ashoora.ir|Oghat Begins

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سرگرمی و اطلاعات


لوگوی دوستان


بر چسب ها




راز ۱۰ رفتار غيرارادي انسان؛ از سکسکه تا گريه

جمعه 28 تير 1392

انسان ها در زندگي روزمره خود رفتارهايي بروز مي دهند که بسياري از آن ها عجيب و منحصر به فرد است.در اين مطلب به بررسي ۱۰ رفتار عجيب و ناخواسته انسان و دلايل انجام هر يک از آ ن ها مي پردازيم.

گريه

 چقدر عجيب است که غم و اندوه موجب ريختن آب از چشم هايمان مي شود. در بين تمامي موجودات تنها ما انسان ها هستيم که به دليل احساساتمان اشک مي ريزيم. به گفته محققان، علت اين رفتار علاوه بر ابراز احساس همدردي با اطرافيان، خارج کردن برخي مواد مضر از بدن است.

در واقع اشک ها حاوي مجموعه اي از هورمون ها و پروتئين هاي ناخوشايند هستند که وقتي بدن احساس غم و اندوه و استرس مي کند، توليد مي شوند و به همين دليل است که پس از يک گريه مفصل، در نتيجه خارج شدن اين مواد مضر، احساس تخليه هيجان مي کنيد.

سکسکه

سکسکه اسپاسم غيرارادي ديافراگم است که غشاي ماهيچه اي در قفسه سينه است که در فرآيند تنفس نقش بسيار مهمي ايفا مي کند حال اگر اين ماهيچه در اثر وجود غذاي زياد درون معده و يا برعکس گرسنگي تحريک شود، يک دوره سکسکه اتفاق مي افتد. سکسکه با وجود آن که آزاردهنده است، براي بدن هيچ فايده اي ندارد. 

البته برخي محققان معتقدند اين رفتار مي تواند بقايا و آثار يک رفلکس مکشي مربوط به انسان هاي اوليه باشد. در هر حال اين فرآيند براي انسان امروزي بيشتر آزاردهنده است که البته براي رفع آن راهکارهايي همچون حبس کردن نفس، ترساندن خود، بلعيدن يک قاشق شکر و نوشيدن آب توصيه مي شود که البته تمامي اين راهکارها از طريق توقف موقت ريتم تنفس عمل مي کنند.

خواب

 ما تقريبا يک سوم زندگي مان را در خواب به سر مي بريم. هيچ انساني نمي تواند بي خوابي را بيش از چند روز تحمل کند و فرآيند خواب يکي از ناشناخته ترين رفتارهاي انسان است. خواب باعث تقويت مکانيسم بدن از توليد مواد شيميايي مورد نياز براي فعاليت در زمان بيداري تا تنظيم و سازمان  دهي مجدد نورون ها در مغز و سيستم اعصاب مي شود.

خواب REM با فعاليت بالاي نوروني خود که مدت زمان طولاني تر را در شب دربرمي گيرد، در واقع به رشد و توسعه مغز منجر مي شود. محققان خواب را براي تقويت حافظه و توان يادگيري حياتي مي دانند. خواب همچنين خاطرات را به حافظه طولاني مدت منتقل مي کند و براي انجام فعاليت هاي فکري روزمره، براي بدن نوعي زمان ريست شدن و استراحت فراهم مي کند.

مرگ


 اگر بخواهيم فني صحبت کنيم، مرگ يک فعاليت روزمره نيست اما هر روز در اقصي نقاط جهان رخ مي دهد. ما مي ميريم چون سلول هايمان مي ميرند.گرچه سلول ها به دفعات براي مدت دست کم ۷۰ سال جايگزين مي شوند اما قادر به ادامه اين فرآيند تا ابد نيستند. درون هر سلول تلومراز در انتهاي کروموزوم هاي ما حاوي اطلاعات ژنتيکي است که با هر تقسيم سلولي، کوتاه تر مي شود. 

تلومراز در ابتدا به حد کافي طولاني است اما در نهايت کوتاه و کوتاه تر مي شود تا اين که تمامي اطلاعاتي که در خود دارد، از بين مي رود و ديگر سلول ها قادر به تقسيم نيستند.

 البته دانشمندان سخت در تلاشند تا راه حلي براي افزايش طول عمر پيدا کنند و مي گويند به زودي قادر به ۲ برابر کردن متوسط طول عمر خواهند بود. برخي تصور مي کنند مو و ناخن ها پس از مرگ به رشد ادامه مي دهند در حالي که چنين نيست، در واقع پس از مرگ، بدن خشک شده و موجب جمع شدن پوست مي شود و در نتيجه قسمت هايي از ناخن ها و مو که زير پوست بوده است، نمايان مي شود و اين تصور را ايجاد مي کند که اين قسمت ها رشد کرده اند.

ديد سه بعدي

 آيا تا به حال از خود پرسيده ايد که چشم ها چگونه سه بعدي مي بينند. اين در واقع نوعي خطاي ذهن است. مغز ما از نوعي ناهمخواني دوچشمي بهره مي برد که به معناي تفاوت جزئي بين تصاوير مشاهده شده توسط چشم راست و چپ است. مغز ما از ۲ نسخه مخدوش و تحريف شده از يک صحنه براي بازسازي عمق آن استفاده مي کند. 

براي يک شيء نماي نزديک به منظور تصميم گيري درباره فاصله آن، مغز نقطه تلاقي و همگرايي ۲چشم و يا زاويه اي را ثبت مي کند که چشم ها از ميان آن روي جسم تمرکز مي کنند. در زمان نگاه کردن به اشيا در حين حرکت نيز ما به طور ناخودآگاه مسافت را از طريق ثبت تفاوت در سرعت نزديک و دور شدن اجسام برآورد مي کنيم.

سرخ شدن چهره

 واکنش قرمز شدن گونه ها در واقع يک پاسخ مشترک بين تمامي انسان در قبال توجه اجتماعي است که در همه رخ مي دهد و تنها شدت و ضعف آن متفاوت است. به طور معمول اين حالت مي تواند در زمان ملاقات يک فرد بسيار مهم، تجربه يک حس قوي در يک موقعيت اجتماعي و يا مورد تحسين و تمجيد زياد قرار گرفتن ايجاد شود.

 اين فرآيند بدين شکل رخ مي دهد که رگ ها در صورت گشاد و فراخ شده و موجب افزايش جريان خون در ناحيه گونه ها و ايجاد نوعي چهره گلگون مي شود. البته دانشمندان هنوز علت وقوع اين فرآيند و عملکرد و فايده آن را نمي دانند.

خنده

 وقتي يک جوک مي شنويد و يا دچار يک حس بامزه مي شويد، ناگهان اين تمايل در شما ايجاد مي شود که بارها و بارها با تغيير حالت ماهيچه ها شروع به فرياد زدن کنيد. خنده حقيقتا مکانيسم عجيبي دارد. روان شناسان معتقدند اين واکنش رفتاري نوعي سيگنال به ديگران از طريق انتشار احساسات مثبت، کاهش استرس و کمک به انسجام گروهي است. بنا به همين دلايل برخي حيوانات نيز در حين انجام بازي هاي جمعي، لبخند مي زنند و مي خندند.

پلک زدن


 اين عجيب نيست که پلک مي زنيم. اين فرآيند که يک دهم ثانيه به طول مي انجامد، ذرات گرد و غبار را پاک و مايعات روغني را روي کره چشم منتشر مي کند. اما چيزي که عجيب است آن است که ما متوجه نمي شويم که هر ۲تا۱۰ثانيه دنيا در تاريکي فرو مي رود. دانشمندان دريافته اند که مغز انسان نوعي توانايي براي ناديده گرفتن خاموشي هاي موقت و لحظه اي دارد. 

در واقع عمل پلک زدن موجب توقف فعاليت در چندين ناحيه از مغز مي شود که مسئول رديابي تغييرات محيطي هستند و بدين شکل است که شما جهان اطراف خود را به طور مستمر و بي وقفه مشاهده مي کنيد.

خميازه

 براي برخي کافي است که تنها درباره خميازه مطلبي بخوانند تا شروع به خميازه کشيدن بکنند. برخي محققان معتقدند خميازه مانند خنده نوعي وسيله براي برقراري ارتباط و کمک به سازمان دهي رفتار گروهي است. خميازه با سرايت از يک فرد به ديگري در واقع نوعي اطلاعات را منتقل مي کند به اين معني که «من خسته ام» يا «اين برنامه کسل کننده است». 

اين رفتار در واقع نوعي ابزار ارتباطي انسان هاي نخستين بوده است و با بررسي اسکن هاي مغزي گروهي که خميازه مي کشيدند، محققان دريافتند که با خميازه الگوهاي رفتاري در نواحي از مغز که مرتبط با تقليد است، فعال مي شود.

خواب رفتن دست و پا


 اين واکنش در واقع فرياد از خفه شدن است.اگر به دست يا پاي شما خون نرسد، به نوعي از کار مي افتند. اگر شما دست يا پاي خود را در وضعيتي قرار دهيد که در جريان خون خللي ايجاد شود، اعصاب اين ناحيه در اثر سوءتغذيه دچار اختلال در عملکرد مي شود و در اين حالت شما احساس سوزش، درد يا کرخي در ناحيه محروم از خون مي کنيد چون نورون هاي حسي شما به طور موقت از کار مي افتند. حس سوزن سوزن شدن نيز در اثر فشار مستمر روي يک عصب ايجاد مي شود.



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 15:30



داستانک- نزدیکان خدا !!

پنج شنبه 20 تير 1392

 

کودکی با پای برهنه روی برف ها ایستاده بود و به ویترین فروشگاهی نگاه می کرد. زنی در حال عبور او را دید، او را به داخل فروشگاه برد و برایش لباس و کفش خرید و گفت: مواظب خودت باش! کودک پرسید: ببخشید خانم شما خدا هستید؟ زن لبخند زد و پاسخ داد: نه من فقط یکی از بنده های خدا هستم.
کودک گفت: می دانستم با او نسبتی دارید!


نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 10:33



دستوراتی برای خلاصی از سحر و چشم‌زخم

جمعه 14 تير 1392

 

دستوراتی برای خلاصی از سحر و چشم‌زخم

 

سحر از مقولاتی است که در قرآن کریم نیز بدان اشاره شده و هنوز هم هستند افرادی که از این ابزار علیه دیگران استفاده می‌کنند. آیت‌الله بهجت برای رفع آن دستوراتی را توصیه فرمودند که بیشتر بر مبانی قرآنی استوار است.

 


سحر و جادو واقعیت دارد؟

دعا و نفرین و نوشتن آن‌ها بر کاغذ برای بستن بخت دختر یا پسر صحّت ندارد، خداوند چنین دعاهایی را مستجاب نمی‌کند، ولی سحر و جادو از اموری است که واقعیت دارد البته یادگیری و یاد دادن آن حرام است. وجود چنین نیروها به مقتضای نظام دنیا می‌باشد که تزاحم میان زشتی‌ها و پلیدی‌ها وجود دارد و همچنان که انسان‌های شیطان صفت و زشت کار وجود دارد جن‌های پلید و آزاردهنده نیز وجود دارد.

 

در حدیث آمده است: یکی از ساحران و جادوگران که در برابر انجام عمل سحر مزد می‌گرفت خدمت امام صادق(علیه السلام) رسید و عرض کرد: حرفه من سحر بوده است و در برابر آن مزد می‌گرفتم، خرج زندگی من نیز از همین راه تأمین می‌شد و با همان درآمد، حج خانه خدا را انجام داده‌ام، ولی اکنون آن را ترک نموده و توبه کرده‌ام آیا برای من راه نجاتی هست؟

 

امام صادق(علیه السلام) در پاسخ فرمود: عقده (گره) سحر را بگشا، ولی گره جادوگری مزن.(1)

 

از این روایت استفاده می‌شود که برای گشودن سحر ساحران آموختن سحر و عمل آن بی اشکال است.

 

اما فال، حقیقت ندارد. امام علی(علیه السلام) می‌فرماید: "الطیره لیست بحقّ؛ فال بد یک امر حقیقی و واقعی نیست".( تفسیر نمونه، ج 1، ص 280 ، به نقل از وسائل الشیعه، باب 25 از ابواب ما یکتسب به ، حدیث 1.)ولی بدون تردید اثر روانی می‌تواند داشته باشند. فال نیک غالباً مایه امیدواری و حرکت است , ولی فال بد موجب یأس و نامیدی و سستی و ناتوانی است . شاید به خاطر همین اثر روانی در روایات اسلامی از فال نیک نهی نشده اما از فال بد زدن به شدت مذمت شده است .


سحر از مقولاتی است که در قرآن کریم نیز بدان اشاره شده و هنوز هم هستند افرادی که از این ابزار علیه دیگران استفاده می‌کنند. آیت‌الله بهجت برای رفع آن دستوراتی را توصیه فرمودند که بیشتر بر مبانی قرآنی استوار است

 

در حدیثی از پیامبر(صلی الله علیه وآله ) نقل شده :«تفألوا بالخیر تجدوه ; کارها را به فال نیک بگیرید که آن را می‌یابید». اما فال بد که به آن (طیره ) یا(تطیر) می‌گویند, به شدت مذمت شده است . پیامبر(صلی الله علیه وآله ) فرمود:«الطیره شک ; فال بد زدن در حد شرک به خدا و مذموم است ».

 

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: «فال بد اثرش به همان اندازه است . که آن را می‌پذیری . اگر آن را سبک بشماری , کم اثر خواهد بود و اگر آن را محکم بگیری , پر اثر (اثر روانی )خواهد بود و اگر به آن بی اعتنا باشی , هیچ اثری نخواهد داشت».

 

در روایات دیگر آمده که راه مبارزه با فال بد بی اعتنایی به آن است .( تفسیر نمونه , ج 6 ص 317به بعد, با تلخیص)

 


پیشینه‌ی دعا نویسی و غیب گویی

در مورد دعا نویسی برخی از مدعیان آن افراد حرفه‌ای هستند که چندان اعتمادی به گفته‌هایشان نیست. اگر کسی خواهان دعاست باید با زبان خویش و با کمال توجه به مفاهیم و مضامین آن به درگاه خداوند دعا کند و از او حوائج خویش را طلب نماید یا از اهل دانش و بصیرت در دین دعاها و اذکاری را بپرسد.

 

آگاهی به غیب- در مرحله اول- اختصاص به خداوند عالم دارد و در مرحله دوم، از آن انبیا و ائمه و اولیای اوست که آن‌ها از خودشان استقلالا چیزی ندارند، بلکه خداوند عالم طبق مصالح، به اندازه‌ای که صلاح می‌داند، آگاهی از غیب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. لذا فالگیری و کف بینی و طالع شماری که نوعاً کار افراد شیاد است، هیچ مستند شرعی ندارد و اعتقاد به آن صحیح نیست. این گونه کارها علم شمرده نمی‌شود .

 

البته این نکته را نباید فراموش کرد که سحر و ارتباط با اجنه علمی است که از گذشته تاکنون بوده والان هم کسانی دارای این علم هستند، ولی شرعاً یاد گرفتن سحر و استعمال آن حرام است. البته یاد گرفتن این علوم برای کسانی که هدفشان ابطال سحر و یا مبارزه با مدعیان دروغین نبوت است، اشکال ندارد.

 


دفع سحر و جادو به نقل از عالمی بزرگ

سحر از مقولاتی است که در قرآن کریم نیز بدان اشاره شده و هنوز هم هستند افرادی که از این ابزار علیه دیگران استفاده می‌کنند. آیت‌الله بهجت برای رفع آن دستوراتی را توصیه فرمودند که بیشتر بر مبانی قرآنی استوار است.

 

"کسی که سحر شده باشد یا دچار چشم‌زخم شده باشد برای بطلان سحر و دفع چشم‌زخم باید چه کند؟"

 

در پاسخ فرمودند: موارد ذیل را مراعات و عمل نمایید:

 

1- قرآن کوچک همیشه همراه داشته باشید.

 

2- معوذتین [سوره‌های مبارکه فلق و ناس] را بخوانید و تکرار نمایید.

 

3- آیة‌الکرسی را بخوانید و در منزل نصب نمایید.

 

4- چهار قل [سوره‌های مبارکه توحید، کافرون، فلق و ناس] را بخوانید و تکرار نمایید، خصوصاً وقت خواب.

 

5- در موقع اذان با صدای نسبتاً بلند اذان بگویید.

 

6- روزی 50 آیه از قرآن کریم را با صدای نسبتاً بلند بخوانید.

 

(کتاب پرسش‌های شما و پاسخ‌های آیت‌الله بهجت _ جلد اول)



منابع :
سایت جهان نیوز
سایت حوزه
سایت خبر آنلاین



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 19:42



تهران در صورت زلزله 7 ریشتری رکورد‌دار تعداد کشته‌ها می‌شود

جمعه 7 تير 1392

 1264760_366.jpg

دکتر بهرام عکاشه در مراسم پاسداشتی که برای وی در حسینی ارشاد گرفته شده بود با اشاره به تاریخچه زلزله شناسی در ایران گفت: 83 درصد شهرهای کشور ما در خطر زیاد و خیلی زیاد زلزله هستند، 90 درصد کشور ما گسل دارد و شهرهای ما جایی ساخته شده اند که در معرض خطر هستند.
 
وی ادامه داد: از شروع قرن 20 تا کنون در ایران 125 هزار نفر بر اثر زلزله جان خود را از دست داده اند و دو برابر این تعداد هم نقص عضو شده و چندین برابر این تعداد هم افراد آواره شده اند.
 
استاد علم زلزله شناسی ایران افزود: در سال 1365 مصاحبه ای درباره پیامدهای زلزله تهران داشتم که براساس آن شورای عالی امنیت ملی در نامه ای خواست دلایل خود را برای اینکه تهران در معرض خطر زلزله است بیان کنم که من هم دلایل و پیشنهادات خود را در این زمینه ارایه کردم.
 
وی با اشاره به پیشنهاداتی که ارایه کرده بود، گفت: پیشنهاد دادم حکومت سایه ایجاد شود، مدیریت بحران برای شهر تهران تشکیل شود، مطالعه برای تغییر پایتخت صورت گیرد.
 
دکتر عکاشه افزود: بنابراین در سال 83 وظیفه ایجاد ستاد بحران به شهرداری تهران محول شد و شهرداری مسئولیت این کار را پذیرفت و  ستاد بحران در سال 83 تشکیل شد و در حال حاضر این ستاد در کل کشور ایجاد شده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به رشد شهرها و جمعیت ما نتوانستیم آن گونه که باید در زمینه پدیده زلزله و جلوگیری از آن فعالیت کنیم و امیدواریم دانشجویانی که تحویل جامعه داده ایم بتوانند در زمینه زلزله جدی تر از ما فعالیت کنند.
 
این استاد زلزله شناسی همچنین پیشنهاداتی برای مقابله با پدیده زلزله ارایه کرد که می توان به برنامه ریزی برای مقابله با زلزله، درک عمیق بحران ناشی از زلزله، عمل گرا کردن آیین نامه ها در رابطه زلزله، تعریف نقش مردم در شروع، حین و بعد از زلزله، توسعه آموزش هایی در رابطه با مقابله با زلزله در دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه و ارایه یک واحد درسی در این رابطه که دارای نمره هم باشد، اشاره کرد.
 
برگزاری مانور تعریف شده جهانی زلزله، ساخت فیلم هایی دراین رابطه، پخش برنامه هایی در رابطه با زلزله از شبکه تلویزیونی، روزنامه ها و رسانه ها هم از از دیگر پیشنهادات عکاشه برای مقابله با زلزله بود.
 
وی افزود: اگر گسل ری و شمال تهران فعال شود و زلزله ای با 7.5 ریشتر هم رخ دهد تهران رکورد دار تعداد کشته ها و زخمی های زلزله خواهد بود، این مساله باید جدا پیگیری شود.


نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 19:25



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید. سعی میکنم واسه همتون مطالب جالب و خوندنی داشته باشم.با نظرتون به من کمک کنید.ورودتون رو پیشاپیش تبریک میگم خوش آمدید.
mehran_esa2@yahoo.com


مطالب پیشین

فروش پنل ارسال پیامک تبلیغاتی با بهترین امکانات و ارزانترین قیمت
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی با ارزانترین قیمت
عکس های قدیمی بهبهان
عکس های قدیمی کشف حلقه زرین ارگان بهبهان1368
7نکته در مورد خندیدن
8خطری که پیتزا دارد!!
آیا خوردن خمیر دندان ضرر دارد؟
صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟
برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید
6نکته مهم درکاربا کامپیوتر
مجیدی ودخترش در رستوران
دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!
راهکارهایی برای رفع استرس
گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن
کوتاهترین خلبان جهان
کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال
زود بخوابید تا سلامت باشید
خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن
بنر کلوب




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behbahanfun
This Template By Theme-Designer.Com