منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

وبلاگ تخصصی سلاح وشکار

آشناترين ها

آموزشی و اطلاع رسانی

quartz1

Hot News

کانون شرق نو

کلبه شادی

مجله انلاین برنا

ای اف دی دانلود.::مخصوص هکرها::.

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک   ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و اطلاعات برای بهبهانیهای گل و آدرس www.behbahanfun.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد .





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 1310
بازدید کل : 846846
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1


type="text/css">//Ashoora.ir|Oghat Begins

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سرگرمی و اطلاعات


لوگوی دوستان


بر چسب ها




نابغه هایی که بی استعداد شمرده می شدند!!

پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391

  

آلبرت انیشتن

در کودکی دچار بیماری دیسلسیک بود. یعنی معنی و مفهوم کلمات و عبارات را درست تشخیص نمی داد. معلم آلبرت انیشتن او را عقب مانده ذهنی، غیر اجتماعی و همیشه غرق در رویاهای احمقانه توصیف می کرد، ضمنا وی دوبار در امتحانات کنکور دانشگاه پلی تکنیک زوریخ مردود شد

توماس ادیسون 

که معلمانش از آموزش او در مدرسه عاجز مانده بودند در تمام طول تحصیل کم ترین نمره ها را از درس فیزیک می گرفت ولی همین شخص بعدها موفق شد بیش از هزار وصد و پنجاه اختراع به جامعه بشریت عرضه کند که بیشتر آنها در زمینه علم فیزیک بوده است

 بتهون 

معلم او می گفت در طول زندگیش “اوچیزی یاد نخواهد گرفت


 پیکاسو 

یکی از معروفترین نقاشان جهان بدون کمک و حضور پدرش که در زمان امتحانات کنارش می نشست نمی توانست در درس هایش نمره قبولی کسب کند

  هیلتون

که مالک بیش از ۳۰۰ هتل در سرتاسر دنیاست در دوران کودکی برای گذران زندگی مجبور بود کف سالنها و هتل ها را طی بکشد

  جیمز وات

که مخترع ماشین بخار بود فردی کودن توصیفش می کردند

  امیل زولا 

نویسنده بزرگ فرانسوی دانش آموزی تنبل بود که در مدرسه از درس ادبیات معمولا نمره صفر می گرفت

  ناپلئون بنا پارت

مدرسه خود را با رتبه ۴۲ به عنوان یک دانش آموز غیر ممتاز ترک کرد


 لویی پاستور

در مدرسه یک محصل متوسط بود و در دوره لیسانس در درس شیمی بین ۲۲ نفر رتبه ۲۲ را کسب کرد

 



:: برچسب‌ها: آموزشی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 15:37



محصولاتی که اشتباهی اختراع شدند!!

سه شنبه 26 ارديبهشت 1391

 بستنی چوبی



اختراع بستنی چوبی به سال 1905 بر می گردد. ماجرا از این قرار بود که روزی پسر 11 ساله ای به نام فرانک اپرسون آبمیوه خود را که از پودر میوه و آب درست شده بود، به همراه قاشقی که برای هم زدن آن به کار برده بود در بیرون از خانه جا گذاشت. صبح فردا آبمیوه یخ زده بود و به قاشق چسبیده بود. به این ترتیب اولین بستنی چوبی اختراع شد و فرانک بیست سال بعد این اختراع خود را به ثبت رساند.

 


 


Rogaine (دارویی برای رویش مجدد مو) :



مشاهدات دانشمندان نشان می داد که بیماران مبتلا به فشارخون اگر از داروی لونیتن استفاده کنند موهای ضخیم تر و پرپشت تری خواهند داشت و بدین ترتیب این دارو برای درمان ریزش مو و رشد مجدد آن مورد استفاده قرار گرفت.

شیرینی خشک (کوکی) با تکه های شکلات:


این خوراکی خوشمزه اولین بار در مهمانخانه ای در ماساچوست ساخته شد. ویکفیلد صاحب این مهمانخانه با آرد و تکه های شکلات دسری برای مهمان ها درست کرده بود اما شکلات ها کاملاً حل نشده بودند و چیزی شبیه کوکی هایی که امروز می شناسیم به وجود آورده بودند. البته ناگفته نماند مهمان ها این دسر جدید را پسندیده بودند و از آن تعریف می کردند (حق با آنها بود، نه؟)

 


 


مایکرویو:



در سال 1945 یکی از مهندسان کارخانه ریتون، پرسی اسپنسر، هنگام کار با لامپ های مگنترون (که در سیستم های رادار نظامی به کار می رود) متوجه شد که شکلات داخل جیبش ذوب شده است. اسپنسرکه پرتوهای لامپ مگنترون را عامل ذوب شدن شکلات می دانست تصمیم به اختراع دستگاهی جدید به نام مایکرویو گرفت و بدین ترتیب اولین مایکرویو که 5 فوت ارتفاع داشت (!) به وجود آمد.

 


 


آتش بازی:



می گویند حدود2000 سال پیش یک آشپز چینی اشتباهاً زغال چوب، سولفور و نیترات پتاسیم را با هم ترکیب کرد و در نتیجه چیزی شبیه آنچه امروز به عنوان آتش بازی می شناسیم اتفاق افتاد. ناگفته نماند که همه این مواد امروزه در آشپزخانه ها ی ما پیدا می شود.

 


 


صابون عاج (
Soap lvory) :



ماجرا از این قرار بود که یکی از کارکنان کارخانه صابون سازی که محل کار خود را برای صرف نهار ترک می کرد دستگاه صابون سازی را به اشتباه روشن گذاشت غافل از اینکه این اشتباه به یک اختراع جالب منجر خواهد شد. مرد کارگر به کارخانه بازگشت و ترس از توبیخ باعث شد که قضیه را از دیگران پنهان کند و صابون های به ظاهر خراب را مخفیانه به فروش برساند. اما به زودی مشخص شد که مشتری ها از مصرف این صابون راضی بوده اند و می خواهند دوباره از این صابون ها استفاده کنند. بدین ترتیب کارخانه ساخت صابون های جدید را شروع کرد و ظرف مدت کوتاهی به شهرت جهانی رسید.

 

 


خمیر بازی (
Doh Play):



این ترکیب غیرسمی به دست نمی چسبد و می تواند چندین بار مورد استفاده قرار گیرد. این وسیله بازی در ابتدا ماده ای انعطاف پذیر وبتونه مانند بود و برای پاک کردن آثار زغال سنگ از کاغذدیواری به کار می رفت. پس از جنگ جهانی که گاز طبیعی جای زغال سنگ را گرفته بود و کاغذدیواری های قابل شستشو به بازار آمده بود، کمپانی تولید کننده این ماده که خود را در معرض خطر ورشکستگی می دید به فکر راه چاره افتاد و محصولات خود را به صورت خمیر بازی روانه بازار کرد.

 


 


چیپس سیب زمینی:



این محصول پرطرفدار اولین بار توسط آشپزی به نام جورج کروم ساخته شد. یکی از مشتری های رستوران که از سیب زمینی سرخ شده رستوران راضی نبود مرتباً آنها را به آشپزخانه پس می داد و از تردنبودن آنها شکایت می کرد . آشپز رستوران که عصبانی شده بود و دیگرحوصله شنیدن شکایت مشتری را نداشت سیب زمینی ها را به صورت لایه های بسیار نازک خرد کرد، به آنها نمک اضافه کرد و در روغن فرو برد. این چیپس های ترد و خوشمزه به زودی در سراسر آمریکا معروف شدند و طرفداران زیادی پیدا کردند.

 


 


قهوه :



می گویند چوپانی از اهالی اتیوپی یا حبشه متوجه شده بود که وقتی گوسفندانش از گیاهان قرمز رنگی که در اطرافشان روییده بود تغذیه می کنند، شادتر و سرحال تر از همیشه به نظر می رسند. چوپان بعد از بررسی و امتحان این گیاه آن را به یک پیشوای دینی نشان داد و در نهایت این گیاهان پس از سرخ شدن و جوشیدن به عنوان یک نوشیدنی مورد استفاده قرار گرفتند.



:: برچسب‌ها: تفریحی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 11:10



10 حقیقت تعجب آور در مورد پیام کوتاه

دو شنبه 25 ارديبهشت 1391

 


  در سال 1992 نوکیا 1011، یکی از اولین گوشی‌های موبایل با شکل ساده (
Candy Bar)، تنها امکان 60 دقیقه مکالمه به کاربر می‌داد. حافظه این گوشی فقط برای ذخیره 99 شماره مخاطب کافی بود و یک صفحه‌نمایش کوچک سیاه و سفید داشت. مقایسه آن با Lumia 800 امروز مثل مقایسه خودروی فورد مدل T با شاتل فضایی در تمامی زمینه‌ها است؛ به استثناء یک مورد: امکان تایپ و ارسال پیام

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) امسال بیستمین سالگرد تولد پیام کوتاه است که بر خلاف دیگر فناوری‌های کاربردی به ندرت در طی دو دهه گذشته تغییر کرده است. برای جشن گرفتن تأثیر حیرت‌انگیز پیام کوتاه بر دنیا، ده حقیقت تعجب‌آور در مورد پیام‌های کوتاه در این مطلب ذکر می‌شود: 

یک: پدر اس‌ام‌اس ماتی ماکونن، یک مهندس فنلاندی است. او در سال 1984 در یک پیتزا فروشی در کپنهاگ، وقتی برای شرکت در کنفرانسی در مورد آینده ارتباطات موبایلی به دانمارک آمده بود، ایده سرویس پیام‌رسانی برای گوشی‌های دیجیتال GSM به ذهنش خطور کرد. متأسفانه او هرگز برای این کار پیشگامانه دستمزدی دریافت نکرد، زیرا حق امتیاز این ایده را به ثبت نرسانده بود.


دو: یک سال بعد، فرمت 160 کاراکتری توسط محققی در زمینه ارتباطات به نام فریدهام هیلبرند تعیین شد. او در حالی که سعی می‌کرد این فناوری را استاندارد کند و به تلفن‌های همراه امکان انتقال و نمایش پیام‌ها را بدهد، متوجه شد که میانگین جملات یا سوالات تنها به 160 کاراکتر نیاز دارد.

سه: اولین اس‌ام‌اس در سال 1992 توسط بریت نیل پاپ‌وُورس به مدیر اپراتور وُدافون، ریچارد جرویس در مهمانی کارمندان در شب کریسمس ارسال شد که متن آن این بود: "کریسمس مبارک". پاپ‌وورس سرویس ارسال پیام کوتاه یا همان اس‌ام‌اس را از کامپیوتر محل کار خود به یک گوشی موبایل اوربیتل 901 ارسال کرد.
 
 
  
 
 چهار: امروز ارسال پیام بیشترین استفاده را در میان سرویس‌های انتقال اطلاعات توسط تلفن همراه دارد؛ به طوری که 74 درصد از همه موبایل‌های سراسر جهان را شامل می‌شود یا به عبارت دیگر، 2.4 میلیارد از 3.3 میلیارد مشترک از طریق ارسال پیام ارتباط برقرار می‌کنند. پنج: در سال 2010 مردم رقم اعجابانگیز 6.1 هزار میلیارد پیام کوتاه ارسال کردند؛ یعنی 192 هزار پیام کوتاه در هر ثانیه! میزان درآمد صنعت در ارسال پیام‌های کوتاه 114 میلیارد و ششصد میلیون دلار در سال بوده است. 
 
  
 
 شش: تحقیقات نشان می‌دهد که اس‌ام‌اس بازی هنگام رانندگی دو برابر خطرناک‌تر از رانندگی در حالت غیرعادی است. یک نمونه از حواس‌پرتی هنگام رانندگی در سال 2008 در انفجار قطار در ChatWorth کالیفرنیا اتفاق افتاد که جان 25 نفر را گرفت. طی تحقیقات مشخص شد که راننده قطار درست قبل از حادثه 45 پیام کوتاه ارسال کرده بود.
 
 
 
 هفت: ارسال پیام زبان ویژه و جدیدی ایجاد کرده است که هدف آن کوتاه کردن تعداد کاراکترها است. محققان زبانشناس بر این عقیده‌اند که استفاده از زبان‌های عامیانه و اختصاری مانند چیزی که در زبان اس‌ام‌اس می‌بینیم در آینده منجر به تضعیف ادبیات و غلط دیکته‌ای و هجی کردن نادرست کلمات در میان کودکان شود. 
 
  
 
 هشت: از دلایل اصلی موفقیت ‌اس‌ام‌اس این است که با همه گوشی‌ها ‌می‌توان پیام کوتاه ارسال کرد و فعال کردن آن نیاز به چیزی ندارد. اس‌ام‌اس مقرون‌به‌صرفه‌ و ارزان‌تر از تماس تلفنی و استفاده از آن راحت است و امکان ارسال در تمامی شبکه‌ها را فراهم می‌کند. به این معنی که لازم نیست کاربران بدانند شخصی که برای او پیام ارسال می‌کنند از کدام شبکه موبایل استفاده می‌کند.

نه: مردم هم به طور اعجاب‌انگیزی در این شیوه‌ی برقراری ارتباط تبحر پیدا کرده‌اند. در سال 2005 سونجا کریستیانسن از نروژ رکورد سریع‌ترین تایپیست پیام کوتاه را به ثبت رساند. معنی این پیام این بود: "پیرانای تیزدندان از گونه سراسالموس و پیگوسنتروس، وحشی‌ترین ماهی‌ آب شیرین در دنیا است. در واقع، آنها به ندرت به انسان‌ها حمله می‌کنند." رکورد کنونی 37.28 ثانیه است.
 
 
  
 
 ده: تایپ پیام منجر به عارضه تنوسینوویتز می‌شود که نوعی التهاب انگشت شست دست است و در اثر تایپ مداوم پیام ایجاد می‌شود. (شبیه آسیب آرنج است اما کوچکتر و کمتر ورزشی است.) 
  اگرچه پیام‌رسانی تغییرات بسیار کمی داشته است، اما راه درازی را طی بیست سال گذشته طی کرده است. گذشت آن روزها که پیام کوتاه به عنوان یک قابلیت غیرضروری به حساب می‌آمد و هرگز کسی سرو کارش به آن نمی‌افتاد. امروزه خیلی از ما بدون آن نمی‌توانیم زندگی کنیم.

 



:: برچسب‌ها: علمی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 13:45



طالع بینی و بررسی شخصیت مرد اسفند ماه

شنبه 23 ارديبهشت 1391

 مرد متولد اسفند ماه به هیچ عنوان حد وسط ندارد، یا منقی کامل یا مثبت کامل است. اگر می خواهید زن یک مرد متولد اسفند بشوید، مواظب باشید که: از او زیاد انتقاد نکنید، از کم کاری و خونسردی او نرنجید، حتما هفته ای دو سه بار به او بگویید که دوستش دارید. اگر مرد متولد اسفندی بر سر راه شما قرار دارد و این احتمال است که روزی هر دو دارای یک نام خانوادگی بشوید، سخت مراقب باشید زیرا در صورت وقوع یک چنین رویدادی برای شما حد وسط وجود نخواهد داشت یا آینده ای بسیار درخشان خواهید داشت و یا به کلی آن را در هم خواهید ریخت.قبل از آنکه تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنید، بهتر است اطمینان پیدا کنید که او قادر به درک و بهره برداری از موقعیت های مناسب زندگی خود می باشد یا نه؟ اگر او را قادر به انجام یک چنین کاری دیدید، می توانید مطمئن باشید که به قول معروف نانتان در روغن خواهد بود و شما یکی از خوشبخت ترین زنان روزگار خواهید شد،‌ چه شوهری نصیب شما می شود که از ثروت و شهرت چیزی کسر نخواهد داشت اما اگر مشاهده کردید که او از زمره کسانی است که موقعیت های عالی را با بی اعتانیی از دست می دهد و در حدی نامتعارف پیرو ضرب المثل «سیلی نقد بهتر از حلوای نسیه است» می باشد و حالت تنبلی و رخوت او را از تعقیب کارهای جدی باز می دارد. بهر حال شما لبه پرتگاه بسیار ژرفی قرار گرفته اید.مرد متولد اسفند ممکن است واجد همه آن چیزهایی باشد که شما خواهان آن هستید و یا برعکس فاقد همه آنها نباشد.


منش زندگی او چنان است که به طور مرتب رو در روی موقعیت های بی نظیر قرار می گیرد و اینجاست که باید قاطعانه تصمیم بگیرد و با تصمیمی راسخ بر روی تمام رؤیاهایی که مانع پیشرفت و موفقیت او می گردند، خط بطلان بکشد، اما اشکال کار در این است که برخی از متولدین این ماه اصلا قادر به تشخیص موقعیت های مناسب نمی باشند و حس شناسایی« فرصت » در آنها ضعیف است و گوششان صدای در زدن بخت و اقبال را اصلا نمی شنود.مرد متولد اسفند آدم ضعیف النفسی نیست و عیب کار فقط در این است که گاهی چشمک های یک ستاره آنقدر نظر او را به خود جلب می کند که متوجه طلوع خورشید نمی گردد.

طبیعی است که تمام متولدین این برج این چنین رویایی نیستند اما یقین داشته باشید که اکثرا اینطورند. با وجود این امیدواری هایی نیز هست تاهست امید هم هست و برغم عدم قاطعیت که در اگثر متولدین این ماه به چشم می خورد، در آوردن نان و تأمین زندگی یک امر الزامی است و وقتی او در این راه گام بر می دارد، قدرت درک بسیارش که ناشی از تأثیر سیاره نپتون است، همراه با هوش سرشاری که به طور طبیعی در وی نهفته این امکان را به وجود می آورد که یک شبه ره صد ساله بپیماید و به شهرت و مقام، حتی ثروت های سرشار برسد، و اگر هیچ کدام از اینها نشد، می توانید روی احترام و تأمینی که به دست می آورد، حساب کنید. بعید نیست مرد متولد اسفندی که شما می شناسید، از این گروه باشد.

از سوی دیگر، باید با صراحت گفت که اگر او مثلا تا سن 25 و 30 سالگی نتوانسته باشد بار خود را ببندد و از موقعیت های مناسب زندگی بهره گیری های لازم را کرده باشد، بعید به نظر می رسد که آینده درخشانی در پیش داشته باشد.وقتی می گویم که آینده درخشانی نخواهد داشت، منظورم آینده خانوادگی اوست که شامل حال شما، فرزندان شما و زندگی شما می گردد، در حالی که ممکن است از نظر خصوصی وضع رضایت بخشی داشته باشید. بسیاری از متولدین اسفند که قدرت ریسک کردن را ندارند، از صمیم قلب به آنچه دارند، دلخوش و راضی می شوند، بدون اینکه توجه داشته باشند که همسر و فرزندان ایشان ممکن است اصلا راضی نباشند. در یک چنین مواردی او حداکثر رضایت خاطر را از رویاهای طلایی خویش به دست می آورد و یک لقمه نان و پنیر را برای زنده ماندن کافی می داند، در حالی که از نظر شما زندگی فقط یک غذای بخور نمیر نیست، زندگی تفریح و گردش، لباس های خوب، سفر و سیاحت و با مردم معاشرت لازم دارد. اگر آنقدر عاشق او هستید که حاضرید همه این کمبودها را تحمل کنید، بسیار خوب، بروید و پای سفره عقد بنشینید، اما از همین حالا بدانید که در طول زندگی زناشویی ناچار خواهید بود برای آنکه شاهد عقب ماندن خود از دیگران نباشید، بار او را هم به دوش بگشید، به این معنی که نه تنها باید برای خود کار مناسبی پیدا کنید و به قول معروف یکپا مرد خانواده بشوید، بلکه مراقب کار و نحوه فعالیت شوهر خود نیز باشید.حال به یک مطلب دیگر می رسیم و آن مسئله عواطف و احساسات مرد متولد اسفند است.

این هر عیب و کم و کسری که داشته باشد، از نظر امور عشقی بی نظیر است. عشق و احساست جزیی از وجود این مرد است. تا جایی که می خواهم بگویم بدون آن زندگی برایش نه تنها مفهوم خود را از دست می دهد، بلکه واقعا غیر ممکن می گردد. روزی که خورشید عشق در قلب یک مرد متولد اسفند طلوع می کند،‌ دنیا شاهد تولد یک نقاش بی نظیر، یک شاعر بی همتا و بالاخره یک هنرمند عالیقدر می گردد.تا اینجا با صراحت تمام راجع به متولدین اسفند مطالعه شد که نمی توانند از موفقیت های مناسب زندگی خود بهره برداری کنند و بیشتر عمر خود را در رؤیاهای طلایی خویش بسر می برند، اما حالا به ذکر خصوصیات اقلیمی می پردازیم که درست بر عکس گروه اول از هر موقعیتی حداکثر استفاده را می برند. چنین مردی بدون هیچ نوع شک و شبهه، بهترین صیدی است که ممکن است به تور یک دختر بیفتد. او کسی است که ممکن است به راحتی یک دانشمند و یا سیاستمدار بشود.

یک چنین مردی از آن مقوله مردانی است که زن هرگز امکان پیدا نمی کند توقع بیشتری از او داشته باشد، و یک چنین حالتی برای هر زنی ایده آل محسوب می گردد، حتی اگر در نظر بگیریم که هر روز عصر مقدارد ناچیزی از گرفتاریهای عظیم خود را با خود به منزل می بردند. خوب، این کاملا طبیعی است که آدم بدون نقص در دنیا وجود ندارد حتی یک متولد دی که به طرز غیر عادی اهل عمل است،‌و یا یک مرد متولد فروردین که نبوغی خداداد در اداره امور دارد،‌ آنها نیز دارای نقاط ضعف هستند. نکته مهم این است که بر خلاف جریان آب شنا می کند،‌ در هر متر از پیشرفت خود هدیه گرانبهایی از افتخار و ثروت نثار پای همسر و فرزندان خود می نماید.مرد متولد اسفند متعصب نیست و هرگز به قضاوت نمی نشیند، او تا زمانی که شخصا به مطلبی پی نبرده باشد، نظریه ای ابراز نمی دارد و تازه در این حالت نیز او حالت انتقاد نخواهد داشت. خیلی به ندرت ممکن است به کسی اتهامی وارد کند و در مقابل به میزان وسیع گذشت از خود نشان می دهد.

کوشش او در درک دیگران چشمگیر است. دوستان او خیلی به وی اعتماد می کنند و هرگز این فکر در سر ایشان پیدا نمی شود که ممکن است از آنچه به وی می گویند، سو‌ ء استفاده کند. عقاید و رفتار دیگران به هر قدر او را شوکه نمی سازد. اگر روزی پسر این مرد سراسیمه وارد دفتر کار او بشود و بگوید: پدر من یک نفر را کشته ام، بدون اینکه از جای خود تکان بخورد، می گوید: خوب، جریان را کاملا تعریف کن ببینم این قتل چگونه اتفاق افتاد.یکی از معایب مرد متولد اسفند این است که گهگاه حرفی نسنجیده از زبان وی جاری می گردد و سخنی را که نباید بگوید، می گوید و بعدا پی می برد که کار بیجایی کرده است. هیچ بعید نیست که این حالت او به علت سادگی و خوش قلبی اش باشد. مرد متولد اسفند بدون اینکه در نظر بگیرد حرف او ممکن است از جانب شنونده سو ء تعبیر گردد و به مفهومی جز آنکه وی در نظر داشته است توجیه بشود، منظور خود را در قالب اولین کلمات و جملاتی که به خاطرش می رسد بیان می کند. این حالت او را حمل بر دهان لقی او ندانید. دهان لق کسی است که نتواند حرف و اسرار دیگران را حفظ کند، در حالی که او با قدرت تمام سرنگهدار است.

اگر به هنگام تولد این شخص عطارد هم در برج صوت بوده باشد، آدم بسیار حراف و خوش صحبتی می شود و در غیر این صورت در سخن گفتن بسیار متین و موقر خواهد بود و سعی می کند که به کار کسی کار نداشته باشد، در حالی که دوستان و آشنایان مرتبا مسائل و مشکلات خود را با او در میان می گذارند و از وی نظر خواهی می کنند. مراجعه به وی بیشتر به خاطر آن است که مرد متولد اسفند یک مستمع بی نظیر است و شما اندکی پس از آنکه رو در روی او نشستید و شروع به صحبت کردید، ناگهان متوجه می شوید که تمام آنچه را که در دل داشته اید، از ناراحتی راجع به موخوره و شوره سر گرفته تا امکان بیکار شدن شوهرتان و عاشق شدن دخترتان و همه و همه را برای او بازگو کرده اید. مستمع خوب بودن او را حمل بر این ننمایید که مایل به شنیدن درد دل دیگران است،‌ درست برعکس تنها جیزی که یک شوهر ویا یک دوست متولد اسفند نمی خواهد از همسر یا دوست خود بشنود، در دل های اوست، زیرا بدون شک از صبح تا غروب در محل کار خود به درد دل دهها نفر گوش داده است اینک مایل است که وقتی در جوار شما است، راجع به موضوعات دیگری با وی گفتگو بشود. طبیعی است کسانی که دریچه های دل خود را بر روی او باز می کنند، اصلا نمی دانند که سخنان ایشان تا چه حد روی وی تأثیر می گذارند و تا چه حد ممکن است موجب ناراحتی او بشوند.مرد متولد اسفند مثل یک قطعه اسفنج و یا مثل یک گیرنده قوی است که هر چه را در اطرافش باشد، جذب می کند و می گیرد، بدون اینکه خوبی و بدی آن ها تأثیری در میزان این جذب داشته باشد. با توجه به یک چنین خصوصیتی جای تعجب نیست وقتی می بینیم که دوستان و آشنایان متولدین اسفند ایشان را آدم هایی بسیار حساس می دانند.مرد متولد اسفند هر چند گاه یک بار نیاز شدیدی به استراحت پیدا می کند. این استراحت باید جسمانی و روانی باشد، حساسیت او در این دوره به قدری شدید می شود که کوچکترین نسیمی ممکن است برای سلامتی اش مشکل ایجاد کند. اگر دیدید که می خواهد تنها باشد و یا برود سفر و هواخوری، کاری به کار وی نداشته باشید.

نکته ای را که باید به شما تذکر بدهم این است که ضرب المثل معروف دوری و دوستی در مورد متولدین برج اسفند بیش از متولدین هر ماه دیگری صادق است. اگر خیلی خود را به او بچسبانید و لحظه ای وی را تنها نگذارید، عشق او به شما ضایع می گردد. یادتان باشد که گاهی موجود بسیار لطیف و حساسی است که خیلی زود ممکن است صدمه ببیند. خجول بودن او بیشتر به خاطر آگاهی به محدودیت های دردناکی است که دارد، محدودیت هاییکه همیشه و همه جا آن ها را احساس می کند. او سخت خواهان آن است که افراد مورد علاقه اش به خوش طینتی و خوش بینی او واقف باشند و این هشداری است برای شما که هرگز نظریات او را نادیده نگیرید و به آنها به دیده شک و ترید نگاه نکنید.مرد متولد اسفند سرگرمی های عجیبی برای خود پیدا می کند.

او ممکن است به یوگا، ‌نجوم، کشف قوانین حاکم بر اعداد و دیگر اموری از این قبیل علاقمند باشد و علت هم آن است که همانند متولدین آبان به کشف اسرار طبیعت تمایل زیادی دارد و اتفاقا پرداختن به یک چنین اموری برای او بسیار هم خوب است زیرا از یک سو احساسات او را تحت کنترل نگاه می دارد و از سوی دیگر مانع از خیالپردازی های غیر عملی او می گردد.کسی که تحت تأثیر سیاره نپتون است، به ندرت عصبانی می شود و عصبانیت های او چنان طولانی نیست، ‌پس از آنکه آب ها از آسیاب ریخت، فقط در عرض چند لحظه دوباره همان آدم متین و آرام سابق می گردد و به عبارت دیگر تبدیل حالت او از عصبانیت به خونسردی تدریجی نیست. بسیاری از مردان متولد این ماه از زمره کسانی هستند که ساعات بیکاری خود را در منزل پرسه می زنند و مرتبا از این اتاق به آن اتاق می روند، به زیر زمین و انباری سر می زنند و خرت پرت های قدیمی را زیر و رو می کنند،‌ بی جهت ناراحت نشوید، زیرا حتی اگر آن چیزی را که جست و جو می کند، پیدا نکند، منظورشان از این کار سرگرمی است. مرد متولد اسفند، درست برعکس مرد متولد اردیبهشت ناگهان توفانی نمی شود و زمین و زمان را به هم نمی ریزد. فکر نمی کنید داشتنی یک چنین مردی در منزل نعمت بزرگی است؟ گول زدن مرد اسفند کار ساده ای نیست،‌ چون او با کمک نیروی عجیبی که طبیعت در وی به ودیعه نهاده، به راحتی فکر دیگران را می خواند و به منظور پنهانی اش پی می برد، اما در مقابل خیلی به راحتی می تواند شما را گول بزند و به همین دلیل هم هست که به ر احتی می تواند اسرار خود را از دیگران پنهان نگاه دارد.مرد متولد اسفند دروغگوی زبر دستی هم هست، چنان دروغ می گوید که هرگز متوجه آن نمی شوید. گاهی نیز بدون دلیل حقیقت را کتمان می کند،‌ برای خرید سیگار از منزل خارج می شود ولی به شما می گوید که می خواهد روزنامه خریداری کند.

مشابه این حالت در متولدین خرداد و تیر دیده می شود، این افراد ظاهرا از مشاهده اینکه دیگران نمی توانند از کار ایشان سر در بیاوزند، احساس رضایت خاطر می کنند.از آنجا که ضرری از این کار عاید کسی نمی شود، بهتر است با آن مخالفتی نکنید و حتی قدری هم با وی همراهی کنید، برای مثال وقتی گفت که برای خریدروزنامه از خانه خارج شده است و شما متوجه هستید که برای خرید سیگار رفته و لاجرم بدون روزنامه به خانه بازگشته، پس از مراجعت بگویید:این روزنامه فروش سر کوچه هیچ وقت روزنامه ای را که آدم می خواهد، ندارد. شما نمی دانید که گفتن یک چنین جملاتی که نشان می دهند به او اطمینان چشم و گوش بسته دارید، تا چه حد در زندگی شما تأثیر مطلوب خواهند داشت.حسادت یکی از احساساتی است که در این شخص خیلی دیده نمی شود و یا اگر هم واقعا حسود باشد، چنان با مهارت خود را کنترل می کند که اصلا چنزی از ظاهر وی مشهود نمی گردد. با وجود این، یادتان باشد که او مردی است با تمام غرورها و خود خواهی ها و متوقع است که شما در یک حد معقول و متعرف پا از گلیم خود بیرون نگذارید. از سوی دیگر شما باید سخت مراقب حس حسادت خود نیز باشید چون او دوستان صمیمی فراوانی اعم از زن یا مرد دارد که گاهی اوقات بدون توجه به شرایط زمان و مکان با ایشان خیلی گرم می گیرد.

او اصولا رفیق است و اگر شما بی جهت از خود عکس العمل های شدید نشان بدهید، کار به جاهای باریک خواهد کشید. اینکه گفتم « بی جهت » بدان علت است که او واقعا قصد خیانت به شما را ندارد و از گرم گرفتن با زن های دیگر منظور خاصی را تعقیب نمی کند و در این میان زنان متولد فروردین و مرداد نظر او را بیش از دیگران به خود جلب می نمایند. مرد متولد اسفند عاشق زیبایی است و بی اراده به سوی آن جذب می گردد. شما می توانید خیلی ساده این موضوع را امتحان کنید. در یک میهمانی او را زیر نظر بگیرید، چشمان او مستقیما به زیباترین ساق پاها دوخته می شود. با وجود این، اگر واقعا از این همه زیباپسندی او ناراحت می شوید، با اندکی سعی و دقت در ظاهر خود می توانید تمام فکر و حواس او را به خود معطوف نگاه دارید. او مرد عاشق پیشه ای است که این شعر ایرج بیش از هر مطلبی بازگو کننده و وصف الحال وی می باشد. هر که را روی خوش و موی نکوست، مرده و زنده من عاشق و اوست.

وقتی ملاحظه کردید که به لاک خود فرو رفته است و به قول معروف کنج عزلت گزیده، فورا به آرایشگاه بروید، لباس رنگ زرد یا نارنجی باز بپوشید و بلیط یک فیلم یا تأتر کمدی را بخرید و او را از عالم خلسه بیروی بکشید. این شخص در مقابل پیشنهادات، حساسیت زیادی از خود نشان می دهد و به این دلیل روابط او با اطرافیان وی هستند که تصمیم می گیرند تا چه حد با او روابط صمیمانه داشته باشند.از نظر بچه ها، او یک پدر شاد است زیرا به طور مرتب آن ها را به قایق سواری، شنا، دوچرخه سواری و دیگر کارهایی از این قبیل می برد و اگر هوا بد باشد، تمام روز تعطیل را پا به پای ایشان قایم موشک بازی می کند.او با صبری شبیه به صبر ایوب به مسائل و مشکلات کودکان خود گوش می دهد و مایل است که آنها را افرادی روشنفکر و فهمیده بار بیاورد. این نصیحت ها و سفارش ها را در مورد مرد متولد اسفند به گوش بسپارید: هرگز او را سرزنش و انتقاد نکنید، افکارش را واهی و پوچ نخوانید. به جان او نق نزنید و از کارهای او به طور جدی و اتهام آور انتقاد نکنید، افکارش را واهی و پوچ نخوانید. به جان او نق نزنید و از کارهای او به طور جدی و اتهام آور انتقاد نکنید. از اینکه گاهی مکدر است و علاقه ای به کوشش و پیشقدم شدن در کارها ندارد، دلخور نشوید و او را ملامت این خونسردی و بی اعتنایی جزو طبیعت اوست. شما برای به حرکت در آوردن او پیشقدم شوید. از نظر عاشقانه و عاطفی مرد اسفند نیازمند آن است که دائما او را نسبت به عشق و علائق خود مطمئن کنید و لااقل در هفته دو سه بار به او بگویید که خیلی دستش دارید. ضمنا فراموش نکنید که تخیلات و اندیشه های طلایی و دوردست او را به باد تمسخر نگیرید، بلکه سعی کنید که این تخیلات به مرز عملی بودن، عملی شدن نزدیک تر شوند



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 22:59



طالع بینی و بررسی شخصیت زنان اسفند ماه

پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391

 جذابیت جز ء وجود دختری است که در ماه اسفند متولد شده است و پی بردن به آن هم نیازی به خواندن کتب و مقالات ستاره شناسی ندارد. به موازات این جذابیت نقاط ضعفی نیز در وی وجود دارد، اما آنچه که در بدو امر نظر شما را به سوی خود جلب خواهد کرد، ظرافت و حالت زنانه غیر انکار اوست.زن متول اسفند ظرف عسلی است که قدری فلفل به داخل آن ریخته شده است. برای زن متولد اسفند این امکان بیش از پیش فراهم شده است تا در زیر ظاهر بسیار جذاب خود گزندگی تندتری از فلفل پیدا کند.از سوی دیگر به جرات می توان ادعا کرد که زن متولد اسفند، به عنوان یک زن، از بسیاری جهات بی نظیر است.


او نه تنها کسی نیست که بخواهد بر مرد زندگی خود حکومت داشته باشد و چنین آرزویی حتی در اعماق قلب وی نیز وجود ندارد بلکه حاضر است با بردباری بی نظیری تمام خود خواهی های یک مرد را تحمل کند فقط به این شرط که به طور کامل مورد حمایت او قرار بگیرد. دختر متولد اسفند از سنین میانسالی به بعد با تمام وجود خویش خواهان آن می گردد که سر ظریف خویش را روی شانه های پهن و قدرتمند مردی قرار بدهد و در پناه وی احساس کند که مورد حمایت قرار می گیرد و موانع و مشکلاتی که بر سر راه وی قرار می گیرند، یکی پس از دیگری به وسیله مرد محبوب خود از میان برداشته می شود.برای زن متولد اسفند مرد اعم از اینکه برادر باشد یا پدر، دوست باشد و یا شوهر، موجودی است که می تواند وسط حیاط منزل بایستد و در حالی که یک دست خود را به کمر زده است، با دست دیگر جلوی سنگ آسمانی عظیمی را که از کهکشان ها به سوی او پرتاب شده است. بگیرد.

شما یک چنین نظریه ای را با بردباری عجیب او در تحمل غرور خاص مردان مخلوط کنید و مقداری هم گرمی و ذوق و شوق به آن اضافه کنید و آن وقت پی خواهید برد که چرا دختری که در ماه دوازدهم سال به دنیا آمده است، این چنین مورد توجه مردهاست.محل زندگی ماهی دریاست و دریا مرکز نرمش و رمز و اسرار و زیبایی هاست و مرد شیفته این زیبایی و رمز و اسرار وجود زن است.زن متولد اسفند در بهار مانند پرندگان سرشار از عشق و هیجان است. در تابستان لباس کوتاه را فراموش نمی کند و در پلاژها در کنار دریا جذاب ترین لباس زیر را به تن دارد. در پاییز با اشتیاق تمام در کنار شما به تماشای مسابقه فوتبال( که ممکن است هیچ چیز از آن نداند) می نشیند و در حالی که دست خود را برای گرم کردن به داخل جیب کت شما کرده است. مرتبا راجع به جریان بازی از شما سئوالاتی می کند. و زمستان بسان یک دختر شاد و جذاب لباس اسپورت می پوشد و به این ترتیب در یکایک دقایق زندگی لحظه ای با ظرافت ها و جذابیت های زنانه فاصله پیدا نمی کند. بی جهت نیست که گفته اند زن متولد اسفند کندو است و مردها هم زنبور عسل این کندو هستند.ناراحت ترین مرد در جوار زن متولد اسفند احساس آرامش می کنند. او آبی است که بر روی آتش ریخته می شود.

پس از چند دقیقه گفت و گو مرد آشکارا درک می کند که به علت اشتباهات خود مورد سرزنش او قرار نمی گیرد و مشکلاتی را که با آن ها مواجه می باشد، ناجیز و غیر قابل بحث می شمارد،‌ از آن گذشته زن متولد اسفند همیشه ایمان راسخ دارد که شکست های مرد زندگی او به علت ندانم کاری های دیگران است. او هرگز شوهر خود را مجبور نمی کند که قدم های سریعتری در زندگی بردارد، موقعیت اجتماعی این مرد،‌ هر چه که باشد، برای او کافی و حتی بهترین است.پس از ازدواج ممکن است قدری به جان شما نق بزند، این نق زدن ها گاهی حالت گوشه و کنایه هم پیدا می کند،‌ در حالی که شما هرگز نمی توانید از خود عکس العملی نشان بدهید زیرا جذابیت زن متولد اسفند حربه ای نیست که مرد بتواند در مقابل آن مقاومت کند،‌ به علاوه فرض کنیم( آن هم بر فرض محال) که از کوره در رفتید و اوقات تلخی به راه انداختید، خیال می کنید چه خواهد شد؟ با نرمش خاص خود را در زیر چتر حمایت شما قرار خواهد داد و لحظه ای با کمال تعجب مشاهده خواهید کرد که حریف با شما در یک جبهه قرار گرفته است و شما بر علیه موجودی که دیگر وجود خارجی ندارد و نمی دانید کیست و کجاست، دارید می جنگید.طبیعی است با برخوداری از یک چنین ظرافت های زنانه ای و با توجه به ضعفی که مردها در مقابل آن دارند، زن متولد اسفند به راحتی می تواند نقاط ضعف و معایب خویش را ازچشم مرد زندگی خود بپوشاند. صورت فلکی برج خوت دو عدد ماهی است که در دو جهت مخالف در حال شنا کردن هستند، این دو ماهی را همیشه درست شکل هم می کشند. چه اشتباه بزرگی! به ستارههای تشکیل دهنده این برج در آسمان نگاه کنید و به رأی العین ببینید که به هیچ وجه دارای تقارن نیستند.

یکی از این دو ماهی سمبل زیبایی و لطافت و آن دیگری سمبل نرمش و ظرافت است که در دو جهت مختلف در حال شما می باشند و به این ترتیب برای او همیشه این امکان وجود دارد که بتواند با یک مانور سریع و ظریف خود را از مخمصه نجات بدهد، در حالی که این اماکان برای زنان متولد ماههای دیگر اصلا وحود ندارد.او خیلی بیش از زن های دیگر حساس است و اگر رفتار شما بیش از حد تند و خشن باشد، نظام دلپذیری را که طبیعت در نهاد وی به ودیعه گذاشته است، به هم خواهد زد و آن وقت تبدیل به موجودی بی هدف و عاطل و باطلی می گردد که دیگر نخواهید دانست با او چه باید بکنید. زن متولد اسفند جواهری است که خیلی چیزها ممکن است او را ضایع بکند. مادران و پدران هم باید مراقب این حساسیت باشند، و اگر دختری دارند که در دوازدهمین ماه سال متولد شده است،‌نباید کاری کنند که ماهی های صورت فلکی او از هم جدا شوند و در غیر این صورت او به زودی تبدیل به موجود تنها و سرگشته ای خواهد شد که بدون هیچ نوع هدف و منظوری در اقیانوس بزرگ زندگی به شنا خواهد پرداخت و لحظه ای از جستجو آن نیمه دیگر صورت فلکی خود که از وی جدا شده است، باز نخواهد ایستاد.

خوشبختانه بسیاری از دختران متولد اسفند دارای نیروی فکری لازم برای جلوگیری از جدا شدن ماهی های صورت فلکی خود از یکدیگر هستند و برای این کار حداکثر بهره برداری ممکن را از ظرافت های زنانه خویش به عمل می آورند.در دو جهت قرار داشتن ماهی های صورت فلکی برج خوت موجب پیدایش خصوصیات ذاتی دیگری نیز در زنان متولد این ماه می گردد و آن این است که شما در نظر اول هرگز نمی توانید متوجه هدفی که این زن در پی آن است، بشوید. او لحظه ای به این سو می لغزد و لحظه ای بعد ظریفانه در جهت عکس آن به حرکت در می آید، برای صید او تنها راه این است که بدانید محل سکونت او کدام یک از ده تا رودخانه ای است که به دریا می ریزد. صیادان خوب می دانند که هر ماهی رودخانه ای برای خودش دارد.قبل از هر چیز این را باید بدانید که او بسیار باریک بین و دقیق است، شاید لازم باشد که لغت ناقلا را نیز به باریک بینی اضافه کنم زیرا بسیاری از کسانی که به دام دختران متولد اسفند افتاده اند، اصلا نمی توانند بگویند چطور این واقعه رخ داده است.هیچ بعید نیست که شما در این لحظه زن متولد اسفندی را می شناسید که هر بار به دیدن او می روید با لبخندی به مراتب دلنشین تر از آنچه که انتظار آن را دارید، از شما استقبال می کند و این فکر در سر شما وجود دارد که روزی نام خانوادگی خود را شامل حال او نیز بکنید. شما خیال می کنید که او اصلا زیرک نیست، اما به احتمال خیلی زیاد اشتباه می کنید.آمار نشان می دهد که دختران دیگر موفق به پیدا کردن شوهر برای خود می شوند و یا در بین زنانی که به علتی از همسران خود جدا شده اند و بعد هم تنها مانده اند، اقلیت مطلق با کسانی است که در این ماه متولد شده اند.

اما خوب شما ممکن است اسم دیگری روی آن بگذرید، مثلا می گویید، شرم و جذابیت و هوش زنانه موجب می شود که ماهی ها عوض شکار شدن صیادان را به دام اندازند.این زن سخت رؤیایی است، و با وجود آنکه ظاهرا کوچکترین اطلاعی از اصول تنظیم بودجه ندارد، خیلی خوب لباس می پوشد، میهمانی می دهد، کرایه خانه و اقساط لوازم قسطی را سر موعد می پردازد، هدایای تولد شوهر و بچه های خود را فراموش نمی کند وخلاصه آخر کار که نگاه می کنید، می بینید که با پولی که برای خرج منزل در اختیار وی گذاشته شده است، همه کارها را انجام داده است، در حالی که شما حتی تصور آن را هم نمی کرده اید. روابطی که این زن با دیگران برقرار می کند، بدون شک در نوع خود منحصر به فرد است. از زن همسایه گرفته تا رفتگری که ظرف زباله را می برد، بقال سر کوچه، نفتی، بچه های محل، قصاب، روزنامه ای، و حتی صاحبخانه که هر ماه برای گرفتن کرایه مراجعه می کند،‌با او سلام و علیک بسیار دوستانه ای دارند. او عملا موجودی است که هیچکس خود را دشمن وی نمی داند.سیاره این زن نپتون و مرکب او باد صبا است، و دختر متولد اسفند سوار بر این مرکب هر لحظه به سویی رکاب کش است. او به گونه ای تعجب آور احساساتی است و وقتی قلبش شکسته می شود، مثل سیل اشک می ریزد و چنان نگاه مظلوم و سرزنش آمیزی به شما می اندازد که گویی خرگوشی را به هنگام شیر دادن به بچه هایش کشته اید.

دختر متولد اسفند گاهی اوقات دستخوش این توهم می گردد که در این دنیای پر آشوب فاقد هر نوع وسیله دفاعی و حفظ بقا می باشد، در اثر یک چنین توهمی ناامیدی سراسر وجود وی را در بر می گیرد و وظیفه شما خواهد بود که به وی بفهمانید ذکاوت خارق العاده ای که طبیعت به وی داده است و نیروی عجیبی که در جلب نظر دیگران دارد، حربه های قاطعی می باشند که در دسترس او هستند و می تواند با اتکاء به آن ها گلیم خود را به مراتب راحت تر از دیگران از آب بیرون بکشد. مشکل ترین درسی که این دختر باید در زندگی فرا بگیرد، فائق آمدن بر دودلی ها و خجول بودن است. اگر ترس به اعماق وجود او رخنه کند،‌ تمام روابط او را با دنیای خارج قطع می سازد و آن وقت این خطر وی را تهدید می کند که تمام عمر تنها بماند. همیشه از آن هراسناک است که مورد تعدی و تجاوز دیگران قرار بگیرد و این خود می تواند سخت موجب ناراحتی اش بشود .اینجا و آنجا، دختر متولد اسفند طبیعت آسیب پذیر خویش را زیر سرپوش یک شخصیت متکی به خود پنهان می سازد و این می رساند که سخت از بی پناهی در این دنیا هراسناک است و سخت از بی پناهی در این دنیا هراسناک و پیوسته از آن بیم دارد که اگر اسرار قلب رئوف خود را صادقانه جلوی کسی بازگو کند، مانند گرگ آن را هم بدرد، و شاید به همین دلیل هم باشد که بسیاری از زنان شاعر متولد این ماه سرایندگان اشعاری هستند که دقیق ترین نکات عشقی در آن ها بیان شده است.

برای ایشان تنها کسانی که می توانند مکنونات قلبی خود را بدون ترس و واهمه باز کنند، قلم و کاغذ است. حتی شجاع ترین دختران متولد اسفند نیز در دوستی با جنس مخالف از یک دودلی و ترس عظیم رنج می برند. این یک قدم به جلو آمدن ها یک قدم به عقب رفتن ها به کلی موجب سردرگمی و گیجی پسران اطراف او نیز می گردد و روابط آنها بیش از پیش مغشوش می شود.زن متولد اسفند از صمیم قلب به کودکان خود عشق می ورزد اما هرگز به ایشان اجازه نمی دهد به گوشه خاص شما قدم بگذارند. بخش بزرگی از قلب او از آن شما است و هیچ کس را یارای دخول به آن نیست. او فرقی بین بچه های خود نمی گذارد اما به آنکه قدری زشت تر، ظعیف تر و شکننده تر است، اندکی بیشتر می رسد. مادر متولد اسفند بدون شک بهترین مادر دنیا است، چون هیچ موجودی به اندازه او علت خجالت های پسر کوچولو و درد عظیم عشق های زودگذر دخترنوجوان خود را درک نمی کند. او حاضر است همه چیز زندگی خویش را فدای کودکان خود کند و مخصوصا سعی بر آن دارد که مانع محرومیت کشیدن ایشان از چیزهایی بشود که خود در دوران کودکی از آنها محروم بوده است.

گذشت و چشم پوشی او ممکن است قدری بیش از حد لزوم باشد. انضباط را به سختی می تواند مرعی بدارد و این نقطه ضغفی است که گاهی اوقات تا حد بی توجهی پیش می رود و موجب بدبار آوردن کودکان می گردد. طبیعی است که در یک چنین مواردی این وظیفه پدر است که نظم شدیدتری نسبت به کودکان خود به موقع اجرا بگذارد. زن متولد اسفند ترجیح می دهد که شما نان آور خانواده باشید و او زن خانه باقی بماند. به کار شما کاری نخواهد داشت و به وی مربوط نیست که از کجا پول در می آورید، و اگر از نظر مالی با مشکلی مواجه شدید، فقط وقتی به کمک شما خواهد آمد که واقعا به بن بست رسیده باشید. سر به هوایی او در خرج و دخل منزل را چندان جدی نگیرید زیرا همانطور که گفته شد. تا آخر ماه کسری نخواهد آورد.شاید باور نکنید، اما او پیوسته از نیروی عجیبی الهام می گیرد. سیاره نپتون لحظه ای چشم از او بر نمی دارد و هر وقت لازم باشد، با قدرت وارد عمل می گردد و راه و چاه را به وی نشان می دهد. هرگز روز تولد او، سالگرد ازدواج و یا محلی را که از وی خواستگاری کرده اید، فراموش نکنید، زیرا او خیلی بیش از هم جنسان خود زن است و احساساتی و پایبند به خصوصیات خاص خود می باشد



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 18:41



طالع بینی و بررسی شخصیت مرد متولد بهمن ماه

سه شنبه 19 ارديبهشت 1391

 مرد متولد بهمن دارای دوستان زیادی است، از اقرار به نقطه ضعف های خود منزجر است، حسود و سوءظنی نیست، هارت و پورت و هیاهو دارد،‌ در ازدواج کند است، در بیماری وسواسی است.مرد متولد بهمن نباید انتظار داشته باشید که در امور عشقی رفتاری مشابه مردان دیگر داشته باشد، یک چنین انتظاری از یک چنین مردی بدون شک موجب ناامیدی شدید شما خواهد شد.


وقتی پای دوستی در میان است، شما می توانید به طور نامحدود روی او حساب کنید، اما عشق برای او چیز دیگری است.رفتار یک پسر جوان متولد بهمن با شما در هیچ صورتی مشابه رفتار پسران دیگر نیست، این رفتار ظاهرا چنان است که یقین دارید کوچکترین علاقه ای به شما ندارد و آن وقت یک روز ناگهان می بینید که از شما خواستگاری می کند، دلیل آن هم خیلی ساده است، آن ها حتی با بدترین دشمنان خویش حرف خود را با جمله: « ببین دوست من » شروع می کند، برای ایشان هر رابطه ای دارای یک قاب بزرگ دوستی است،‌اما هیچ بعید نیست که در میان این قاب های بزرگ یکی دارای یک قاب مضاعف به اسم عشق باشد.یکی از دلایل دیر ابراز کردن عشق در متولد بهمن این است که علیرغم علاقه شدیدی که به آگاه شدن به اسرار دیگران دارد، از برملا کردن راز دل خویش خود داری می کند. دائما سعی می کند آنچه را که در درونش می گذارد، مخفی نگاه دارد.

به نظر عده ای از روانشناسان مرد متولد بهمن از سر در گم کردن دیگران لذت می برد.مرد متولد بهمن ذاتا اجتماعی است و به این دلیل اگر ورزشکار باشد، عضو بی نظیری در بازی های تیمی خواهد بود، او مقررات حاکم بر رفتار و وظایف گروه ها را به خوبی درک می کند، برای هر یک از اطرافیان خویش ارزش قائل است، در حالی که فقط برای تعداد محدودی از کسانی که با ایشان برخورد می کند، ارزش خیلی خاص قائل است. اغلب مردان متولد این ماه خودخواه و مغرور هستند، اما دقت کنید که این نقص را به رخ شان نکشید زیرا به هیچ صورتی نمی توانند انتقاد را تحمل کنند و این ضعف چنان در ایشان شدید است که اگر فرشته ای را که خود در نظر دیگران ساخته اند، بشکنیم، به کلی اعتماد به نفس خود را از دست میدهد.مرد متولد بهمن به عبارت دیگر به صورتی غیر عادی افکاری در سر می پروراند که اصلا عملی نیستند، و به این دلیل در طول زندگی راه و روش خویش را مرتبا تغییر می دهد. یکی دیگر از اختصاصات او این است که خیلی پرکار به نظر می رسد، درحالی که اگر دقت کنیم، متوجه می شویم که قسمت اعظم آن فقط هیاهو است نه کار مثبت.

یکی از محسنات او این است که میتواند منافع خود را به خاطر منافع دیگران نادیده بگیرد، ‌پس به عنوان شریک زندگی می توانید امیدوار باشید که به خواسته های شما مطرح خواهد بود، در این جهان پهناور میلیون ها نفر زندگی می کنند که هر کدام خواسته هایی دارند و خواسته هر کس هم برای خودش اهمیت خاص دارد. برای مرد متولد بهمن هرگز این امکان وجود ندارد که به خاطر یک نفر از دنیا برود، او جزیی از جمع است و این وضع را تا آخر عمر هم حفظ خواهد کرد.تجزنه و تحلیل همه مسائل و مواردی که با آنها مواجه می شود، کار ابدی این مرد است، به این دلیل یکی از وظایف دائمی شما این باید باشد که دقیقا مراقب رفتار و گفتار خود باشید زیرا در سر شوهرتان روزی هزار بار جمله منظورش از این کار ( یا این حرف ) چه بود؟ تکرار می گردد و هر دفعه هم با موشکافی فراوان به جست و جوی جواب آن می پردازد. یافتن جواب برای مسائل مختلف او را به شدت تحریک می کند. اگر دیدید شبی بی خوابی به سرش زده است و مرتب این شانه می شود، علت را عدم موفقیت در حل جدول کلمات متقاطع روزنامه عصر بدانید. دختری که بخواهد او را به دام ازدواج بیندازد، باید حتما دوز و کلکی جور کند. یک کتاب باز هرگز مورد مطالعه او قرار نمی گیرد، کنجکاوی او همیشه به صفحاتی است که لبه آنها به هم چسبیده است. اگر شما در روزهای قبل از ازدواج به او بی محلی کنید و یا سرتان فقط به کار خودتان مشغول باشد، از او واکنشی خواهید دید که به راستی تعجب آور خواهد بود. اگر یک هفته از تماشای فیلمی اظهار رضایت بکنید و هفته بعد بگویید که حوصله رفتن به سینما را ندارید، فورا این سئوال در سر او پیدا می شود که چرا تا این حد دمدمی مزاج هستید،‌کمااینکه او به طور مرتب از خود می پرسد چرا فلان عطر را زده اید، چرا لباستان اینقدر کوتاه است، چرا اینطور توالت کرده اید و ... تا جواب یک یک این سئوالات را پیدا نکند، کوچکترین قدمی پیش نمی گذارد.

طبیعی است که این دست به دست کردن ها و طفره رفتن ها و بی تفاوتی ظاهری ممکن است شما را فراری بدهد، آن وقت او با نگاهی حسرت بار از کف رفتن شما را نظاره می کند و بعد به دنبال سوژه دیگری برای بررسی می رود. او ذاتا شلوغ است و حتی در خندیدن نیز سر و صدا به راه می اندازد. ضمنا در روابط با همسر خود اهل خشونت نیست و بد رفتاری او فقط در حد سرپوش گذاشتن به روی ضعف های شخصیت خویش است. به احتمال خیلی زیاد مرد متولد بهمن در طول زندگی خود مقام و شخصیتی کسب می کند. او برای اینکه سری توی سرها داشته باشد، خود را به آب و آتش می زند و بالطبع ممکن است یک بار موفق بشود، این موفقیت می تواند از بردن جایزه نوبل تا انتخاب شدن به عنوان بلند قد ترین مرد شهر باشد.گروهی از مردان بهمن ماه به شدت وسواسی هستند که شاید علت آن ترس خارق العاده آنها از میکرب و بیماری است. البته او حداکثر سعی ممکن را به عمل می آورد تا این ترس خود را، مخصوصا از نظر کسی که نسبت به او تعلق خاطری دارد، پنهان کند، اما با اندکی دقت می توان این ترس را در واکنش های غیر عادی او ملاحظه کرد.

آلرژی یکی دیگر از نقاط ضعف اوست تا حدی که اگر روزی به شما گفت نگاه کردن به لوازم آرایشی که به کار می برید، موجب کهیر زدن او می گردد. تعجب نکنید،‌ طبیعی است که یک چنین آدمی ا این همه حساسیت در مقابل عوامل خارجی می تواند موجب سر درگمی پزشک نیز بشود.مردی که دربهمن ماه به دنیا آمده قادر به بازگو کردن احساسات عاشقانه خود نمی باشد و این بی تجربگی گاهی از جانب جنس مخالف سوء تعبیر می گردد. او هرگز به شما یک پالتوی شیک و یا یک انگشتر الماس هدیه نخواهد داد، اما زندگی با او بدون پالتو و یا یک انگشتر الماس هم می تواند مسحور کننده باشد.بدترین خصلت او از نظر زبان این است که بر خلاف متولدین خرداد، مرداد، مهر و دی به این آسانی ها تن به ازدواج نمی دهد و بسیاری از ایشان تا ایام میانسالی خود را از قید و بند ازدواج بر کنار نگاه می دارند. اگر در ازدواج خیلی محافظه کار است. در عوض در دوستی سخاوتمند است و دوستی های او گاه شکوهمند و بسیارعمیق است که به آسانی با عشق اشتباه می گردد. به همین جهت زن ایده آل برای او زنی است که بیشتردوست او باشد و توقع برخوردار شدن از احساسات شدید عاشقانه را نداشته باشد.

حسادت در قاموس این مرد معنا ندارد و تا زمانی که خلاف آن ثابت نشده به شما اعتماد نشان می دهد. این امر به خاطر آن نیست که اطولا آدم خوشبینی است و به همه اعتماد دارد، بلکه به علت آن است که قبل از خواستگاری شما را از هر نظر تحت آزمایش قرار داده است. به موازات حسادت، خیانت نیز در زندگی او جایی ندارد، منظورم این است که مرد متولد این ماه، با وحود آنکه به سکس بی علاقه نیست و گاه لاف عیاشی هم می زند، تقریبا هیچگاه دست از پا خطا نمی کند، اگر دیدید شوهر متولد بهمن شما در مجالس و میهمانی ها خیلی با زن های دیگر گرم می گیرد، مطمئن باشید که یکی از والدین او متولد برج آبان است.مرد متولد بهمن پس از آنکه همسر خود را انتخاب کرد، خیال خود را از این بابت به کلی راحت تصور می کند و به این فکر می افتد که حالا می تواند به موضوعات مهمتری بیندیشد. سکس برای او جای بسیار مخصوصی در زندگی ندارد و بازتاب این امر در روابط دوستانه او با دخترها نیز دیده می شود.

او ممکن است فقط به این دلیل که دوستی او با یک دختر دارد حالت صادقانه خود را از دست می دهد، کلیه روابط خود را با وی به طور کاملا ناگهانی و غیر قابل پیش بینی قطع می کند. خیال نکنید که این کار او فقط قلب دختر را می شکند، قلب او نیز جریحه دار می گردد. مرد متولد بهمن شکستگی قلب خود را به شدت از دیگران پنهان نگاه می دارد زیرا از نظر روحی طوری است که اگر نقاط ضعف او برملا بشود، به کلی خرد و مضمحل می گردد. اگر روزی عاشق یک مرد جذاب متولد بهمن شدید، فورا از خدا بخواهید که یک صبر ایوب به شما ارزانی دارد. زیرا برای شنیدن جمله « عزیزم با من ازدواج می کنی» حتی یک قرن انتظار کشیدن زمانی طولانی نخواهد بود.مرد متولد بهمن گهگاه به لاک خود فرو می رود، بی جهت ناراحت نشوید و مزاحمتی برایش فراهم نیاورید، دیری نمی گذرد که به دنیای همگان باز می گردد و شما را در رویاهایی که داشته است، شریک می سازد، از این موقعیت حداکثر استفاده را بنمایید زیرا یکی از آن موارد نادر است که می توانید در احساسات او شریک بشوید.او احتمالا بهترین نان آور شهر نخواهد بود اما به خوبی قابلیت آن را دارد که کاری بکند که تمام دنیا از آن بهره مند گردد و یا اولین کسی باشد که قدم بر روی مریخ می گذارد. زن که شوهر وی متولد بهمن ماه است، باید هر لحظه انتظار مواجه شدن بایک رویداد تعجب آور را داشته باشد، پس اگر یک روز خبر ورشکستگی او را شنیدید، کاخ آرزوهای خود را خراب شده تصورد نکنید، هیچ بعید نیست که دو روز بعد، با یک گونی اسکناس به منزل بیاید البته تعدادی مرد متولد بهمن وجود دارند، اما داشتن پول زیاد آرزوی بزرگ او در زندگی نیست.

بررسی ها نشان می دهد که ثروت اغلب ثروتمندان متولد این ماه یا باد آورده است و یا در اثر برخورداری از کمک دوستان و اطرافیان،‌ گردآوری شده است. به هر صورت ثروت زیاد چیزی نیست که او واقعا استحقاق آن را داشته باشد و یا برای رسیدن به آن فداکاری کرده باشد. یک دلیل دیگر هم ممکن است برای وجود مقادیر متنابهی پول در حساب بانکی او وجود داشته باشد و آن هم پس انداز برای روز مبادا و ایام پیری است. از نظر دست و دلبازی و پول خرج کردن بیشتر تابع عقل است تا احساسات، اما به نفع شما است که همیشه زیر پارچه روی طاقچه چند تا اسکناس درشت پنهان کنید، اگر پای تظاهر در میان نباشد، هرگز دریافت کننده یک هدیه گرانبها نخواهید بود مگر اینکه یکی از والدین او متولد فروردین،‌ تیر، آذر یا اسفند باشند که در این صورت آفتاب گاهی از مغرب در می آید. از نظر بچه ها، او حرف گوش کن ترین پدر دنیا است. به علاوه او تنها پدری است که پسرش به هنگام مواجه شدن با مشکلات عاشقانه با فراغ بال به او رو می آورند، چون یقین دارند که با حوصله بسیار به آنچه می گویند، گوش می دهد و منطقی ترین و قابل قبول ترین راه حل ها را عرصه می کند.

به عبارت دیگر او حلال مشکلات فرزندان خود می باشد. یادتان باشد بزرگترین دلیل ازدواج او با شما این است که می خواهد مونس و همدمی داشته باشد، کسی که دائما با او باشد و احتیاجات و نیازهای وی را مرتفع سازد و به هیچ وجه مایل نیست که خواندن کتاب، تماشای تلویزیون و یا حتی شرکت در یک میهمانی زنانه مانع انجام این وظایف بشود. نظر او درباره یک مادر و یک زن ایده آل خیلی ساده است. زنی که به طور دائم به او بپردازد. وقتی او چیزی خواست، متوقع است که خیلی فوری خواسته او را برآورده سازید.مرد متولد بهمن عشق اول خود را برای تمام عمر در خاطره نگاه می دارد. این عشق را با اولین قراری که با یک دختر می گذارد و یا اولین دختری که با او روابط صمیمانه برقرار می سازد، اشتباه نگیرید. عشق اول او، ‌آن دختری است که برای اولین بار قلب او را به طپیدن واداشته است. او می تواند جزئیات این عشق را جزء به جزء برای زن خود تعریف کند،‌ آنچه او در این باره می گوید، ممکن است برای شنونده کاملا خسته کننده باشد، اما برای خود وی بسیار شکوهمند است،‌با توجه به این امر است که اگر همسر این مرد،‌ عشق اول او هم باشد، به راستی مالک قلب او خواهد بود.روی هم رفته باید گفت که زندگی با این مرد مطبوع و خوش آیند است و مخصوصا اگر از زمره زنانی هستید که از وجود رویدادهای شگفت انگیز در زندگی خود لذت می برید، بدون درنگ زن یک پسر متولد بهمن بشوید



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 13:56



طالع بینی و بررسی شخصیت زنان بهمن ماه

یک شنبه 17 ارديبهشت 1391

 بسیار غافلگیر کننده، سریع الانتقال، دارای حس پیش بینی، کنجکاو،‌ غیر قابل پیش بینی، رفیق باز و کم علاقه به آداب و اصول سنتی زنا شویی از خصوصیات بارز زن متولد ماه بهمن است.زن متولد بهمن بلد نیست که عشق خود را به شوهرش و فرزندانش حالی کند.اگر این احتمال وجود دارد که عاشق یک زن متولد بهمن شوید، به خاطر بسپارید که او در امر عشق نیز مثل هر چیز دیگری مجموعه ای از تناقضات است و برای اینکه قلب شما شکسته نشود، او را فرزند« قوس و قزح» یعنی رنگارنگ بدانید و در روابط عاشقانه با او منتظر تداوم و ثبات نباشید.سیاره حاکم بر رفتار او اورانوس و عنصر حاکم بر طبیعت او باد است. به این دلیل با وجود آنکه در عشق خود بسیار جدی و وفادار است، ولی گهگاه بی ثباتی هایی نظیر« نسیم و باد» در وی مشاهده می شود.


شما می توانید با یک زن متولد برج دلو رابطه ای بسیار شاد و حسنه داشته باشید، به شرط آنکه او را در تعقیب هوس های هزارگانه خود آزاد بگذارید و بگذارید به دلخواه خویش با دوستان خود رابطه داشته باشد. هرگز به این فکر نکنید که او را به جایی ویا چیزی پای بند کنید. این زن ممکن است ناگهان تصمیم بگیرد به کوه نوردی بپردازد و یا جزو سپاه صلح بشود. او به دنبال ستاره ای می رود که ما هرگز آن را ندیده ایم.او متعلق به همه کس و همه جاست و در عین حال از آن هیچ کس نمی باشد. عشق او ممکن است بسیار تند و آتشین باشد، در حالی که خواسته هایش کیفیتی مبهم دارند. یکی از ستاره شناسان معروف این حالت زن متولد بهمن را به ترانه ای تشبیه کرده است که خواننده ناگهان متوجه می شود که نصف آن را از یاد برده است. شما می توانید کماکان پشت پیانو بنشینید و به نواختن آهنگ ادامه بدهید اما صدای او رفته رفته آهسته می شود و بالاخره سکوت می کند. اصرار یک دختر متولد بهمن به آزادی بسیار جدی است اما وفداری او به کسی که عشق را در یک چنین قالبی قبول داشته باشد نیز بی نهایت است.این دختر اگر والدینی متولد اردیبهشت، مرداد و یا دی ماه نداشته باشد، به میزان ثروت شما و اینکه در بانک چقدر پولدارید، علاقه ای نشان نخواهد داد. برای او پول در مرحله سوم اهمیت قرار دارد. او اهمیت نمی دهد که شما ثروتمندترین مردشهر باشید یا نه، اما در عین حال مایل است که از نظر مقاومات و حرفه و کار معروف باشید.وقتی شما تور خود را بکار می برید تا این پروانه ناآرام را بگیرید، به این نکته مهم توجه داشته باشید که او هرگز حاضر نخواهد شد زندگی غیر قابل پیش بینی خود را با مردی که نسبت به او صادق نیست، بگذراند. مبانی اخلاقی یک زن متولد بهمن ممکن است غریب ترین پدیده ای باشد که در زندگی خود با آن مواجه شده اید و به کلی با آنچه که به طور طبیعی از طرف جامعه مورد قبول قرار گرفته است، فرق داشته باشد، اما او بدون اینکه گسیختگی با جامعه پیدا کند، با این مبانی پای بند می ماند. او در عین حال به این حقیقت نیز واقف است که شما هم ممکن است مبانی خاصی برای خود داشته باشید.

اگر در زندگی به دنبال یک زن آرام می گردید، دور متولد بهمن ماه را قلم بگیرید، او اگر هر چیز باشد، آرام نیست. برای او عشق جسمانی اهمیت بیشتری از عشق روانی دارد، به عبارت دیگر او در هر لحظه می تواند یک عشق افلاطونی را قطع کند. در ضمیر ناخود آگاه این زن همیشه این احساس قدرت وجود دارد که تعلق خاطر پیدا کردن به یک نفر این خطر بزرگ را به همراه خواهد داشت که نتواند به عشق واقعی خود یعنی آزادی مطلق وفادار بماند.اگر شما از نظر علمی، آموزشی، سیاسی، هنری و یا هر رشته دیگر ی مشهور و سرشناس باشید، دختر متولد بهمن برایتان ایده آل است و مطمئنا بهتر از او پیدا نخواهید کرد مگر آنکه آنقدر بدشانس باشید که یکی از نوادر متولدین این ماه، یعنی یکی از آن دخترانی که رفتارشان به شدت موجب تعجب مردم می گردد،‌سر راهتان قرار بگیرد. استثناء در همه چیزی وجود دارد. رفتار دختر متولد بهمن همیشه اندکی متعجب کننده است، اما برخی واقعا به راه اغراق می روند. کما اینکه اغلب بسیار مجلس آرا هستند در حالی که گاهی این مجلس آرایی جنبه شلوغ بازی هم پیدا می کند. این دختر با هر نوع مجلسی جور در می آید، خواه یک مجلس رسمی باشد، خواه یک مجلس خودمانی و معمولی.فقدان حس سو ء ظن در این زن از مزایای چشم گیر اوست اما توجه داشته باشید که هرگز از حسن نیت او سو ء استفاده نکنید، چون اگر مچ شما را در حین خیانت بگیرد، قلبش به شدت می شکند. او بی جهت به شما بدگمان نمی شود و در حالت عادی هرچه بگویید قبول می کند ولی تحمل خیانت را ندارد.

زن متولد بهمن هرگز پس از خروج شما از منزل کنجکاوی نمی کند که شما کجا رفته اید و به اداره تلفن نمی زند که ببیند که آنجا هستید یا نه و یا جیب شما را وارسی نمی کند. خلاصه با خدعه و نیرنگ آشنا نیست،‌ با وجود این به شما توصیه می شود قبل از آنکه به فکر سوء استفاده از این حالت مظنون نبودن بیفتید، به این نکته توجه داشته باشید که فقدان حس حسادت در او به علت برخوردار بودن از یک شخصیت قوی نیست،‌ بلکه چیزی بالاتر از آن است که شما فکرش را کرده اید.در وهله اول می توان یقین داشت که او قبل از آنکه دومین نگاه را به شما انداخته باشد، ‌شما را با یکی از قوی ترین میکروسکوپ های دنیا مطالعه کرده است، در ثانی در دنیای او همیشه به قدری موضوع و مسئله برای یک زن متولد بهمن این ضرب المثل که می گوید« از دل برود هر آنکه از دیده رود » صد در صد صادق است. وقتی از جلوی چشم او دور شدید، تا حدود 99 درصد از فکر و خیال او هم دور شده اید و به این دلیل هم هست که هرگز دل او برای کسی تنگ نمی شود. به هر صورت اگر این زن از شما بی وفایی دید، خیلی ساده ناگهان یک عقب گرد می کند و در خلاف جهت سابق به حرکت در می آید. در این حالت بهتر است وقتی خود را برای برگرداندن او تلف نکنید.پس از آنکه روابط عاطفی او و شما قطع شد، در عرض مدتی کمتر از یک دقیقه تمام مهر و محبت شما را از فکر و قلب خود بیرون می ریزد و می توانید یقین داشته باشید که حتی یکی از خاطرات آن ایام را هم در فکر خود زنده نگاه نمی دارد.

بر این قاعده کلی یک استثنای مهم وجود دارد. زن متولد بهمن، مثل مردی که در این ماه به دنیا آمده است، اولین عشق واقعی خود را هرگز فراموش نمی کند.زن متولد بهمن به زندگی زناشوئی پای بندی زیادی نشان نمی دهد و فقط در شرایط خیلی استثنایی ممکن است با قید و بند زندگی زناشویی خود را وقف دهد. به همین جهت تعداد زنان طلاق گرفته متولد بهمن به نسبت خیلی بیش از زنان متولد برج های دیگر است. پرهیجان ترین احساست در این زن ممکن است فقط در عرض یکی دو ساعت فروکش کند و هیچ اثری از آن باقی نماند. طبیعی است که او از جدایی و طلاق خوشش نمی آید، اما وقوع این حادثه را فاجعه تلقی نمی کند.این زن طبیعت تک رو دارد او حتی شوهرش را هم به صورت یکی از دوستان خیلی نزدیک خود به حساب می آورد، پس هیچ دلیلی وجود ندارد که قطع یک رشته دوستی را پایان زندگی بپندارد، علی الخصوص که او دوستان خود را هر چند گاه یک بار عوض می کند. مطمئن باشید که تا به تمام اسرار درونی قلب شما واقف نشده باشد و با تمام رؤیاها و تخیلات شما آشنا نشده باشد، قدم به قلب شما نمی گذارد.

در حالی که مشابه این حق را برای شما محفوظ نگاه نمی دارد. به اسرار دل او جز خودش هیچ کس نباید پی ببرد و اگر دید که این احتمال برای کسی به وجود آمده است، با یک مانور ماهرانه او را به کلی از مرحله پرت می سازد. زن متولد بهمن به راحتی از خطای شما چشم پوشی می کند اما دروغ چیز دیگری است. او دروغ و خدعه و نیرنگ را به هیچ وجه دوست ندارد.بهتر است از دختری که در برج دلو متولد شده است، چیزی قرض نخواهید.اگر خاطر شما خیلی نزد او عزیز باشد، ممکن است یکی دوبار درخواست شما را اجابت کند، اما دفعه سوم با چنان خونسردی جواب رد می دهد که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. این شخص اصولا از قرض چه به صورت دریافت و چه به صورت پرداخت خوشش نمی آید و اگر مجبودر بشود که از کسی وام بگیرد، به هر طریقه که شده در رأس موعد مقرر آن را باز می گرداند. قرض گرفتی از او به طور حتم بزرگترین لطمه را به روابط فیمابین شما خواهد زد.بیشتر زن هایی که در برج دلو متولد شده اند، دارای ظاهری زیبا و فریبنده هستند اما آنچه عیب است احساسی است که از دیدن این زن به شما دست می دهد، یک لحظه تو دل برو به نظر می رسد و لحظه ای بعد سرد و بی تفاوت و بی روح، اما به طور کلی پس از متولدین برج میزان ( مهر ) تعداد خوشگل های این ماه از همه بیشتر است و حداقل این است که خیلی بانمک هستند.

لباس پوشیدن زن متولد بهمن ممکن است موجب وارد آمدن آن چنان شوکی به شما بشود که تا ساعت ها نتوانید از جای خود حرکت کنید. او نیز مثل هر زن دیگری جلوی بوتیک های لباس فروشی توقف زیاد دارد، اما کمتر ممکن است فکر کند که آنچه که می پوشد شیک است یا نه و یا قطعات مختلف لباسش به هم می آید یا خیر. او ممکن است لباسی به تن کند که موجب حسرت خوردن هر زن ساده دیگری بشود و اخلاق تک روی او ممکن است در یک میهمانی یک نفر بگوید که همان سال آینده لباس ها به فلان صورت در خواهد آمد و او همان روز عصر از خیاط خود بخواهد که یک چنان لباسی برایش بدوزد و یا آنکه بر عکس ممکن است سال های سال به شیوه مادر بزرگ و یا حتی جد خود، لباس معمولی بپوشد.شیوه آرایش موی او نیز خاص خودش است. تغییر رنگ و آرایش موی او ، درست مثل تغییرات شخصیتش غیر قابل پیش بینی است. یک روز موی خود را مثل پسرها کوتاه می کند و فردا کلاه کیس می گذارد که موی آن تا حد کمر بلند است، امروز او را با موی نقره ای می بینید و فردا با موی مشکی، به طور خلاصه موی این زن مشابه موی هیچ زن دیگری در دنیا نیست و رنگ و آرایش آن آرام و قرار ندارد.گفت و گو با این زن ممکن است بسیار جالب باشد، زیرا نحوه سخن گفتن جذابی دارد و این احساس مطبوع به مرد دست می دهد که زنی محجوب و مرموز است و بعد ناگهان یکی از آن تغییرات خاص متولدین این ماه به تجلی می پردازدو شما بدون مقدمه و به طور کاملا ناگهانی از وی جمله ای می شنوید که تا چند لحظه باور کردن آن برایتان مشکل خواهد بود.

شما مشغول صحبت از بحران انرژی و اثرات گوناگون آن بر کشورهای صنعتی هستید که ناگهان او می گوید: « راستی شما خورشت کرفس دوست دارید؟‌» سعی کنید خونسردی خویش را حفظ کنید و با قاطعیت به بحث اصلی خود ادامه بدهید و در عین حال به خاطر داشته باشید که او هر چند لحظه یک بار بدون مقدمه از خط خارج می شود و دوباره به سر جای اول خود بر می گردد. به غیر از این نوع اختلالات گفته های او همیشه منطقی و مستدل است. در موقع صحبت کردن هرگز طوری حرف نزنید که دال بر بالاتر بودن شما از او باشد. عدم تساوی برای این زن مفهوم ندارد. اگر به این نکته توجه نکنید، دیواری غیر قابل عبور بین خود و او به وجود آورده اید.بر طبق باورهای ستاره شناسان قدیم یک زن متولد بهمن می بایست الزاما یک مادر خوب هم باشد زیرا سیاره حاکم بر رفتار او، یعنی اورانوس سمبل آینده است و بچه نیز مربوط به دنیای آینده و نسل بعد است، اما تحقیقات نشان می دهد که این نظر خیلی درست نیست و تولد بچه در ابتدای کار، مادر متولد بهمن را به کلی گیج و سردرگم می سازد. علت هم بسیار روشن است. فکر یک زن متولد بهمن هرگز به یک چیز بخصوص ثابت نمی ماند.

او موجود سر به هوایی است که هر لحظه به موضوعی می اندیشد و این اخلاق با بچه داری که تمرکز فکر لازم دارد، مغایرت دارد.از آن گذشته،‌او به طور طبیعی قادر به ابراز محبت درونی خود نمی باشد و این تکنیک غلط ابراز محبت او را بیش از پیش نسبت به بچه های خود بیگانه می سازد. نکته جالب در مورد این زن،‌ از نقطه نظر رفتاری که با بچه ها دارد، این است که علیرغم بیگانگی که با بچه های خود دارد، با کودکان دیگر بسیار صمیمی و رفیق است و اگر او را مثلا در منزل همسایه ببینند، با کمال تعجب مشاهده می کنید که چطور با بچه های مردم بازی می کند اما روابطش با فرزندان خود چنین گرم و دوستانه نیست. آخر مگر نه این است که او رفیق بازترین موجود دنیا است؟ خوب حالا چه فرق می کند که سن این رفیق چقدر است؟البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که نامناسب بودن تکنیک ابراز محبت او با فرزندانش دلیل بر این نیست که او به وظایف مادری خود عمل نمی کند. ابدا او به هنگام دفاع از کودکان خود بسیار جدی و حتی شدیدا خشن است.

آنچه در درجه اول از بچه های خویش توقع دارد، گفتن حقیقت است و به این دلیل هرگز بچه ای را که مرتکب خطایی شده و به گناه خود اعتراف کرده،‌ مورد تنبیه قرار نمی دهد. این کار یک حسن بزرگ دارد و آن اعتماد بسیار زیادی است که این کودکان نسبت به مادر خود پیدا می کنند.از نظر کودکان او مادری شاد، آسان گیر، و به هنگام بیماری مهربان است. برای او یک بچه نامرتب، کثیف و شیطان اما درس خوان بهتر از یک بچه درس نخوان اما بسیار مرتب است. اگر با دختر متولد بهمن ازدواج کردید، نباید فراموش کرد که او قبل از مادر شدن باید یک زن خانه دار شود و قبل از این هم که زن خانه دار شود باید به وی تفهیم کرد که ازدواج فصل آخر زندگی تجرد و رفاقت های نامحدود و بی بند و بار این دوره است. کشاندن این دختر به پای سفره عقد کار ساده ای نیست و او به هیچ وجه تعجیلی در اضافه کردن نام فامیل شما به اسم خود ندارد. و این کار را فقط وقتی انجام خواهد داد که شما راخوب سبک سنگین کرده و فهمیده باشد که تا چه حد مرد میدان زندگی هستید. او در لابراتوار حساس ذهنش شما را به خوبی تجزیه و تحلیل می کند.در نهاد زن متولد بهمن حس غریبی وجود دارد که پیوسته او را تحریک می کند تا درست در خلاف جهتی که سوق داده می شود، گام بردار. از آن گذشته او کسی است که می خواهد از هر چیزی سر در بیاورد، پس چه در خانه، چه در روابط دوستانه، چه در عشق از فرط کنجکاوی می خواهد همه راهها را تجربه کند. حس تجربه و دوستی و کنجکاوی چنان در او شدید است که اگر دقت کنید، می بینید حتی قهوه یا چای را هر روز یک جور درست می کند، و یا هر روز که برای خرید بیرون می رود، یک مغازه تازه را برای خرید تحت آزمایش قرار می دهد.از آنجا که خودش هم نمی داند واقعا چه می خواهد، بیان احساست درونی برایش بسیار مشکل است. اگر عاشق بشود، به شدت گیج و سر در گم می گردد زیرا نهایت این است که فقط دو سه کلمه برای بیان تمام احساس خویش پیدا می کند، آن هم دو سه کلمه ای که به هیچ عنوان گویای شیفتگی او نخواهند بود.

برای او بین دوستی ساده و عشق ساده و عشق فاصله ای بسیار جزئی و مبهم وجود دارد. به این دلیل بر عدم علاقه و فقدان عشق نکنید، این حالت تا بعد از ازدواج نیز ادامه پیدا خواهد کرد. داستان عاشقی که شب و روز فقط به هم می اندیشند، برای او داستانی مسخره است. راستی مسخره نیست که انسان در دنیایی که پولدارها در آن زندگی می کنند،‌ فقط به یک نفر فکر کند؟ او شریک زندگی شما می شود اما جزئی از شما نمی شود. شما خودتان هستید، او هم خودش هست با استقلالش، اگر نمی خواهید او را از دست بدهید، با آزادگی او مخالفت نکنید، کمااینکه او نیز هرگز چنین نخواهد کرد.بهترین راه برای بریدن از او نشان دادن حسادت، ‌داشتن سو ء ظن، گرفتن حالت تملک، محافظه کاری بیش از حد و انتقاد از شیوه خاص زندگی اوست. شما هم چنین می توانید از راه بی اعتنایی به خیل دوستان او که از هر قماش و مقوله ای می باشند، و به تعداد گوناگون و در اوقات مختلف به منزل شما خواهند آمد نیز به این مقصود برسید.این زن قوه ادراک و قدرت انتقال و حس پیش بینی عجیبی دارد. او موجودی است که چند روز جلوتر از دیگران زندگی می کند و به این ترتیب تنها کسی است که می تواند شما را دقیقا از عواقب کارها با خبر سازد. به نفع شماست که آنچه را که راجع به آینده می گوید، با اطمینان خاطر قبول کنید. قرت او در آینده نگری واقعا شگفت انگیز است



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:21



طالع بینی و بررسی شخصیت مردان دی ماه

جمعه 15 ارديبهشت 1391

 ذاتا میل به درستی و راستی ، انضباط و پاکی دارد قدرت طلب است اما زورگو نیست ، خانواده دوست، خوددار و سرد، و در عرصه عشق کم حرف و کم تظاهر است نمی داند چگونه عشقش را ابراز کند برای همین گاهی در حد افراط عشق می ورزد و گاهی چنان سکوت طولانی و عجیبی می کند که دختر مورد علاقه اش را از دست می دهد اما حقیقتا قلب او سرشار از عشق است او رمانتیک ترین مرد در میان همه متولدین ماه های دیگر است از ویژگیهای مهم مرد متولد دی ماه است.پدری جدی و خشک اما مهربان و دلسوز، او پرستیژ و شهرت اجتماعی را به ثروت ترجیح می دهد. مرد متولد دی دیواری به ظاهر غیر قابل عبور به دور خود می کشد، او در عین حال تا حدی خشن و بسیار مصمم است. اگر چه در بدو امر چنین به نظر می رسد که خواهان دوری جستن از دیگران و عزلت گزینی است، اما نه تنها در حقیقت این چنین نیست، بلکه اگر خوب دقت کنید، می بینید که بسیار هم برای موقعیت اجتماعی اش ارزش قائل است.یک چنین دو گانگی در امور عشقی او نیز به چشم می خورد، به این ترتیب که با وجود آنکه سخت رویایی می باشد، سیاره زحل،‌ یعنی جرم سلوی که حاکم بر کردار و رفتار او است، مانند یک ترمز قوی جلوی ابراز احساسات وی را می گیرد.


این سیاره به طور مداوم از او می خواهد که موجودی آرام،‌ اهل عمل و جدی باشد. این اعمال نقوذ که در واقع مغایر با خصوصیات ذاتی اوست، گاهی اوقات منجر به سر زدن کارهایی از او می شود که موجب تعجب اطرافیانش می گردد.احتمالا اولین چیزی که در یک مرد متولد دی نظر شما را به خود جلب می کند، زبان نیش دار اوست، اما اندکی بعد می بینید که در این مورد نیز دوگانگی خاصی در اوست. به این ترتیب که متوجه می شوید کلمات و جملات ناخوش آیند او از روی قصد و نیت خاصی نیست و اندکی پس از آنکه یک چنین جملاتی از دهانش خارج شد، سعی می کند آن را رفع و رجوع کند.

اگر بتوانید پا به خلوت درون یک مرد متولد دی بگذارید، با کمال تعجب در نهاد او موجودی می بینید سرشار از شادی و نشاط، و دستخوش رؤیاهای طلایی و آرزومند دستیابی به بی قیدی و آزادی های بی حد و حصر که همه این تمایلات و آرزوها به طور سربسته در وجود او مخفی مانده و به ندرت عرض وجود می کند.در هفته ها و حتی ماه های اول آشنایی خود با یک مرد متولد دی این توهم به شما دست می دهد که رسیدن به منصب عالی را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهد و اگر از وی پرسیده شود که بین شما ( عشق ) و یک مقام برجسته باید یکی را انتخاب کند بدون کوچکترین تردید مقام را انتخاب خواهد کرد، اما اگر فقط قدری حوصله به خرج بدهید،‌خواهید دید که قضاوت شما تا چه حد اشتباه آمیز بوده است و در سینه او چه قلب گرم و عاشق پیشه ای در حال تپیدن است.

پس از پی بردن به حقیقت امر بهتر است به آنچه که دستگیرتان شده اکتفا کنید. به عبارت دیگر هرگز انتظار نداشته باشید که گفتار و رفتار وی نشان دهنده این انتخاب درونی باشد زیرا مرد متولد دی کمتر به عشق خود اعتراف می کند. در حقیقت سیاره زحل با قدرت خود هرگز اجازه نخواهد داد که اعترافات صادقانه بر زبان متولد دی ماه ظاهر بشود و اندیشه ها و تمایلات باطنی او آشکار گردد.مرد متولد دی چنین وانمود می کند که اصلا نیازی به تعریف و تمجید ندارد و حتی به هنگام شنیدن تعریف و تمجید هم به شدت مانع از ظاهر شدن رضایت خاطر و شادمانی عمیق خویش می گردد، اما حقیقت این است که او با تمام وجود خواهان آن است که مرتبا به وی بگویید که چه مرد خوب، باهوش، خوش قد و قامت، خواستنی و جالبی است.مرد متولد دی جاه و مقام را به ثروت ترجیح می دهد و قلبا مایل است مدیر کل و وزیر باشد تا یک بازرگان ثروتمند ولی گمنام. حتی ثروت برای او وسیله کسب قدرت و شهرت است.

در زندگی مرد متولد دی نکته جالبی وجود دارد که منحصر به خود اوست و آن این است که در جوانی بسیار جدی است ولی به تدریج که پا به سن می گذارد،‌ نرم می شود تا جایی که در میانسالی، تبدیل به یک آدم خوش مشرب و اجتماعی می شود، به این ترتیب اگر شما همسر او هستید، با مشکل خاصی در زندگی خود مواجه هستید و از یک نظر مدار زندگی شما بر خلاف زنان دیگر در حرکت معکوس می چرخد، به این ترتیب که زنان دیگر باید در اوایل زندگی دندان روی جگر بگذارند و سر به هوایی های شوهر خود را تحمل کنند. به این امید که پس از پا به سن گذاشتن سر به راه و آرام خواهند شد، در حالی که شما درست برعکس در ابتدای زندگی خیالتان از بابت سر به هوایی و هوسبازی آقا کاملا راحت خواهد بود اما هر چه که آقا پا به سن بگذارد، خطر عاشق شدنش بیشتر است.

او به طور حتم به شما پیشنهاد نخواهد کرد که ماه عسل خود را در پاریس بگذرانید، اما هیچ بعید نیست که سی سال بعد با اصرار از شما بخواهد که سفری به تاج محل هندوستان بکنید زیرا شنیده است که شب های مهتابی آن بسیار عاشقانه است.یک چنین حالتی لااقل از یک نظر بسیار خوب است و آن پیش نیامدن احتمال طلاق و جدایی در ده سال اول زندگی است. در سال های اول زندگی هیچ زنی به اندازه شما خیالش از جانب همسرش راحت نخواهد بود، اما البته این احتمال وجود دارد که بعدها فیل او یاد هندوستان کند که در این حالت نیز موضوع به دو دلیل بزرگ هرگز جدی نخواهد بود: اول اینکه در سنین میان سالی دیگر آن شور و هیجان جوانی در وی وجود ندارد و دوم اینکه مرد متولد دی واقعا عاشق خانه و خانواده خواهد شد، لذا الفت و هم بستگی خانوادگی مانع از بوالهوسی های مخرب و آزار دهنده وی می گردد.علاقه این مرد به خانواده ای که در آن متولد و بزرگ شده است، نه تنها با ورود شما به زندگی از بین نمی رود بلکه تقلیل هم پیدا نمی کند و خیلی به نفع شماست که سعی کنید نسبت به پدر و مادر و برادران او علاقه مندی از خود نشان بدهید.

البته این امکان وجود دارد که شما او را ظاهرا نسبت به خانواده خود بی تفاوت ببینید، به شما توصیه می کنم که گول این حالت ظاهری را نخورید و خدای نکرده زبان به بدگویی از خواهر شوهر و مادر شوهر باز نکنید و یا نسبت به آن ها بی توجهی و بی علاقگی از خود نشان ندهید، کافی است فقط یک اتفاق ناگوار برای کنترل یکی از اعضای خانواده وی روی بدهد تا ببینید چطور کنترل ظاهری خود را از دست می دهد و عشق پوشیده و باطنی وی ناگهان آشکار می شود.مرد متولد دی به طور مطلق دختری را برای همسری انتخاب می کند که مادری نمونه و زنی خانه دار باشد. او در عین حال از زن خود انتظار دارد که خیلی خوش لباس و شیک و همیشه مرتب باشد. مطمئن باشید که اگر فقط یک روز سر و وضع شما مرتب نباشد یا در نهایت صراحت آن را مستقیما به رخ شما می کشد و یا با عکس العمل و به طور غیر مستقیم در رفتار و گفتارش اثری آشکار از اعتراض خود بدهید، یک کتال شعر است،‌ و هر قدر این کتاب شاعرانه تر باشد، بهتر است.ابراز علاقه و عشق را باید به وی یاد بدهید، در غیر این صورت برای تمام عمر از شنیدن جملات عاشقانه و کلمات زیبا از دهان او محروم خواهید ماند.

او خیال می کند همین قدر که شما را همسری خویش انتخاب کرده، همین قدر که هر روز پس از اتمام کار به منزل می آید، همین که شما در انجام کارهای منزل و رسیدگی به امور بچه ها مختار گذاشته کافی است که عشق و علاقه او به شما ثابت کند و دیگر نیازی به این نیست که این مطلب را به زبان هم بیاورد.به عنوان پدر، او واقعا یک رئیس با جذبه است و خود را در رأس خانواده احساس می کند و این احساس تابع زمان و مکان نیست؛ به این معنی که چه در سر میز غذا در منزل و چه بر سر سفره ای که در یک گردش خانوادگی روی علف های بیابان پهن می شود،‌ او در بالای سفره می نشیند و موقعیت برتر خود را حفظ می کند. پدر متولد دی از بچه های خود می خواهد که کودکانی مطیع و باانضباط باشند، درمقابل به خواسته های ایشان مثل خرید یک دوچرخه و یا بر پا کردن یک جشن تولد بزرگ جواب مثبت می دهد حتی اگر انجام یک چنین کارهایی فشار زیادی به بودجه خانواده وارد بیاورد.

پدر متولد دی مراقب رفتار و کردار کودکان خود می باشد و هیچ نکته ای را فراموش نمی کند. رفتار او با بچه هایش خشک و رسمی به نظر می رسد و شما برای عوض کردن یک چنین رویه ای اولا باید مرتبا به وی گوشزد کنید که با بچه ها خیلی خشک و رسمی نباشد و از طرف دیگر به بچه ها یاد بدهید که از ابراز علاقه به پدرشان کوتاهی نکنند، چون او تشنه احترام و محبت است و ادای احترام در حق او موجب تقویت اعتماد به نفس در وجودش می شود. مرد متولد دی هرگز از روی هوی و هوس ازدواج نمی کند و به همین دلیل کمتر اتفاق می افتد که کار او با همسرش به جدایی بکشد. بر طبق آمار موجود، مردان متولد دی خیلی کمتر از متولدین ماه های دیگر کارشان به دادگاه و طلاق می افتد، با وجود این باید توجه دقیق داشته باشید که هرگز او را در این بن بست قرار ندهید. اگر روزی به این نتیجه برسد که همسر مناسبی برای او نیستید و یا خطایی از شما مشاهده کرد که به نظر وی به هیچ وجه قابل بخشش نبود، در آن صورت هرگز شانس دوم به شما نخواهد داد و سریعا رابطه خود را با شما قطع خواهد کرد.به عبارت دیگر، برای مرد متولد دی زناشویی در هر مرحله توأم با حساب و کتاب است.

در سال های اول زندگی از نظم و ترتیب چنین مردی واقعا تعجب خواهید کرد، او هر هفته در یک روز و یک ساعت معین برای والدین خود کاغذ می نویسد، در یک روز و یک ساعت معین به فلان قوم خویش تلفن می زند، سر ساعت چای یا قهوه می نوشد، فلان لباس خود را همشه در سمت چپ یا راست گنجه آویزان می کند و کفش هایش را در روز معینی از هفته واکس می زند و خلاصه نظم در هر کارش دقیقا جریان دارد.از نظر امور جنسی ظاهرا سردتر از مردان دیگر به نظر می رسد، در حالی که این سرد مزاجی ظاهری است، به این معنی که او فقط از نظر زبانی و ابراز علاقه سردتر او مردان دیگر است و درغیر صورت می توان گفت که از دیگران یک قدم هم جلوتر است. زنانی که در عرصه عشق به شوهرچرب زبان و عاشق پیشه نیازمند هستند، از برخورد با مرد متولد دی احساس کمبود می کنند زیرا شخصیت او با رفتار عاشق پیشانه سازگاری ندارد.او بر خلاف اغلب مردها هر قدر بیشتر پا به سن می گذارد، سرزنده تر و شاداب تر می شود و از این نظر مسیر زندگی شما در خلاف جهت اغلب زن های دیگر است. او هرگز در نقش یک عاشق دل خسته ظاهر نمی شود، اما شعله علاقه هرگز در دل وی خاموش نخواهد شد و این شعر حافظ که می گوید: « آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست» در باره وی کاملاصادق است.حمایت مرد متولد دی از همسر و فرزندانش زیاد و جدی است و این مرد با گذشت زمان تغییر پیدا نمی کند. برای او شما همیشه همان دختر جوانی هستید که در روزهای اول آشنایی با او بوده اید و فرزندانش نیز همیشه کودکان او هستند حتی اگر خود صاحب کودکان متعدد باشند و به شغل وزارت برسند . او هیچگاه برای طلاق پیش قدم نخواهد شد حتی اگر آن را به زبان بیاورد طبق آمار کمترین جدایی را مردان متولد این ماه داشته اند . غرش ها و خشم های متولدین این ماه را جدی نگیرید چون بزودی از بوسه های مفرط او فرار خواهید کرد



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:38



طالع بینی و بررسی شخصیت زنان دی ماه

چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391

 زن متولد دی ماه بسیار جاه طلب، کدبانو، منظم و کمی لجباز و زود رنج، آراسته و خوش لباس می باشد.زن متولد دی با نظم و اراده خاص خود می تواند رهبری احزاب و مؤسسات خیریه را بدست آورد. از لحاظ شغلی با هر کاری قابل تطبیق است. ممکن است مسئول یک بخش از موزه یا خواننده اپرا یا فروشنده یک سوپر مارکت یا معلم یک مدرسه و یا زنی خانه دار با مشکلات باشد. در منزل هم ممکن است همکار و مشوق صمیمی شوهرش یا مطیع بی چون و چرای او باشد، به این ترتیب صدور یک حکم کلی درباره چنین موجود متنوعی واقعا غیر ممکن است، اما در عوض یک اصل درباره او مسلم است و ان این است که در هر لباسی ومصدر هر کاری که باشد، بر اعمال و رفتار خود کاملا مسلط می باشد.


از نظر جنسیت نیز وضع به همین منوال است. زن متولد دی هم می تواند چنان زنانه باشد و دلربایی از خود نشان بدهد که همسرش را بر کرسی اقتدار بنشاند و تسلط مرئی و نامرئی بر شوهر خود داشته باشد. در این مورد نیز، برغم رفتار گوناگونی که ممکن است از وی مشاهده شود، یک هدف اصلی در اعماق وجود این زن نهفته است و آن دستیابی به مردی است که بتواند از لحاظ اجتماعی و شغلی آدم مهمی باشد، موجب افتخار او بشود و برای بچه هایی که به دنیا می آورد، پدری دلسوز و مهربان باشد.اگر با یک دختر متولد دی دوست هستید، به این نکته اساسی توجه داشته باشید که هدف نهایی او همیشه تأمین زندگی، جلب احترام و کسب اقتدار و برخورداری از موقعیت های چشمگیر است و برای او اصلا فرقی نمی کند که این خواسته ها در پشت میز ریاست یک مؤسسه تجاری برآورده شوند یا در شغل آموزگاری و موزه داری.او به هر حال می خواهد که شوهرش در هر رشته کاری که هست، مقام اول را داشته باشد. حتی خود او نیز اگر شاغل باشد، عزت طلب و ترقی خواه است و میل دارد در محیط کار خود شاخص و برجسته باشد.

به همین جهت برخی از زنان متولد دی به شاعری، نقاشی و آهنگسازی روی می آورند تا از این راه کسب شهرت بکنند. علاقه این زن به پیشرفت و جاه طلبی خیلی زود جلب توجه می کند، همیشه سعی دارد یک پله از مکانی که در آن قرار دارد، بالاتر برود تا سرانجام به هدف نهایی برسد، اما در این کار هرگز خودنمایی نمی کند و جار و جنجال به راه نمی اندازد، در کمال آرامی و بدون سرو صدا قدم به قدم هدف خود را تعقیب می کند و به قول معروف آهسته اما پیوسته می رود.امید است این توهم به شما دست نداده باشد که او همه چیز را فدای جاه طلبی و شهرت پرستی می کند. اگر در طی روزها و ماه های قبل از ازدواج بتوانید او را تا حدی مطمئن سازید که پس از گفتن بله در منزل از اختیارات تام برخوردار خواهد بود و شما هم مردی هستید که آینده درخشانی دارید، آن وقت خواهید دید که چطور حاضر می شود با کمترین شرایط کم پای سفره عقد بنشیند.

پس از ازدواج از همراهی همه جانبه او برخوردار خواهید بود، به نحوی که اگر احتیاج پیدا کنید، حاضر می شود به شغلی که خیلی پایین تر و بی اهمیت تر از شخصیت و استعداد اوست، بپردازد تا چرخ زندگی از جریان طبیعی باز نایستد، او همیشه حداکثر کوشش خود را بکار خواهد برد که شوهرش فردی موفق و آبرومند باشد.یکی از نکات جالب و در عین حال خیلی عجیب در مورد زن متولد دی ماه این است که به طرزی باور نکردنی به سر و وضع و ظاهر آرایی خود توجه دارد. او ممکن است دختر یک کارگر ساده باشد، اما هر بار که به ملاقات وی می روید، چنان سر و وضع و رفتاری از وی مشاهده می کنید که گویی در یک خانواده ثروتمند بزرگ شده و در بهترین مدارس تحصیل کرده است. این حالت او تا بعد از ازدواج نیز باقی می ماند. امیدوارم این حرف را حمل بر خودنمایی او نکنید، دختر متولد دی کسی است که اگر لازم باشد، صورت خود را با سیلی سرخ نگاه می دارد.مردی که همسر خود را از بین متولدین دی ماه انتخاب می کند، باید متوجه یک نکته مهم باشد و آن اینکه ظاهر او خیلی آرامتر و ساکت تر از آنچه که در درون اوست نشان می هد، در وهله اول این توهم به شما دست می دهد که او زنی خونسرد و بی تفاوت و آرام است در حالی که باطنا بسیار احساساتی است، البته همه زن ها ظریف و احساساتی هستند، اما زن متولد دی خیلی بیشتر از آنچه که در بدو امر به نظر می رسد، تابع احساسات خود می باشد. حقیقت این است که او یک خلق و خوی مشخص ندارد، و مخصوصا اگر به وی بی احترامی یا کم محلی بشود، دچار آزردگی خاطر بسیار می شود و چه بسا که روزهای متمادی احساس اوقات تلخی کند.در وجود زن متولد دی نوعی ترس از آینده، دلواپسی از حال و تأسف به گذشته وجود دارد که باز تاب آن در رفتار و کردار وی به خوبی نمایان می گردد و شاید به همین دلیل هم باشد که از شوخی خوشش نمی آید.

اگر در سنین نوجوانی با پسری دوست بشود فقط به این منظور است که با وی ازدواج کند. ترس از آینده چنان در وی شدید است که حتی لحظه ای نمی تواند فکر او را راحت بگذارد. از آن گذشته او به هیچ صورتی اهل رؤیاهای طلایی نیست و همین قدر که پسری را از نظر روحی و مالی قابل اطمینان دانست، از تمام امکانات خود برای ازدواج با او استفاده می کند.از نظر اجتماعی فوق العاده مبادی آداب و بانزاکت است، به محض ورود به یک اجتماع سریعا موقعیت آنجا را درک می کند و پی می برد که چه رفتار و کرداری باید داشته باشد. زن متولد دی دارای جذابیت خاصی است و به قول معروف با نمک است. اما بدون شک از تماشانی چهره او خوشتان می آید زیرا زیبایی مخصوص به خود را دارد. اما یکی از وحشت های مزبور و دائمی او این است که نکند شوهرش زن زیبایی را به او ترجیح بدهد.زن متولد دی نه تنها خود را زیبا نمی داند بلکه هرگاه در مقابل آینه قرار می گیرد، از اینکه مبادا در نظر دیگران زشت جلوه کند، دچار دلهره و ترس است و به این دلیل اگر دوست یا همسر شما زن متولد دی است باید به طور مستمر او را از زیبا بودنش مطمئن بسازید. این زن از نادرستی بیزار است.

در ایام کودکی سن او مسن تر از سن واقعی به نظر می رسد اما بعدا سالهای سال در قایفه ک زن سی ساله باقی می ماند. علاقه او به پدر و مادر و خواهر و برادرانش بسیار شدید است، پس به هیچ وجه به فکر قطع این رابطه عاطفی نیفتد زیرا اگر خیلی پافشاری کنید و عرصه را بر وی تنگ سازید، مجبور می شود از شما دست بکشد.مردی که با یک دختر متولد دی ازدواج می کند، در حقیقت با تمام خانواده ازدواج می کند، اگر پدر یا مادرش بیمار شوند و نیاز به پرستاری داشته باشند، او وظیفه خود می داند که شما را هفته ها و یا حتی ماهها تنها بگذارد و به منزل پدری خود برگردد. از سوی دیگر او را می توانید به معنای واقعی شریک زندگی خود بدانید، چه در صورت لزوم و در ضمن بحران ها با تمام وجود به کمک شما می شتابد و بدون کوچکترین اعتراضی حاضر است بار خانواده را چه از نظر مالی و چه از نظر احساسی و روحی بر دوش بکشد. یک نکته دیگر را هم باید در این زمینه تذکر داد و آن این است که مانع رابطه و علاقه و تمایل شما به پدر و مادرتان نمی شود. اگر والدین شما نیازمندی های مالی داشته باشند، هیچ زنی به اندازه او کمک های شما را به ایشان طبیعی تلقی نمی کند، علاقه به اعضای خانواده و اعتقاد به لزوم یک چنین علاقه ای چنان در وی شدید است که اگر شما قبل از ازدواج روزی او را به منزل خود ببرید و به پدر و مادر خود معرفی کنید، پس از مدتی مشاهده می کنید که عملا یکی از اعضای خانواده شما شده است و رفتاری از خود نشان می دهد که در کمترین مدت جای خود را در دل پدر و مادرتان باز می کند. منزل کدبانوی متولد دی به طرز چشمگیری تمیز و مرتب است.

برای او بیدار ماندن تا پاسی از شب برای تمیز کردن خانه خود یک امر کاملا طبیعی است. تلف کردن وقت برای وی مفهوم ندارد. از موسیقی های ملایم لذت فراوان می برد و معمولا اطلاعات وسیعی از کارهای هنری دارد. به تاریخ، مخصوصا داستان هایی که درباره قهرمانان تاریخی نوشته شده است، علاقه مندی نشان می دهد، و شاید به همین دلیل هم باشد که نسبت به حفظ آداب و سنن قدیمی اعتقاد و پای بندی فراوان دارد.دیگر از اختصاصات این زن همدردی شدید او با درماندگان و بینوایان است و هر کجا که دردمندی به وجود او احتیاج پیدا کند، فورا به کمک وی می شتابد و قدم پیش می گذارد و سازمان و جمعیت خیریه ای برای یاری رسانیدن به دردمندان ایجاد می کند.او اصولا یک فرد تشکیلاتی است و در احزاب و سازمان های مختلف سیاسی، ‌اجتماعی و یا مذهبی به سهولت می تواند نقش رهبری را به عهده بگیرد،‌و با کفایت و لیاقت تمام وظیفه خود را انجام دهد.از آنجا که فرد بسیار باانضباطی است، بچه های خود را نیز چنین بار می آورد، اما میزان امر و نهی های او گاهی اوقات به صورت خسته کننده ای در می آید، علاقه فروان به خانواده موجب می گردد که پیوسته بهترین غذاها را سر میز بگذارد و قشنگ ترین لباس ها را برای کودکان خود تهیه نماید. برای او زندگی کردن به مفهوم استفاده از ارزان ترین اشیاء نیست.

او از کودکان خود می خواهد که احترام بزرگترها را نگه دارند و بچه های او معمولا از زمره مؤدب ترین بچه های فامیل هستند.در بدو امر ممکن است چنین به نظر برسد که او مثل مادران دیگر به کودکان خود محبت نمی کند و بین او و ایشان فصله زیادی وجود دارد، اما وقتی بچه ها قدری پا به سن گذاشتند، متوجه می شوند که مادرشان بهترین مستمع دنیا است و او درست به همان اندازه که از ایشان توقع داشتن گوش شنوا دارد، برای شنیدن درد دل ایشان نیز شخصا دارای گوش شنواست.از سوی دیگر این را هم باید گفت که کشف این موضوع کار ساده ای نیست، یعنی اغلب اوقات فاصله ای که بین این مادر و کودکانش پیدا می شود، چنان بزرگ و عمیق به نظر می رسد که بچه ها تصور نمی کنند می شود از آن عبور کرد. در یک چنین مواردی این وظیفه شما است که به کمک آنها بشتابید و شکاف ظاهری بین مادر و بچه ها را پر کنید. علت هم این است که فرزندان مادر متولد دی او را با جاذبه و گاه خشک و سخت گیر تصور می کنند و به همین جهت رابطه خیلی نزدیک و خصوصی با او ندارند.زن متولد دی دارای پوست بسیار حساسی است و به این جهت کمتر آرایش می کند. خوشبختانه طبیعت به کمک او آمده استو همانطور که گفته شد، اصولا صورت بانمک دار هم احتیاج زیادی به آرایش ندارد.

حساسیت پوست ممکن است موجب پیدایش ناراحتی پوستی در او بگردد.عدم اعتماد به نفس یک از نقاط ضعف این زن محسوب می شود و این وظیفه شوهر اوست که در رفع این نقیصه بکوشد و گاه و بیگاه حس اعتماد به نفس را در او تقویت کند. یکی دیگر از معایب او لجبازی و زود رنجی است. اما خوشبختانه این تأثیر پذیری همراه داد و فریاد و انجاد عصبانیت و طوفان نیست و او روی هم رفته زنی خود خور است که خشم خویش را در درون می ریزد.ضمنا باید مراقب بود که آبت دست او قرار نگیرید، چه در این کار نیز استادی فراوان دارد. و به سهولت می تواند امیال و افکار خود را به هرکس دیکته کند



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 15:54



طالع بینی و بررسی شخصیت مرد متولد آذز ماه

دو شنبه 11 ارديبهشت 1391

 مرد متولد آذر صادق و راستگو، دمدمی مزاج، در عشق کم اعتنا، خواهان آزادی و بی قیدی، و طرفدار تنوع و مسافرت و بطور خلاصه خطرناکترین شوهردنیاست.حقیقت این است که مرد متولد آذر از نظر بعضی ها خیلی دمدمی مزاج است، لحظه ای او را می بینید که شمشیر به دست و سوار بر اسب سفید به وسط میدان می تازد تا به رتق و فتق امور بپردازد و اندکی بعد او را مشاهده می کنید که خود را نخود هر آشی می کند و پابه پای تمام برنامه ها نقشی ایفا می نماید.کنجکاوی مرد متولد آذر و بی قراری او در فیصله دادن هر چه زودتر مشکلات چنان زیاد است که به راستی گاهی نمی توان حدی برای آن قائل شد.


یکی دیگر از ویژگی او این است که پیوسته گروهی در اطراف وی دیده می شوند و بالنتیجه برای دستیابی به چاره ای جز این ندارید که راه خود را از بین این جمع باز کنید، از سوی دیگر لازم است عنوان کرد که به هیچ وجه جایز نیست نسبت به این شخص بدبین باشید، چه او بلاشک یکی از خوشبین ترین افرادی است که خداوند کرده است. و آنقدر خوشبین است که اگر یکی از دشمنایش یک دهانه اسب برای او ارسال دارد، به خود می گوید حتما اسبش را فراموش کرده است. طبیعی است یک چنین خوشبینی ممکن است خطرناک باشد زیرا در اثر آن چنان به مردم اعتماد می کند که حدی بر آن متصور نیست، البته من منکر آن نیستم که این خوش بینی از نظر زن و فرزندانش یک امتیاز جالب محسوب می شود.خوشبختانه برای او و احتمالا برای او و احتمالا برای شما، مرد متولد آذر آدم فوق العاده خوش شانسی است و این شانس اغلب در لحظاتی که خوشبینی های بی دلیل او برایش گرفتاری ایجاد می کند، به داد او می رسد، او آنقدر خوش شانس است که اگر به مس دست بزند، طلا می شود و طبیعی است که آدمی با چنین خوش شانسی خوش بین هم می شود. خوش شانسی او در مسائل عاشقانه نیز قابل رؤیت است و اگر احیانا پای عشقی در میان بیاید که نتواند عاقبت خوشی برای او داشته باشد، زود به ریشه آن پی می برد و دست از آن می شوید.

مرد متولد آذر صاحب بزرگترین کلکسیون دوست و آشنا در دنیاست و این دوستان اغلب دوستان واقعی و هستند زیرا به هنگام انتخاب مرد متولد آذر به جای توجه به ظاهر دوستان، دقت خود رامتوجه باطن آنها می سازد، در مقابل تعداد دشمنان او بسیار محدود است. کسانی که از رک گویی او آزرده خاطر می شوند، چند روزی و یا چند هفته ای با او بد می شوند و در جرگه مخالفین در می آیند، اما پس از مدتی پی می برند که او بدون هیچ گونه قصد و غرضی حقیقت تلخ را گفته و منظور آزار و اذیت نداشت است.همانطور که قبلا گفته شد، سیاره کسی که در ماه نهم سال متولد شده، مشتری است و کسی که تحت تأثیر این غول منظومه شمسی قرار داشته باشد، کمی در رفتار و گفتار بی ملاحظه است، اما بدجنس و موذی نیست

.
راجع به بد زبانی و نحوه سخن گفتن او باید گفت که مقصود خود را به راستی شبیه تیرهایی که صورت فلکی او یعنی « کماندار» در چنته دارد، بیان می دارد. یعنی بدون سیاست و ملاحظه کلمات را از چله کمان دهان رها می سازد. کلام او ممکن است درست مانند این تیر قلب شما را جریحه داز کند، اما اگر قدری مقاومت به خرج دادید و به آن عادت کردید، ‌آن وقت تا آخر عمر از قرار داشتن در جوار مردی که دل و زبانش یکی است، چنان احساس آرامشی خواهید داشت که بی شک برای بسیاری از زنان رشک آفرین خواهد بود. یکی از اشکالات بزرگی که این مرد با آن مواجه است، پیدا کردن و بکار بردن لغات مناسب در موقع حرف زدن است. در نتیجه اغلب مجبور می شود گفته های خود را با جملات دیگری حل و اصلاح کند.

برای مثال او ممکن است در یک گردش عاشقانه در زیر مهتاب با لحن مؤثری به شما بگوید: « عزیزم، بدون شک تو مناسب ترین زنی هستی که یک مرد ممکن است به عنوان دوست خود انتخاب کند» سپس با مشاهده آثار عصبانیت در قیافه شما با دستپاچگی اضافه می کند که : « آخر عزیزم، مرد وقتی اقدام به گرفتن دوست دختر می کند که زنش پیر و زشت شده است»، آن وقت سعی می کند زیباترین دختران دنیا را برای معشوقه بودن پیدا کند. به هر صورت اگر این اصل مهم خاصی نیست و به هیچ عنوان مایل به آزرده خاطر ساختن کسی نمی باشد، آن وقت می توانید با خیال آسوده در جوار او قرار بگیرید و از داشتن نامزد یا همسر صادقی چون او لذت ببرید. از نظر امور عاطفی باید بگویم که عشق در قلب او نه تنها به کندی صورت می گیرد بلکه هرگز نمی تواند شور عشق به اعماق آن برسد اما شما می توانید به همین رسوخ سطحی اعتماد کامل داشته باشید، اگر شما به دورویی هایی که در برخی مردان وجود دارد واقف باشید، آن وقت می بینید که خداوند با قرار دادن یک مرد متولد آذر در سر راه شما چه نعمتی را به شما ارزانی داشته است، آن وقت دیگر وقتی او از عشق های قدیم خود یا خاطرات خوش گذشته خویش برای شما صحتب می کند . یا گاهی با زخم زبان شما را کمی می آزارد، قلبا ناراحت نمی شوید.

دخترها و در دوستی خود با مرد متولد آذر اغلب دچاراشتباه می شوند و رابطه خود را خیلی جدی تر از آنچه که واقعا هست فرض می کنند و این امر بالطبع منجر به قضاوت های ناروایی درباره او می گردد، اما در اینجا نیز شانس معروف به کمکش می آید و دیری نمی گذرد که این دخترها پی می برند اشتباه از ایشان بوده و او نظر خاصی از این دوستی نداشته است. دمدمی مزاجی او در روابط عاشقانه ای که در دوران تجرد و جوانی با جنس مخالف بر قرار می سازد، به خوبی مشاهده می گردد و به قول معروف هر روز با یکی سر می کند و اگر در این میان کسی پیدا شد که این رابطه را جدی گرفت و خواست قدمی فراتر بگذارد، به احتمال قوی از عکس العمل طنز آمیز او افسرده خاطر می گردد.از امتیازاتی که موجب جلب این مرد به طرف یک زن می گردد، هوشمندی است، مرد متولد آذر هرگز حاضر نیست با زنی سبک سر دوستی خیلی نزدیک داشته باشد و و یا احیانا با او پای سفره عقد بنشیند. از اینکه مورد سؤال های متعدد قرار بگیرد، بیزار است و اگر میخواهید که او را همیشه از آن خود بدانید، سعی نکنید غل و زنجیر به پاهایش بزنید یا در حقش حسادت به خرج بدهید و بخواهید که از همه اسرار دل او باخبر شوید. او را آزاد بگذارید، به صداقت و رک گویی وی تکیه کنید و خیالتان از هر جهت راحت باشد، اگر بتوانید دنیا را از همان دیدگاهی که او به آن می نگرد، نگاه کنید و انسان ها را به همان صورتی که هستید، قبول داشته باشید، آن وقت می توانید حتم داشته باشید که علیرغم نشاط عمیقی که به هنگام برخورداری از آزادی سراسر وجود وی را بر می گیرد، شما آن هم فقط شما عزیزترین زن دنیا برایش خواهید بود و او هرگز شما را به دیگری نخواهد فروخت.

برای آنکه عزیزترین زن دنیا برای او باشید، راه های دیگری هم وجود دارد: سعی کنید پیوسته هوشیار باشید، بگذارید او فرمانروای خانه باشد، به ورزش عشق بورزید، او را در سفر و کوهنوردی همراهی کنید، دست و دلباز باشید، احساسات به خرج بدهید، ناز و کرشمه داشته باشید . بالاخره هرگز نخواهید که مانع آزادی و رفت و آمد او بشوید. لطفا زود قضاوت نکنید، در مورد این قسمت اخیر او حاضر است همین امتیاز را برای شما قائل بشود، فقط کافی است به او گوشزد کنید که شما هم روح آزادمنشی دارید. هرگز با افکار « انقلابی » او مخالفت نکنید و یادتان باشد که پس از ازدواج با مردی که تحت تأثیر صورت فلکی کماندار است، بیش از هر زن دیگری در معرض خطر طلاق و از دست دادن شوهر خود قرار گرفته اید، وقتی دیدید که او کمان خود را در دست گرفته و تیرهایش را یکی پس از دیگری به سوی هدفی غیرممکن رها می کند، بهترین کار آن است که فکر خود را به موضوع دیگر معطوف سازید و ان وقت در یک شب عاشقانه خواهید دید که صادقانه به شما می گوید: به راستی همسر ایده آلی برای او هستید. اغلب مردان متولد آذر به طرز و حشتناکی از تشکیل دادن خانواده امتناع دارند، اغلب آنه ها به خاطر اینکه اعضای خانواده او هستند، آنها را دوست دارد و به همین دلیل همیشه بین ایشان و سایر اعضای خانواده مثل خواهران، برادران، پدر و مادر نوعی جدایی آشکار مشاهده می گردد.

او درست مثل متولدین ماههای دیگر با پدر و مادر و برادر و خواهر خود رفت و آمد می کند و نسبت به آنها علافقه مندی نشان می دهد، اما هرگز مایل نیست و اجازه نمی دهد که آن ها در زندگی خصوصی او دخالت بکنند. شما هم اگر زن عاقلی باشید، می توانید از این موضوع سرمشق خوبی بگیرید و هرگز به دنیای خیلی اختصاصی او قدم نگذارید. از جمله چیزهای عجیبی که باید در منزل یک شوهر متولد آذر داشته باشید، یک چمدان کاملا آماده برای مسافرت است زیرا بدون شک مسافرت های زیادی انجام خواهید داد. شما در این مسافرت ها می توانید با خیال راحت سگ و گربه خود را هم همراه ببرید زیرا شوهرتان عاشق حیوانات است.

در این مسافرت ها او خواهان آزادی بیشتری است، پس با کمال سخاوتمندی بر تعداد شب هایی که او می تواند بیرون بماند، بیفزایید و طبق معمول یادتان باشد که صبح روز بعد سئوالی درباره صداقت و وفاداری او نکنید. اگر مرد متولد آذر عصبانی بشود، به صورت موجود خطرناک و غیر قابل کنترلی در می آید و به قول معروف تا عقده خود را خالی نکند، آرام نمی گیرد. بین زحمت ترمیم خرابی هایی که او به هنگام عصباینت به بار می آورد و زحمت خودداری از متهم کردن او به نادرستی، انجام این آخری به مراتب راحت تر از آن دیگری است. اگر او کار خلافی انجام بدهد، بدون شک خودش به شما می گوید( در حالی که معلوم نیست شما تاب تحمل شنیدن آن را داشته باشید.)علاقه او به کودکانش در سنین بالا زیادتر می شود، اما علی الاصول از مشاهده بچه مخصوصا بچه های کوچک شاد می گردد. متولد آذر مردی است که کودکان خود را خیلی زیاد برای انجام کارهای ورزشی به گردش می برد و به این دلیل روابط او با پسرهایش نزدیکتر از دخترها برای ورزش، مخصوصا ورزش هایی نظیر کوه نوردی دارند و بهتر می توانند پابه پای او قدم بردارند، از سوی دیگر بچه های پسر هم او را خیلی به خود نزدیک و صمیمی احساس می کنند به نحوی که پس از سن سیزده چهارده سالگی نوعی حالت رفاقت بین ایشان پیدا می شود و هر قدر بچه ها بزرگتر می شوند، این رفاقت عمیق تر و افزون تر می گردد.

رک و راستی این پدر گاهی اوقات که کودکانش نیاز به همدردی دارند، ممکن است توی ذوق ایشان بزند، از آن گذشته کنجکاوی او هم گاهی موجب ناراحتی بچه هایش می شود زیرا بچه ها نسبت به اسرار خود سخت حساس هستند و وقتی با سئوالات پشتسر هم پدر خود مواجه شدند، ناراحت می گردند.تنها موردی که پدر متولد آذر از خود خشونت و سختی نشان می دهد، موقعی است که از بچه های خود دروغ بشنود. یادتان باشد که به خاطر بچه ها او را فراموش نکنید و وقتی دیدید که می خواهد با شما و در کنار شما باشد، بچه ها را فورا فراموش کنید، ممکن است بگویید مگر این کار ممکن است، اما به هر صورت همیشه یادتان باشد که تا چه حد در جوار این مرد دمدمی مزاج و تند که ریشه های عشق به انتهای قلب او رسوخ نمی کند، در معرض خطر طلاق قرار دارید، اگر نمی خواهید او را از دست بدهید، بچه ها را به وی ترجیح ندهید. مرد متولد آذر با مغز و دل خود به تناوب فکر می کند، به همین دلیل اصلا نباید انتظار داشته باشید که پیوسته احساساتی و عاشق پیشه و یا دائما منطقی و عادل باشد



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 15:20



طالع بینی و بررسی شخصیت زنان آذر ماه

شنبه 9 ارديبهشت 1391

 می توان گفت زن متولد آذر ماه اهل منطق و واقعیات، مهمان دوست، بی ریا و پول خرج کن و بی نظم و انضباط، راست گو اما بدزبان و درشت گو است.اگر حسود و بدکینه هستید، هرگز با دختر متولد آذر ازدواج نکنید.شاید بهترین توصیف زن متولد آذر این باشد که بگوییم او زنی نیست که انتظار داشته باشید مطابق میل شما حرف بزند و چه بسا که گاه و بیگاه از لحن نیشدار او آزرده خاطر می شوید و در مقابل هر چند گاه یکبار آنچنان جملات زیبا و دل انگیز از دهان او خارج می شود که شما با شنیدن این جملات، روزگار را به خوشی طی خواهید کرد. زبان زن متولد آذر نیشدار و پرکنایه است اما قلبش پاک و صمیمی و بی ریا است. زن متولد آذر دنیا را درست به همان صورتی که هست می بیند و در دیدگاه زندگی اهل واقعیت و منطق است.


به ندرت اتفاق می افتد که زنی مانند یک متولد ماه آذر وقایع و رویدادهای زندگی را چنان دقیق و مستدل و منطقی توجیه کند و از خوبیها برای خوشبین شدن به آینده بهره گیری نماید و بدی ها را هم به عنوان یک واقعیت غیر قابل انکار بپذیرد.قاطعیت او در گفتارش خیلی زود نظر شما را جلب می کند، اگر روزی به شما گفت پولی که برای مخارج خانه می دهید دیگر کافی نیست و باید مقداری به آن بیفزایید، یقین داشته باشید که راست می گوید. اما به طور مسلم می توان انتظار داشت که او پس از درخواست اضافه خرج بلافاصله اضافه می کند که اما لازم نیست که با جان کندن سعی کنی پولدار شوی چون پول زیاد انسان را خودخواه می کند. این زن هرگز به شما دروغ نخواهد گفت و در این کار آنچنان تعصبی از خود نشان می دهد که شما گاهی آرزو می کنید ای کاش گاهی دروغ می گفت و لی زبانی این چنین تلخ و درشت گو نداشت.زن کماندار شدیدا عاشق استدلال و خود مختاری است و به همین دلیل اغلب اوقات زندگی مجردی را بر ازدواج ترجیح می دهد.

وقتی هم که دختر خانه است، با بقیه اعضای خانواده زیاد گفتگو نمی کند و به این دلیل معمولا رابطه ای سرد و مجزا با بقیه دارد، عاشق مسافرت است و از هر موقعیتی برای انجام این کار استفاده می کند، و اگر نتواند به مسافرت برود، ناآرامی خویش را با رفتن به سینما و گردش با دوستان ارضا می کند.اگر می خواهید با همسر متولد آذر خود زندگی آرامی داشته باشید، هرگز به وی دستور ندهید که چنین و چنان بگن، بلکه خواسته های خویش را در قالب جملاتی که جنبه درخواست دارند بیان نمایید و یقیین داشته باشید که هرگز با خواسته ای انجام نشده مواجه نخواهید شد.

او اگر چه مثل هر زن دیگری مایل است که تحت الحمایه باشد، اما از دستور شنیدن و فرمان بردن سخت بیزار است. شما می توانید از پدر و مادر وی سؤال کنید، آنها هم به شما خواهند گفت که از کودکی این چنین بوده است.در این زمینه نکته ظریفی وجود دارد که ذکر آن ضروری است و آن این است که اگر چه نمی خواهد کسی، مخصوصا در مقابل دیگران برای او « آقا بالاسری» بکند اما وقتی دیدید و احساس کردید که دارد ثابت قدمی شما را آزمایش می کند، چه او خیلی بیشتر از آنچه که از دستور شنیدن بیزار است، از مردی که ضعیف نشان می دهد تنفر دارد، به این دلیل اگر روزی دیدید که پرچم استقلال را بیش از حد برافراشته، او را سر جای خودش بنشاند



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 16:27



طالع بینی و بررسی شخصیت مردان آبان ماه

پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391

 مرد متولد آبان را می توان تیز هوش، بااراده، خواستار هدفهای بزرگ و پدری دلسوز و مهربان ذکر کرد. اگر عاشق مردی هستید که در آبان ماه به دنیا آمده است و شما از کلمه هیجان می ترسید، بهتر است که نامزدی خود را با او فورا لغو کنید، زیرا مرد متولد آبان چه در زندگی و چه در کار و حرفه خود مردی با اراده، قوی و نیرومند و مملو از هیجان و بلند پروازی است و روحیات او با آرامش و سکون و بی حالی سازگاری ندارد و مدام در جست و جوی هدف های تازه و ترقی و تعالی دادن کار خود و بالا بردن سطح درآمد و زندگی خود و خانواده است.


اگر نامزد متولد آبان ماه شما، ظاهری آرام، ساکت و کم حرف دارد، این دلیل بر آرامش روح و باطن او نیست و در زیر این چهره خونسرد و آرام باطنی گرم و سوزان و اراده ای قوی و پولادین و افکاری بلند و ترقی خواهانه و حسود دارد که چون دیگ می جوشد و نیرو و حرارت تولید می کند. عقل و دانایی و احساس و هیجان هر دو بر رفتار او حکومت دارد و در ارائه هر دوی آنها مهارت و استادی و زیرکی خاص دارد. او بیش از حد باهوش است و به فلسفه و تفکر درباره راز و رمز زندگی و اسرار حیات علاقمند می باشد و بسیاری از اوقات این توانایی و فراست که جواب سئوالات مشکل و دست نیافتنی را پیشاپیش بدهد و با کمک حس ششم درباره نیامدها و ندیده ها پیشگویی نماید.بعضی از مردان متولد آبان ماه دارای این قدرت و استعداد هستند که زندگی مرتاضانه پیشه کنند و با حداقل معیشتی بسازند، در روی حصیر و مقداری غذای کم به زندگی ادامه بدهند و به دلایل روحانی و معنوی دست از مال دنیا بشویند ولی این عده تعدادشان در اقلیت است زیرا اکثر متولدین آبان ماه از لحاظ صورت فلکی خواهان رفاه و آسایش عادی هستند و از اینکه زندگیشان توأم با تجمل باشد احساس امنیت و رضایت خاطر می کنند.اگر شوهر شما متولد آبان ماه است بدانید که کشش و جاذبه ستاره پلوتو در سرنوشت فلکی او به قسمی است که از هیجانات عاشقانه لذت می برد و مردی است قوی و پرجاذبه و پرتمنا که در زن ها ایجاد کشش می کند و شما باید مطلقا موجودی غیر حسود و آرام باشید و این صفت را در وجود او تحمل کنید و به آن خرده نگیرید که هر گونه حسادت و مبارزه ای برای خنثی کردن این کشش و نیروی طبیعی بلا اثر است زیرا روحا از باختن نفرت دارد و چون هدف های بلند پایه را تعقیب می کند، همیشه می کوشد که در عرصه های گوناگون پیروز و برنده نهایی باشد. او روحیه ورزشکاری دارد و به همین جهت کمتر در عرصه کار و زندگی خسته و ناامید جلوه می کند و همیشه با آمادگی و اطمینان و اعتماد به نفس با مشکلات زندگی در کشمکش و نبرد است.

او در مقابله با حوادث با مهارت و قدرت بسیار‌، آرمش و متانت خود را حفظ می کند و قیافه و برخوردش با وقایع زندگی خانوادگی و حوادث شغلی توأم با خونسردی و آرامش تمام است، اما در پشت این متانت دنیایی پرجنب و جوش و پر غلیان وجود دارد که ناشی از جاذبه ستاره نیرومند پلوتو است.مواظب باشید که هرگز به شوهر متولد این ماه دروغ نگویید و احساسات او را جریحه دار نکنید و یا برخلاف پرستیژ و غرور مردانه او رفتار و گفتاری موهن نداشته باشید زیرا که انتقام و عکس العمل خشمگینانه او بسیار سوزنده و خطرناک است. در میان مردان متولد آبان ماه گل مردان خدا با ایمان که عمر و زندگی خود را وقف خدمت به خلق می کنند و با فداکاری و جانبازی در راه سعادت مردم می کوشند، یافت می شوند که مردانی استثنایی و بزرگوارند و با رهبری به شانه آنها هموار می شود و در نهایت عقل و درایت به وظایف انسانی خود عمل می کنند و موجب خیر و برکت می شوند.شوهر متولد آبان ماه شما مردی است با عزم راسخ که با عقاید و نظریات خویش پای بیدی بسیار دارد و حرف و شایعه و اظهار نظر دیگران در تغییر مسیر تصمیمات او کمتر اثر می کند. نفوذ مادر شوهر و خواهر شوهر در افکار او ناچیز است و شما می توانید مطمئن باشید که نه دوست و نه بستگان افکار اساسی او را نمی توانند تغییر دهند و یا نظریات مهم او را که شخصا به آن ها عقیده و ایمان دارد، تعویض کنند.

او در همه جا مردی پا بر جا و با اعتماد به نفس است. شجاعت و استقلال فکر از مشخصات صورت فلکی این ماه است. شوهر متولد آبان ماه شما در برخورد با مشکلات به جای غر زدن، ترسیدن و اظهار گله کردن و عجز کردن، با شجاعت قدم به میدان مبارزه می گذارد و عجیب آنکه همیشه در دل خود بر این عقیده است که پیروزی نهایی از آن او خواهد بود. چنین مردی می تواند سپر و محافظ قابل اطمینانی برای حمایت از خانواده باشد. او با علاقمندی بسیار خواستار کشف راز و رمز هاست و به همین جهت کمتر اتفاق می افتد که شما بتوانید راز و رمزی را از چشم های تیز بین او و یا ذهن کنجکاو و متجسس او پنهان نگه دارید. با این وجود باید بدانید که در عرصه زندگی زناشویی پیش ما و او هیچ رازی سر به مهر باقی نخواهد ماند.طبع او عالی است و به همین جهت دوستان خود را از طبقه با هوش و دانا و با شخصیت انتخاب می کند و دوست دارد که با مردم عالیمقام و ارزنده رفت و آمد داشته باشد. اگر درباره سر و وضع و لباس خود از او سئوال می کنید، مطمئن نباشید که با لحنی تملق آمیز همیشه از زیبایی و تناسب شما تعریف و تحسنی کند. چه بسا که در نهایت صراحت بگوید: « لباست زشت و آرایشی که کرده ای خنده دار است.» اگر دل نازک هستنید، هرگز در این زمینه ها از او نظر خواهی نکنید، اما بهتر نیست کسی که طرف مشورت قرار می گیرد، عقیده صریح و صادقانه خود را ابراز بدارد.وقتی به مسئله حسادت می رسیم،‌ به شما اخطار می کنم که هرگز کاری نکنید که حسادت عاشقانه شوهر متولد آبان خود را تحریک کنید.

در معاشرت و مهمانی ها و مراودات خانوادگی رفتار شما بایدچنان باشد که او ذره ای احساس نکند که خدای نکرده به مرد دیگری حتی به اندازه یک سر سوزن توجه دارید. حتی سوء ظن به او کشش و تمایل پیدا کنند، همیشه به خود بقبولانید که او قدرت مقاومت در برابر این تمایلات وسوسه آمیز را خواهد داشت و پیوسته نسبت به عشق شما و خانواده خود مردی وفادار و قابل اطمینان است. ضمنا به یاد داشته باشید که مرد متولد آبان هرگز اجازه نمی دهد که زن در کار او مداخله کند و یا عقاید خود را به او دیکته کند. او مرد است و شما زن و این تفاوت همیشه باید در روابط فیمابین رعایت بشود، اما ضمنا باید بگویم که مرد متولد آبان که زنی فهمیده و دلسوز و مطیع داشته باشد، همیشه در مقابل همسر خود مردی دلسوز، مهربان و ملاحظه کار است . پاسخ خوبی های همسر خود را در نهایت صداقت خواهد داد.در مورد بچه های خود پدری سخت گیر و با جذبه است. کودکان او احساس می کنند که پدری قوی و با اراده دارند که از جزئی ترین سهل انگاری های آن ها نمی تواند چشم پوشی کند و با وسواس و شدت تمام برای تربیت بهتر آنها و جلو گیری از گمراه شدن آنها در کارشان نظارت دارد. بچه های چنین پدری به ندرت بی ارزش و بی بند و بار خواهند شد . در عین حال که فرزندان خود را با نهایت عشق دوست می دارد، ولی مجال لوس شدن نیز به آنها نمی دهد.بچه های چنین مردی درس های آموزنده از پدر خود می گیرند و در زمان بزرگی متوجه خواهند شد که جذبه و سخت گیری های پدر چقدر در تربیت آنها اثرات حیاتی داشته است



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 11:7



طالع بینی و بررسی شخصیت زنان آبان ماه

سه شنبه 5 ارديبهشت 1391

 زن متولد آبان طناز و زیبا، خانه دار و گرم، حسود و انتقامجو، رازدار،‌ موقع شناس و در بعضی اوقات جاه طلب است.اگر یک دختر متولد آبان عاشق شما شد، بدانید که مردی برتر هستید.زن متولد آبان دارای یک زیبایی عمیق و اسرار آمیز است. او جذاب، مغرور و اعتماد به نفس است، امایک نکته اساسی وجود دارد که می گوید: چرا مرد به دنیا نیامده ام.علاقه نهایی به اینکه کاش مرد به دنیا آمده بود چنان است که هرگز خود را صد در صد زن نمی داند.اگر عاشق زنی هستید که در این ماه به دنیا آمده باید مراقب زندگی خود باشید. منظور من از این حرف آن نیست که او موجودی خشن و فاقد ظرافت های زنانه است، درست برعکس او به قدر کافی طناز و دلفریب است با این تفاوت که ذاتا آرزوی مرد بودن را همیشه در دل خود می پروراند. یکی از خصوصیات فوق العاده و بارز این زن قدرتعجیب وی در استفاده از موقعیت است.او به آن عده از هم جنسان خود که حالت معشوقه، زن کدبانو، مادر فداکار و امثالهم را دارند، دیده حقارت می نگرد، زیرا معتقد است که زن از لحاظ قدرت روحی چیزی کمتر مرد نیست. او قادر است که خواسته های خود را به خوبی کنترل کند، اما اگر موقعیت را مناسب دید، به خواسته های زنانه خویش نیز به زیباترین وجه ممکن جامه عمل می پوشاند.


او خیلی خوب می داند که نظر یک مرد را چطور باید به خود جلب کرد و برای این کار همیشه شیوه هایی بکار می برد که مشابه آن قبلا وجود نداشته است. او تا از نتیجه روش خود کاملا مطمئن نباشد آن را بکار نمی برد و هرگز شیوه را دو بار مورد استفاده قرار نمی دهد.اگر در نظر دارید توجه یک چنین دختر متولد آبان را به خود جلب کنید، به این نکته توجه داشته باشید که او کسی نیست که برای مدتی طولانی به دانه هایی که برایش در دام می ریزد، توجه کند. بیشتر دختران متولد این ماه مرد صفت هستند، از آن گذشته باید به شما بگویم که چشمان جذاب و پرحالت او شاید خیلی بهتر از خودتان افکار شما را بخواند، در نتیجه تقریبا این احتمال بهیچوجه وجود ندارد که بتوانید یک نقشه پنهانی در مورد او به موقع اجرا بگذارید. یکی از آن جملات رومانتیک و عاشقانه ای را که برای هر دختری خیال انگیز است، زیر گوش او زمزمه کنید و ببینید که چطور نگاه نافذ و سرد خود را به شما می اندازد و چطور به شما می فهماند که فکرتان را خوانده است.

به قول یکی از روانشناسان معروف، زن متولد آبان یک دستگاه کامل فکر خوانی است، به این ترتیب فقط مطالبی را عنوان کنید که صادقانه به آنها اعتقاد دارید، در غیر این صورت او حرکات و گفتار شما را نوعی توهین به خود تلقی خواهد کرد. به شما توصیه می شود که هر کار می کنید بکنید اما به او توهین نکنید. او در مقابل توهین و تحقیر عکس العمل از خود نشان می دهد.

از کسانی که ندانسته به او توهین کرده اند، بپرسید تا بدانید که شدت عکسالعمل او در مقابل توهین آنها چه بوده است. همین قدر می توان گفت که او می تواند حس انتقام جویی شدید خود را در ورای یک لبخند و یک خونسردی ذاتی و ظاهری پنهان نگاه دارد.او ممکن ایت به طور عادی زنی خوددار، مغرور، آمر و به گونه ای طعنه آمیز، سرد و بی تفاوت باشد و آن وقت ناگهان تبدیل به یک پارجه آتش و یک دیگ بخار بشود. او می تواند معصومانه ترین عشق ها و زهرآگین ترین نفرت ها را داشته باشد و بالاخره او می تواند گاه مثل کبوتر عاشق پیشه و گاه خشن و سرد مثل پولاد باشد، اما در هرحال شما یک چیز می توانید بطور حتم داشته باشید و آن این است که او به هر صورت زنی کم مایه و بی معنی و بی هوش نخواهد بود.از عجایب طبیعت قدرت عجیب این زن در ایجاد ترس و تشویش در دل دشمنان است و به قول معروف بر پشت دشمنان او از ترس عرق سرد می نشیند و این کار را با آنچنان مهارت و تبحری انجام می دهد که بسیاری آن را حمل بر سحر و افسون می دانند.

اگر شما نظر او را به خود جلب کردید، تقریبا دیگر راه فراری برایتان باقی نمی ماند و از آنجا که حس ششم این زن فوق العاده قوی است، در همان نظر اول می تواند مرد آینده زندگی خود را تشخیص بدهد و سپس به گونه ای اسرار آمیز و رویا انگیز تصمیم و نیت خود را به وی القا می کند. در یک چنین حالتی عکس العمل شما از دو حالت خارج نخواهد بود: یا تسلیم عشق افسون می شوید و در دام محبت او اسیر خواهید شد و یا همانند موجودی زخم خورده، راه فرار در پیش می گیرید، غافل از اینکه این زخم کاری است و راهی به جایی ندارید. به این ترتیب، بهترین راه حل برای شما این است که دست و پای خود را گم نکنید و با کمال دقت مراقب گردش چرخ زندگی باشید و بفهمید که در چه جهتی حرکت می کند، او حکمت و راز و رمز زندگی را خوب میداند و به شما یاد خواهد داد. شما لااقل از یک جهت می توانید خوشحال باشید و بفهمید که در چه جهتی حرکت می کند، او حکمت و راز و رمز زندگی را خوب می داند و به شما یاد خواهد داد. شما لااقل از یک جهت می توانید خوشحال باشید و آن این است که این زن مغرور و برتر شما را قابل انتخاب شدن دانسته است.

زن متولد آبان، برغم برخی صفت های مردانه ای که دارد، کسی نیست که از مشاهده ضعف در مرد چشم پوشی کند. او جستجو گر مردی است شجاع و جاه طلب که با قدرت بر وی حکومت کند و موجب افتخار او باشد، بدون اینکه مزاحمتی برای غرور و طبع بلند او فراهم بیاورد. او می خواهد که این مرد قوی تر، خوش قیافه تر از یک حد متوسط باشد. وجود یک هوش خارق العاده در این مرد، برای آنکه بتواند با فکر بلند پرواز او برابری کند، از ضروریات است و برای تکمیل کار لازم است که قدری عقاید فلسفی نیز چاشنی این هوش و درایت خود بکند.به این ترتیب، به نفع شماست که به جای تقلا برای رهایی از بنده های عشق پرجاذبه و قدرتمند او سعی کنید یاد بگیرید که چطور باید حرکات و رفتاری برتر داشته باشید و در این بازی عشق پیروز از کار در آیید. آنچه که به هنگام وقوع یک چنین حادثه ای در وهله اول، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، این است که می بینید اطرافیانتان شما را از انکه توایسته اید مورد توجه این زن قرار بگیرید، برتر از خود به حساب می آورند. این حالت و موقعیت را دست کم نگیرید.از نظر روان شناسی بسیاری از مردم موفق کسانی می باشند که اطرافیان ایشان، آنها را برتر و بالاتر از خود می دانند بدون اینکه شاید واقعا قابلیت های لازم برای موفقیت های مزبور را داشته باشند.

از این لحظه به بعد نظر شما در زندگی باید متوجه هدف های بالاتری باشند.اگر روزی توانستید مورد توجه یک زن متولد آبان قرار بگیرید و در حریم عشق و زناشویی روابط نزدیک و صمیمانه ای با او برقرار کنید، می توانید تصور کنید که از بسیاری جهات یک مرد منحصر به فرد هستید، کما اینکه باید مطمئن باشید که عشق او به هیچ صورت شباهتی به عشق های دیگری که احتمالا در زندگی شما وجود داشته اند، ندارد. پس از شعله ور شدن آتش یک چنین عشقی، شما مهمترین هدف زندگی او خواهیدشد.اگر او تمام و کمال تحت تأثیر سیاره پلوتو، که سیاره خاص ماه آبان است باشد، قطعا نسبت به شما وفادار است و حداکثر سعی ممکن را به عمل می آورد تا موجبات رضایت خاطر شما را فراهم کند و اگر شما از زمره کسانی که قوی الاراده و توانا و رام نشدنی باشند، او از حربه برنده صبر و تحمل برای خنثی کردن مقاومت شما استفاده خواهد کرد.لابد دو کلمه صبر و تحمل نظر شما را به خود جلب کرد، حق دارید، بسیاری از مردان شایعات زیادی درباره صبر بی پایان زن متولد آبان شنیده اند و باید در اینجا گفت که این شایعات حقیقت دارند.

نهاد این زن سرشار از یک صبر ایوبی است اما به علت تسلط بر نفس خیلی خوب می تواند این حس خود را نیز مثل احساسات دیگر خویش تحت کنترل بگیرید و تنها در یک مورد است که او نه می تواند و نه می خواهد که از این صبر استفاده کند و آن هم موقعی است که پای عشق در میان باشد. برای زن متولد آبان اندکی علاقه و اندکی نفرت مفهوم ندارد، او یا عاشق است یا دشمن و در غیر این صورت کاملا بی تفاوت و بی اعتناست. شما اگر به تمام مقدسات عالم سوگند بخورید که این همسر متولد آبان شما بوده است که به هنگام عصبانیت تمام ظرف ها راشکسته و تمام پرده ها را پاره کرده است، کسی باور نخواهد کرد، آخر چطور ممکن است زنی این چنین مغرور، مسلط به خود، خونسرد و دوست داشتنی دست به یک چنین اعمالی زده باشد.

نکند نقشه ای در سر دارید و می خواهید او را به انجام کارهای نکرده متهم کنید. اما این فقط ستاره شناس ها هستند که به داغ دل شما واقف هستند و می دانند که این زن می تواند در نهایت متانت و آرامش، صحنه یک جنگ بزرگ را اداره کند.زن متولد آبان با ترس بیگانه است و در عرصه مشکلات خود را به آب و آتش می زند و در دل طوفان به سوی هدف می شتابد و با جرأت فراوان با مخاطرات مواجه می شود و سرانجام او را می بینیم که به گونه ای شگفت انگیز بر تمام موانع پیروز شده و موقعیت برتر خود را حفظ می کند. این زن بر خلاف اکثر زنها رازدار است و خدا می داند که در گنجینه دل خویش چه اسراری نهفته دارد. او سخت مایل است که به اسراردیگران واقف گردد، در حالی که هیچگاه مقابله به مثل نمی کند و یا آنچه را از دیگران شنیده است، هرگز بازگو نمی نماید( مگر اینکه این کار موجب برد و یا موفقیت او بشود.)آنچه در این مورد می توان گفت این است که هرگز سعی نکنید به این اسرار پی ببرید. در دل این زن یک بخش خصوصی وجود دارد که هرگز کسی موفق به راه یافتن به آن نمی شود. این بخش ازقلب و روح او منحصرا از آن خود اوست.زنی که در هشتمین ماه سال متولد شده است، بسیار قابل اعتماد است، اما همیشه این احتمال وجود دارد که پای برتری و غرور او در میان باشد که در این صورت وضع کلی تغییر پیدا می کند.

زن متولد آبان نسبت به افراد پر قدرت و شایسته و لایق شدیدا وفادار است و در مقابل به افراد ضعیف النفس و نالایق گوشه چشمی هم نمی اندازد. ارزش فراوانی که زن متولد آبان ماه برای دوستی روابط انسانی قائل می شود، استثنایی است.او دوستان خود را از بین افراد طبقات بالا و هوشمندان انتخاب می کند و سپس اشخاصی را که واجد ارزش های لازم برای دوستی با خود تشخیص می دهد، برای تمام عمر نگاه می دارد و بقیه را مانند زباله دور می ریزد. در طبیعت و ذات این زن عزمی آهنین و استقامتی بی پایان به ودیعه گذاشته شده است. تکیه کامل به قدرت درونی موجب پیدایش برخی تغییرات فکری در وی می شود، به نحوی که ممکن است در طول حیات خویش عقاید گوناگونی پیدا کند و به راه افراط و تفریط حتی در عقاید مذهبی قدم بگذارد. یک زن متولد آبان آنچنان اعتماد به نفسی دارد که اصلا لازم نمی بیند برای زندگی از قوانین و رسوم و آداب پیروی کند. او خود را ملزم به پیروی از هیچ قانونی جز قانون اراده و میل خود نمی داند. حتی در کار عشق و عاشقی، اگر شرایط اوضاع و احوال به گونه ای باشد که اجرای ازدواج را غیر ممکن کند، او بدون اینکه کوچکترین ارزشی برای حرف مردم قائل شود و یا بدون توجهی به اعتراض دیگران با مرد محبوب خود زیر یک سقف زندگی خواهد کرد. در یک چنین مورد غیر عادی او واقعا به مرد محبوب خود عشق می ورزد وانتقادات و بدگویی های جامعه هرگز نمیتواند این زن شجاع را از حرکت بسوی راهی که صورت فلکی برایش تعیین کرده است، باز دارد.

برغم شخصیت قوی و بارزی که زن متولد آبان دارد، خواهان برتری مرد خویشتن است، به نحوی که به جای آنکه سعی کند حاکم بر وی باشد، زیرکانه تدابیری می چیند تا زمینه ای برای پیروزی او فراهم بشود. نسبت به آینده مرد محبوب خود علاقه زیادی از خود نشان می دهد. پس از ازدواج ترجیح می دهد که خانه دار بماند.(مگر اینکه شما واقعا مرد دلخواه او نباشید و مخارج منزل را چنانکه مورد نظر بوده است، تأمین نکنید و یا اینکه کار او برای اجرای برنامه مخصوصی ضرورت پیدا کند). او ممکن است در زندگی خصوصی و داخل خانه شدیدا با شما جر و بحث کند، اما در مجامع و در برابر دیگران به اندازه مادر پشتیبان شماست. او به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهد که کسی زیانی به شما وارد بیاورد یا شما را آلت دست خود بکند، و کسی که بخواهد دست به چنین کاری بزند، مسلما از انتقام جویی او در امان نخواهد بود. زن متولد آبان عاشق خانه و زندگی خویش است و منزل را همیشه در نهایت پاکی و تمیزی نگاه می دارد، به نحوی که به قول معروف از تمیزی برق می زند. غذا هم همیشه سر ساعت و سرو می شود و امور منزل پیوسته تحت کنترل هستند و اگر مشاهده کردید که جز این است، ‌بدانید که یک پیشامد ویا اشتباه شما غرور بی پایان او را جریحه دار ساخته است.

او هر دو ماه یک بار اسباب و اثاثیه یکی از اتاق ها را بیرون می ریزد زیرا سخت از بازیافتن اشیایی که در گوشه و کنار فراموش شده اند، خوشحال می شود( به این ترتیب باید سخت مراقب باشید که فلان کاغذی که بوی عطر زنانه از آن استشمام می گردد و یا مطلبی خصوصی روی آن نوشته شده است، گوشه کنار و یا توی جیب لباس کهنه شما جا نمانده باشد) او با لذت به همه چیز ظنین هست و اگر مدرکی دال بر خیانت و بی وفایی از شما پیدا کند، توفان به پا خواهد کرد. برای مجسم کردن خشم او هیچ منظره ای گویاتر از ابر قارچی شکل ناشی از یک انفجار اتمی در آسمان نیست، با این احوال در مقابل او اصلا سعی نکنید که کنجکاوی مشابهی داشته باشد زیرا این هرگز به نتیجه نمی رسد و هر قدر هم شما در استفاده از موقعیت های مناسب زبردست باشید، باز محال است بتوانید به خواسته های قلبی او پی ببرید. او نظر بودجه اعمال زن متولد آبان به کلی غیر قابل پیش بینی است. او ممکن است سال ها تمام پول های خود را پس انداز کند و سپس ناگهان مثل کسی که از خواب بیدار شده باشد، شروع به ولخرجی و اسراف کند. در هر حال او عاشق پول است، چه آن را یک ریال یک ریال جمع کند و چه هزار تومان هزار تومان خرج کند.در مورد خرج کردن، یک اصل را هرگز از یاد نمی برد و آن حفظ شخصیت در عرصه مسائل مالی و اقتصادی است به این معنی که با وسواس مراقب است و این استعداد در او وجود دارد که هر روز ترقی بیشتری پیدا کند. زن متولد آبان عاشق قدرت است و حاضر است خیلی از منافع را فدای کسب قدرت کند. یک دندگی و تلافی کردن یکی دیگر از خصوصیات زن متولد آبان است. اگر به او یک دروغ بگویید، او به شما دو دروغ خواهد گفت. اگر شما یک هفته با او حرف نزنید، او دو هفته مهر سکوت بر لب خواهد زد. به این ترتیب، اگر می خواهید از کار او انتقاد کنید، بهتر است آن را به عهده کس دیگری واگذار کنید، زیرا هر انتقادی موجب دو ماه قهر او می شود. او از خطاهای کوچک شما، به شرط آنکه بفهمد روی منظور خاصی در آن نبوده است، در می گذارد.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که حس تشخیص در این زن به اندازه حس انتقام جویی او قوی است، پس می توانید مطمئن باشید که خوبی های شما را هم نیز دو برابر جبران خواهد کرد. رفتار مادرانه او با کودکان به ظاهر سرد است و بچه ها پیش خود فکر می کنند که مادر چندان به آنها علاقه مند نمی باشد. اما کودکان در جوار او خود را در پناه یک نیروی قوی احساس خواهند کرد.مادر متولد آبان اجازه نمی دهد استعداد بچه هایش بیهوده ازبین برود. او ممکن است هر روز ساعت ها وقت خود را صرف مشخص کردن هدفهای عالی کودکان خویش نماید و در رساندن ایشان به این اهداف از هیچ نوع کمک و مساعدتی فروگذار نمی کند. بچه ها به هنگام مواجه شدن با مسائل و مشکلات زندگی، او را رهبر و مشاور قدرتمندی می یابند زیرا وقوف او بر اسرار طبیعت انسانی به وی امکان می دهد یک مشاور خوبی باشد. این زن به کودکان خود می آموزد تا با شجاعت با موانع و مشکلات روبر بشوند. گذشت و چشم پوشی فراوان او از خلافکاری بچه هایش اگر توسط پدر جبران نشود، می تواند نتایج سویی در بر داشته باشد. او نسبت به کسانی که تهدیدی برای آزادی و شادی بچه های خود باشند، بسیار بی رحم و انتقامجو است و متأسفانه این امر شامل حال شوهر او و پدر بچه نیز می گردد. اگر سخت گیری های شما نسبت به کودکانتان بیش از حدی باشد که او آن را قابل قبول می داند، بی رودربایستی توی روی شما می ایستد. زن متولد آبان ماه به رنگهای قرمز جگری، حنایی و بنفش علاقه فراوان دارد و سعی می کند از این رنگها در تزئین منزل استفاده نماید



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 12:3



و بلاخره مرد متولد ماه مهر

یک شنبه 3 ارديبهشت 1391

 با وجود این باید به اطلاع برسانم كه لازم است سخت مراقب خود باشید زیرا به تجربه ثابت شده است كه دختری كه در دام عشق یك چنین مردی افتاده است،‌ دیگر هرگز نتوانسته خود را خلاص كند. می دانید چرا؟ برای اینكه اگر بخواهید او را ترك كنید، چنان با دلیل و منطق غلط بودن این فكر را به شما ثابت می كند كه نه تنها در لحظاتی كه مقابل او نشیته اید و به حرف هایش گوش می دهید،‌ خود را محكوم احساس می كنید بلكه ذكاوت و هوشمندی او در دلایلی كه عرضه می كند، چنان نرمش، احساسات و خونگرمی از خود نشان می دهد كه شما طبیعت دمدمی او را كه گاهی سخت موجب ناراحتی می گردد،‌ به كلی فراموش می كنید.

او خیلی راحت می تواند قلب و نظر شما را به سوی خود جلب كند. در كشمكش و مبارزه متولد مهر ماه اكثر اوقات شما بازنده هستید، اما این باختن با شكست خوردن از زمین تا آسمان فرق دارد زیرا دیری نمی گذرد كه می بینید آرزوهایتان آرزوهای او، و خواسته هایتان خواسته های اوست و در دنیا هیچ چیز بیشتر از خوشحال كردن او برایتان ارزش ندارد. لبخند او برای شما حكم یك سبد گل قرمز را كه غنچه های آن در حال شكوفا شدن است را پیدا می كند،‌ سبد گلی برای بدست آوردن آن تلاش می كنید و دیگر بدون آن نمی توانید به زندگی ادامه بدهید. تنها زنانی كه قلبی از سنگ خارا دارند، می توانند در مقابل لبخندهای یك مرد متولد مهر مقاومت كنند، آن هم به شرطی كه علاوه بر یك چنین قلبی، اراده ای از فولاد آبدیده داشته باشند.

زنانی كه عاشق یك مرد متولد مهر هستند، هیچكدام نمی توانند بگویند« نمی دانم چرا دوستش دارم». از سوی دیگر گاهی اوقات وضع به كلی تعییر پیدا می كند و شما برای وادار كردن او به كارهایی نظیر جواب دادن به تلفنی كه پنج دقیقه است زنگ می زند، و یا بلند شدن از روی مبل و روشن كردن چراغ اتاق باید فریاد بزنید، دستش را بگیرید و بكشید. به این ترتیب به هیچ وجه انتظار این را نداشته باشید كه او سالی 365 روز و هر روز هم 24 ساعت نقش یك عاشق را ایفا كند. قبلا گفته شد كه متولدین این ماه، اعم از مرد یا زن تحت نفوذ ونوس هستند و اگر كتاب اساطیر یونان را خوانده باشید، خوب می دانید كه در زندگی این الهه عشق نیز روزهای بدون عشق فراوان وجود دارد و یك چنین بحران هایی وقتی در مرد متولد مهر مشاهده می گردد كه تعادل دو كفه ترازوی صورت فلكی او به هم می خورد. بدیهی است كه بالا و پایین رفتن كله ها ابدی نیست و در هر حركت مقداری از نوسان كاسته می شود تا دوباره تعادل برقرار می گردد و زندگی شما یك بار دیگر سرشار از شور و نشاط و غرق در شادی و خنده می شود.

مرد متولد مهر در عقیده خود بسیار راسخ و ثابت قدم است، اما فرق بین او و دیگر كسانی كه دارای ثبات قدم می باشند این است كه به محض آنكه منطقا تشخیص داد عقیده اش اشتباه است،‌فورا آن را تغییر می دهد.

یكی دیگر از اختصاصات مرد متولد مهر قدرت عجیب و باورنكردنی او در جلب نظر كسانی است كه با وی كدورتی پیدا كرده اند. اسلحه اصلی او در رفع كدورت همان لبخند معروف می باشد. او صادقانه دست دوستی به سوی كسی كه از وی دلگیر شده است، دراز می كند و در همان حال صادقانه و از صمیم قلب این كار را باز هم تكرار می كند و چون به قول معروف « حرفی كه از دل برآید، به دل می نشیند»‌، سرانجام صداقت او كار خودش را می كند و كدورت ها برطرف می گردد. دو كلمه عشق و مهر مترادف هم هستند و این امر نه تنها از نظر لغوی، بلكه از نظر نجومی و حتی آماری نیز صادق است، بر طبق برخی اساطیر باستان، ماه هفتم سال را به آن جهت مهر می نامند كه عشق در آن به وجود آمده و راه خود را به دل تمام موجودات عالم باز كرده است. در عمل ثالت شده كه مرد متولد مهر اگر بخواهد به دل دختری راه باز كند، چنان این كار را طبیعی و بدون زحمت انجام می دهد كه موجب حیرت می گردد، اما پس از این مرحله دوره سرگردانی او شروع می شود، تعادل كفه های ترازو به هم می خورد و این دودلی شدید در وی به وجود می آید كه از این پیروزی خود چگونه باید بهره برداری كند، عشق فرشته ای دارد و شیطان نیز از جمله فرشتگان بوده است و درست به همین دلیل هم هست كه فرشته عشق هرگز صد در صد ملكوتی نیست و باز به همین دلیل هم هست كه مرد متولد مهر پس از به دست آوردن دل یك دختر بر سر یك دوراهی قرار می گیرد و از خود می پرسد كه آیا باید فقط چند صباحی او را نگاه دارم یا اینكه از وی تقاضای ازدواج كنم و یا هیچكدام؟ این حالت چندان دوام نمی آورد و كفه ترازو خیلی زود با كمك وزنه های منطق و استدلال تعادل خود را به دست می آورند و تكلیف روشن می شود. علاقه او به زن قبل از نود سالگی از بین نمی رود، این امر را حمل بر هوسبازی او نكنید، او ممكن است صمیمانه و با تمام وجود عاشق زن خود باشد و حتی فكر بی وفایی یا خیانت هم از مخیله اش عبور نكند، اما این موضوع دلیل آن نمی شود كه در مجالس و میهمانی ها خیلی زودتر و بهتر از دیگران زنان هوس-- انگیز را تشخیص ندهد.

از طرف دیگر مرد متولد مهر خیلی زودتر از هم سن و سال های خود به وجود جنس مخالف پی می برد تا جایی كه بر طبق آمار موجود پسران متولد مهر 18 ماه زودتر از پسران دیگر به سن بلوغ می رسند. بروز یك جنین بلوغ زودرسی، همراه با ورزیدگی ذاتی و طبیعی او در امور عشقی و قدرت بی نظیری كه در جلب نظر زن ها دارد، بالطبع موجب می گردد كه زندگی اش از جریانات عاشقانه باشد.

كسی كه در ماه مهر متولد شده باشد، به هیچ صورت مایل به رنجاندن دیگران نیست و اگر مشاهده می كنید كه گاهی تا پای رنجش خاطر با دیگران به بحث و جدل می پردازد، حتم داشته باشید كه از عواقب آن به كلی غافل است. او هرگز نمی خواهد از كلمه « نه » استفاده كند در حالی كه نمیداند در بسیاری از موارد گفتن این كلمه به مراتب بهتر از كج دار و مریض رفتار كردن است. تمایل شدید و غیر قابل اجتناب او از دست به دست كردن و سبك و سنگین كردن امور گاه موجب پیدایش كدورت می گردد،‌ در حالی كه او اگر فقط احساس كند كه عواطف كسی را جریحه دار كرده است، و یا حتی اگر پس از سالها پی ببرد كه عشق كسی را نادیده گرفته به شدت آرزده خاطر و دلگیر می شود. در نظ گرفتن انصاف یكی دیگر از اعتقادات ذاتی و عمیق مرد متولد مهر ماه است. او بی انصافی و جنایت را در یك ردیف قرار می دهد. ترس از این حالت گاهی موجب می شود كه از دختری كه كاملا مطابق دلخواهش نیست، در خواست ازدواج كند و در نتیجه در سراسر عمر از یك ازدواج بدون عشق رنج ببرد. به این ترتیب ملاحظه می كنید كه وضع و خخالت او مثل یك شمشیر دو دم است كه هم می تواند او را از یك عشق واقعا حقیقی برخوردار سازد و هم او را از آن به كلی محروم نماید. دمدمی مزاجی مرد متولد مهر را باید جدی گرفت زیرا اگر خوب دقت كنیم می بینیم كه در او، مخصوصا در ایام جوانی، نوعی بازیگوشی و یكدستی گرفتن مشاهده می گردد، از آن گذشته، برای این شخص مرزهای بین یك دوستی ساده و عشق سخت در یكدگر ادغام شده و مغشوش به نظر می آید، در نتیجه اصلا جای تعجب نخواهد بوداگر مشاهده كنیم كه تا رسیدن به پای سفده عقد قلبش بارها شكسته باشد. او خیلی دیر عشق های خود را، كه احتمالا هرگز حقیقی نبوده اند، فراموش می كند و پس از متولدین برج كماندار ( آذر ) و دو پیكر ( خرداد ) از هر كس دیگر از شكست های عاشقانه رنج می برد، اما خوشبختانه عامل قضاوت صحیح سرانجام به وی كمك می كند تا عمیقا بر غم خویش پیروز شود و آن را به كلی از خاطر ببرد تا جایی كه كمتر اتفاق می افتد اثر ناگواری از این قبیل عشق ها در وی باقی بماند مگر اینكه موضوع به گونه ای واقعا استثنایی و غیر عادی بوده باشد. او برای پی بردن به اسرار درونی شما علاقه ای از خود نشان نمی دهد، در حالی كه در دیدار نخست عكس این امر به نظر می رسد، و شما او را مردی كنجكاو و جست و جو گر می بینید. او اغلب اوقات به وقایعی كه درست مقابل چشم هایش رخ می دهند، پی نمی برد، در صورتی كه دیگران همه متوجه آن می شوند. به همین جهت گاه استعداد فریب خوردن دارد. اگر در بحث و گفت و گو با شما پیشقدم شد، هدفش صرفا گفت و گو و آشنایی است نه اینكه می خواهد به اسرار شما پی ببرد. نظریات و دلایل او به گونه ای خیره كننده منطقی هستند و نتیجه گیری های وی پیوسته درست ترین و مخصوصا منصفانه ترین نتیجه گیری هاست، قدرت قضاوت صادقانه و عملی او به قدری زیاد است كه در بسیاری از كتب نجوم از متولدین این ماه به عنوان سلیمان صور فلكی نام برده شده است، آنچه در قضاوت های او جلب توجه می كند این است كه در این كار دخالت نمی دهد. برای او فقط توجه به حقایق مهم است. به نظر او زندگی افرادی نظیر متولدین فروردین و اسفند كه صد در صد تابع احساسات خویش می باشند، فاقد صافی و خلوص واقعی می باشد.

اگر شما آدم اسرافكاری باشید، برداشت او چنین خواهد بود كه قدر پول را نمی دانید و آن را مثل ریگ خرج می كنید و در نتیجه نمی توانید مسئول بودجه خوبی باشید، در یك چنین حالتی او اصلا به این امر توجه نمی كند كه این كار شما ممكن است علت روانی داشته باشد. برای وی دلائل روانی صد در صد قانع كننده نیستند و نمی توان برای انجام یك قضاوت صحیح و بدون عیب و نقص به آن استناد جست، به همین ترتیب اگر خساست به خرج بدهید، برداشت و استنباط او این خواهد بود كه باید از پول های صرفه جویی شده برای خرید لباس های زیباتر و زیادتر استفاده بكنید، بی برنامه بودن را آشفتگی می داند، و از بی بند و باری متنفر است. در نتیجه هر موضوع غیر متفادل و ناهماهنگی روی قضاوت نهایی او تأثیر می گذارد.

یكی دیگر از ویژگی های ذاتی مرد متولد مهر قابل اعتماد بودن اوست شما می توانید به طور دربست و كامل به او اعتماد بكنید، تنها گاهی اوقات از اینكه می بینید نمی توانید احساسات درونی شما را چنانكه مایل هستید درك كند، ممكن است دلخور بشوید. توجه داشته باشید كه قصور او در این مورد به هیچ صورتی جنبه عمد و یا بی توجهی ندارد، او واقعا نمی خواهد كه موجبات رنجش شما را فراهم بیاورد،‌منتها به طور طبیعی قادر به درك نیازهای عاطفی ابراز نشده هیچكس نیست. عاشق پیشگی و تبحر او در به دست آوردن دل زن ها و قابلیت فراوان او در علاقه مند كردن ایشان به خود الزاما مفهومش این نیست كه می تواند رابطه ای مستقیم با تمام عوالم رویایی ایشان داشته باشد. شما با هیجان تمام نزد او می روید تا بگویید چطور فلانی احساسات شما را جریحه دار كرده است و امیدوار هستید كه حداكثر همدردی ممكن را از وی مشاهده كنید، در حالی كه به محض آنكه حرف هایتان تمام شد، از شما می پرسد: « مگر با او چه كردید كه شما را رنجانیده است؟» و سپس با دقت و مو شكافی تقصیرات و گناهان شما و او را در معرض سنجش قرار می دهد و هیچ ابایی هم نخواهد داشت كه در این امر جانب شما را رها كند و جانب او را بگیرد. شما می توانید فریاد بزنید و اعتراض كنید، ‌اما مطمئن باشید كه هیچ یك از این اعمال نمی تواند او را حتی برای یك سانتیمتر هم از جاده عدل و انصاف و یك قضاوت صحیح و بیطرفانه منحرف سازد.

عدم قابلیت او در درك عواطف، ‌احساسات و نیازهای باطنی جنس مخالف( خواه همسر،‌ خواه دوست دختر ) اغلب اوقات برایش دردسرهایی درست می كند. برای اغلب زن ها باور كردن این مطلب مشكل است كه مردی كه این چنین منطقی و با انصاف است و با دیدی این چنین وسیع و همه جانبه به امور محتلف جهان می نگرد، پرا از درك نیازهای باطنی دیگران این چنین عاجز است،‌در حالی كه طبیعت او این چنین است.

اگر به هنگام تولد او قمر در عقرب نبوده باشد، از نظر امور مالی خساست نشان نمی دهد. در حقیقت باید گفت كه تأثیر صورت فلكی تراز بر متولدین این ماه موجب نوعی دست و دلبازی می باشد. مرد متولد مهر معتقد است كه پول را باید خرج اموری كرد كه زیبایی یا شادمانی به همراه داشته باشد. اگر می خواهید بر سر سفره عقد بنشینید و برای زن—ا-شویی با او بله بگویید، لازم است كه برای زندگی در خانه ای كه سفره آن همیشه گسترده است و پذیرایی از میهمانانی كه تقریبا همیشه در منزل شما بسر خواهند برد، قبلا خود را آماده كنید.

خانه این مرد،‌ جز در طی روزهایی كه در لاك استراحت و تنبلی خود فرو می رود، همیشه مملو از میهمان است، و آن وقت همین آدم از رفتن به نقاطی كه عده زیادی در آن جمعند و سر و صدای زیاد تعادل احساسات او را به هم می زند، جدا بیزار است.حضور در میان جمعی كه ایشان را خوب نمی شناسد، برای وی غیر قابل تحمل است. از آن گذشته یك خاصیت دیگر نیز در او وجود دارد كه به فرار او از اجتماعات كمك میكند و آن این است كه به هیچ وجه مایل به قرار گرفتن در محلی نیست كه مرتبا از دیگران تنه بخورد، یا به شانه و پهلوی او فشار وارد بیاید و تماس جسمانی با سایرین پیدا كند. او از همهمه و جدال و ازدحام متنفر است. مرد متولد مهر ماه خواهان معاشرت و دوستی با تمام افرادی است كه از هوش، معلومات و درایت فراوان برخودارند، اما همین قدر كه تعداد یك چنین افرادی در دور ور وی از ده دوازده نفر تجاوز كند، دچار نفس تنگی می شود و در صدد فرار می افتد او ممكن است ناگهان شما را در یك مهمانی بزرگ شلوغ تنها بگذارد و بدون هیچ خبری ناپدید شود.

سریع ترین راه به دادگاه طلاق برای زنانی كه شوهر متولد مهر دارند، خانه بدون نظم و ترتیب است،‌ و اگر مایل به مرافعه و بد خلقی نیستید، صدای رادیو و تلویزیون را كم كنید، نگذارید بوی غذا تمام منزل را فرا بگیرد و اگر خواستید در غذایی سیر یا پیاز به كار ببرید، قبلا اسپری خوش بویی در اتاق ها بزنید تا نكند بوی پیاز و سیر به مشام فوق العاده حساس او برسد. زنی كه نان را در ظرف مخصوص به سر سفره نمی آورد، شیشه های شیر و ظرفهای غذا را توی ظرف شویی روی هم می ریزد، قوطی های ادویه را پس از برداشتن از فقسه در جایی میگذارد كه جلوی چشم باشند، خیلی زودتر از آنچه كه تصور می كند، ورقه طلاق را از دست شوهر متولد مهر خود دریافت می دارد.نكته جالب در این مورد این است كه او خودش ممكن است حداكثر بی نظمی را در منزل داشته باشد، اما به هیچ وجه نمی تواند یك خانه گردگیری نشده، بچه های كثیف و اسباب و اثاثیه در هم و برهم را تحمل كند. او ممكن است در مواجهه با یك چنین وضعی فورا به دادگاه خانواده نرودو تقاضای طلاق نكند، اما مطمئن باشید كه منشی او در اداره روزبروز به نظرش جالب تر و جذاب تر خواهد آمد. بقیه جریان را خودتان می توانید حدس بزنید.

مرد متولد مهر از درهم برهمی امور واقعا متنفر است و در مقابل شیفته هم آهنگی و نظم و ترتیب می باشد. خانه او باید مأوای دنج و راحتی باشد كه بتواند پس از فرار از غوغای دیوانه كننده دنیای خارج به آن پناه بیاورد و اگر جز این بود، تعادل ذاتی و طبیعی خود را از دست می دهد. از آنجا كه این شخص به جست و جوی علت دیر آمدن های او به خانه و یا صرف كردن تمام وقت آزاد خود به مطالعه كتاب و یا دراز كشیدن روی تختخواب بپردازید. او هرگز به شما نخواهد گفت كه دوست ندارد هر وقت به منزل می آید، شما را در لباس راحتی،‌ با موهای بسته و صورت آرایش شده ببیند. راستش را بخواهید او حتی گاهی متوجه نمی شود كه بر آمدنش از رفتن به یكی از اتاقهای منزل به این علت است كه شما در آن اتاق پرده نارنجی آویزان كردن اید و او این رنگ را دوست ندارد، به همین ترتیب او ممكن است درست نداند كه چرا به هنگام ترك منزل و یا مراجعت به آن فراموش می كند شما را ببوسد، ذات قاضی منشش او، به او می گوید كه یك جای كار خراب است و تعادل لازم وجود ندارد و همین امر او را به طور ناخودآگاه ناراحت می كند. وقتی ساعت مراجعت او نزدیك شد، اسباب بازی بچه ها را از كف اتاق ها جمع كنید، عطر خوشبویی به خود بزنید، صدای تلویزیون را كم كنید، چند شاحه گل آبی رنگ روی میز بگذارید و آن وقت ببینید كه چطور در بهشت باز می شود و یك شوهر ایده آل از اطاق بهشت برای شما بر روی زمین می افتد.

كودكان یك مرد متولد مهر از ویژگی عدل و انصاف پدر خود وسیعا بهره مند می گردند. او كاری می كند كه هیچ یك از بچه های خود را نسبت به دیگران برتر و عزیزتر احساس نكند، انضباط را با قدرت تمام به موقع اجرا می گذارد، و اگر لازم شد كه ایشان را تنبیه كند، قبلا دلایل این كار را برای آنها بازگو می كند و تقریبا هرگز این كار را با عصبانیت انجام نمی دهد. بچه ها نیز مثل شما سخت مجذوب او می گردند، و باز هم مثل شما دائما در معرض بحث های مداوم او درباره هر چیز قرار می گیرند. آنچه عجیب است كه مرد متولد مهر پس از ازدواج چندان اشتیاقی به بچه دار شدن از خود نشان نمی دهد، ‌اما پس از آنكه آن ها به دنیا آمدند، یك عشق كامل پدرانه را نثار ایشان می سازد، هرگز نمیگذارد به ایشان احساس تنهایی دست بدهد، ‌از صمیم قلب نقش خود را به عهده میگیرد و ایفا می كند و خلاصه كاری می كند كه همه او را یك پدر نمونه بدانند. با وجود همه اینها، و برغم توجه شدید او به بچه های خود،‌ شما می توانید یقین داشته باشید كه حتی اگر پای یك دو جین بچه هم در میان باشد، مقام و منزلت خاص خود را نزد او حفظ و نگاهداری خواهید كرد. در واقع پایه های تخت سلطنت شما بر قلب او چیزی نیست كه به این آسانی ها متزلزل بشود. اصلا برای متولدین مهر، اعم از زن و مرد یا زن، ‌جفت و همسر در مرحله اول اهمیت و كودكان پس از او قرار می گیرند. شما یقین داشته باشید كه او آن گوشه دنجی را كه در قلب خود به شما اختصاص داده است، نه تنها هرگز به كس دیگری واگذار نخواهد كرد، بلكه حتی پنجره آن را هم به كسی نشان نخواهد داد تا نیم نگاهی به درون آن بیندازد و البته این به شرط آن است كه شما خانه را تمیز نگاه دارید، همیشه مرتب و زیبا باشید، موهایتان آرایش كرده باشد و از آویزان كردن پرده آبی رنگ در اتاق ها خودداری نكرده باشید. او رنگ آبی را خیلی دوست می دارد.

توصیه دیگر هم درباره مرد متولد مهر به شما این است كه اگر شما عاشق یك چنین مردی هستید و یقین دارید كه او هم شما را دوست دارد، ‌هر چه دل تنگتان می خواهد بگویید و هر پیشنهادی دارید، از جمله پیشنهاد ازدواج، فورا آن را رو كنید و مطمئن باشید از اینكه شما پیشقدم شده اید سخت خوشحال خواهد شد

 



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 1:7



بررسی شخصیت و طالع بینی زن متولد مهر ماه

جمعه 1 ارديبهشت 1391

 زن متولد مهر ماه استخوان بندي درشتي خواهد داشت و نسبتا سنگين وزن خواهد بود. اما برغم تمام اين خصوصيات زنانه، شما بارها در او علائمي از قدرت اراده و جديت و تصميم مي بينيد كه با خلق و خوي زنانه كمتر سازگاري دارد.از نظر طرز فكر شباهت هاي زيادي بين او و مردها مشاهده مي گردد و به هنگام بحث و گفت و گو برداشت هاي او درباره موضوعات مختلف خيلي مردانه به نظر مي آيد. از شنيدن اين حرف ها دستپاچه نشويد و خيال نكنيد كه اگر با يك زن متولد مهر ماه ازدواج كنيد،‌ يك قاضي يا يك دادستان مرد را به خانه خواهيد آورد. به هيچ وجه اينطور نيست، ظرافت هاي زنانه او آنقدر زياد، جالب و دل انگيز است كه هرگز باعث سلب آسايش شما نخواهد شد.زن متولد مهر در هر موقعيتي، چه جزئي و چه مهم،‌ هوشياري، انصاف و قدرت استدلال خود را ظاهر مي سازد. اين موقعيت ها ممكن است از اينكه شما چرا نبايد پيراهني كه دكمه سر دست ندارد بپوشيد، چرا در اداره موفق نشده ايد كه پست بهتري بدست بياوريد باشد.( در اين مورد آخر،‌ گناه آن عدم موفقيت را چنان ماهرانه بين شما و رئيس شما تقسيم مي كند كه به هر كدام بيش از سه دانگ بيشتر نرسد). در زن مهرماه اين قابليت وجود دارد كه حتي با شخص خود منصفانه موضوعي را مورد بحث و گفت و گو قرار دهد و مسئله مورد نظر را در ترازوي سنجش و استدلال خويش بگذارد.خيال نكنيد كه داشتن يك چنين همسر سنجيده و دقيقي حوصله شما را سر خواهد برد، درست بر عكس، شما در جوار يك چنين زني ناگهان متوجه مي شويد كه بيش از يك ساعت است داريد به حرف هاي او گوش مي دهيد بدون اينكه متوجه گذشت زمان شده باشيد و از حرف ها و استدلالهاي او به راه حل هاي باور نكردني رسيده ايد. علت هم اين است كه او در تمام طول مدتي كه مشغول بحث در اطراف موضوعي است، ‌لحظه اي لبخند دلنشين و معروف خود را فراموش نمي كند و شايد رعايت همين ظاهر مطلوب و چاشني كردن همين لبخندهاي مليح و بكار بردن جملات دلنشين و متقاعد كننده است كه موجب مي شود موفقيت هاي زيادي در قبولاندن منطق خويش به ديگران كسب كند. او براي قانع كردن ديگران مطلقا از منطق استفاده نمي كند، البته در وهله اول چنين به نظر مي رسد كه زن مهر ماه با قدرت كلام خود غرور مرد را جريحه دار خواهد ساخت،‌ در حالي كه اين توهم عاري از حقيقت است زيرا او خيلي راحت جراحت شكست دادن در بحث را با لبخند و حركات ظريف و دوستانه خود التيام مي بخشد، از آن گذشته اين را هم بايد دانست كه اكثرا حق با اوست و رأي را مي توان رأي ديوان عالي دانست. او براي ارضاي خودخواهي خود منطق و دليل نمي چيند، بلكه همه چيز را با ترازوي عقل مي سنجد.اگر او يك مخبر سياسي و نويسنده باشد، در فصل انتخابات مي تواند قابليت بي نظير خود را در مقايسه جناح هاي مختلف و احزاب گوناگون و نقاط ضعف و قدرت هر يك از آنها به بهترين وجه ممكن به منصه بروز برساند. صرف نظر از قابليت و علاقه ذاتي كه در زن متولد مهر براي سبك كردن رويدادها وجود دارد، از نظر امور احساسي، رفاقت و صميميت نيز او يك زن تمام عيار است. حتي تمايل او به بحث كردن در واقع مبتني بر اين علاقه باطني اوست تصميم نهايي درباره هر موضوعي بايد چنان اتخاذ شود كه به دوست، به محبوب و به فرد مورد علاقه او آسيب و ضرري وارد نيايد. هرگز سعي نمي كند نظر شخصي خود را به كسي تحميل كند و در استدلال هاي خويش احساسات و عواطف شخصي خود را به ميزان وسيع ناديده مي گيرد.براي آنكه بتوانيد خصوصيات اخلاقي زن متولد مهر را بهتر درك كنيد، ‌شايد بي مناسبت نباشد كه مثالي بزنيم و مقايسه اي بين او و زنان ديگري كه در ماه هاي مختلف سال متولد شده اند، به عمل بياوريم. فرض كنيم شما در بين دوازده زن كه هر كدام در يكي از ماه هاي سال متولد شده اند نشسته ايد( ه خود يك موقعيت بسيار جالب و استثنايي خواهد بود) و راجع به اين موضوع صحبت مي كنيد كه آيا براي فلان مهماني بايد از كارت دعوت استفاده بشود يا نه؟‌ مدعوين را به وسيله تلفن،‌ پيغام يا كارت دعوت به مهماني فراخواند. ابراز نظر خانم ها در اين باره به اين صورت خواهد بود.

زن متولد فروردين : هيچ احتياجي به كارت نيست، من از تلفن استفاده مي كنم

زن متولد ارديبهشت : كمتر اتفاق مي افتد كه من مجبور به دعوت از ديگران بشوم. معمولا دوستان من خودشان به ديدن من مي آيند  

زن متولد خرداد : كارت دعوت؟ چه حوصله اي، كي وقت اين كارها را دارد؟

زن متولد تير ماه:  ارسال كارت دعوت خيلي خشك و رسمي است، من ترجيح مي دهم با نامه دوستانه مهمانان را دعوت كنم

زن متولد مرداد : خوب اگر اين كارت ها جالب و خيلي زيبا باشند، ‌ارسال آنها عيبي نخواهد داشت

زن متود شهريور : من بايد بروم از دوستم بپرسم ببينم نظر او چيست

زن متولد آبان : اگر من تلفن بكنم و آنها منزل نباشند،‌ ميهماني مرا از دست خواهند داد. من كارت را ترجيح مي دهم

زن متولد آذر : خداي من مگر هنوز هم از وسيله كارت استفاده مي شود؟

زن متولد دي : ارسال كارت سنت خوبي است، اما بايد تزئين آن ساده و معمولي باشد

زن متولد بهمن : من تصميم خودم را موقعي مي گيرم كه بدانم روز مهماني هوا ابري يا آفتابي خواهد بود؟

زن متولد اسفند : براي من فرستادن كارت يا استفاده از وسايل ديگر علي السويه است، من هميشه حس مي كنم كه چه كساني مايل به ديدن من هستند و چه كساني مايل نيستند. براي دعوت دسته اول، ممكن است از هر وسيله اي استفاده كنم

و اما زن متولد مهر : خوب اين بستگي به موقعيت زمان و مكان دارد، راه درستش اين است كه آدم كارت بفرستد،‌به نظر من اين كار، يك كار فوق العاده جالب است اما از طرف ديگر اين روزها استفاده از اين وسيله ممكن است حمل بر خود نمايي و تظاهر بشود و عده اي از دوستان صميمي انسان برنجند كه چرا كارت فرستاده ايم و تلفن نكرده ايم. از اين گذشته زن امروزي هم گرفتارتر از آن است كه وقت اين همه تلفن كردن را داشته باشد. طبيعي است كه آدم بايد به دلايلي كه در وراي سنت ها وجود دارند نيز توجه كند. در اينجا نيز هستند كساني كه نمي توانند از كارت دعوت استفاده كنند، براي مثال اگر خريد كارت و تميز كردن و ارسال آن تحميلي به بودجه خانواده بشود، نبايد از آن استفاده بشود و جه بسا كه خرج تلفن كردن آسان تر باشد، از سوي ديگر من نمي توانم منكر اين حقيقت بشوم كه استفاده از كارت يك كار شيك و عمل دوست داشتني است كه ارزش آن را دارد كه آدم قدري از پول خود را خرج آن بكند،‌ حتي اگر مجبور بشود از خرج هاي ديگر خود بزند. به نظر من كارت دعوت بايد چاپي باشد، البته اگر كسي هنرمند باشد، مي تواند آن را خودش طرح ريزي و نقاشي كند طبيعي است در ارسال يك چنين كارتي بايد كمال دقت را به عمل آورد زيرا برخي از طبقات جامعه ممكن است مورد سوء تعبيراتي قرار بگيرند. براي مثال اگر يك چنين كارت دعوتي را براي اوناسيس بفرستيد، خوشش نمي آيد، اما كداميك از ما اوناسيس را دعوت مي كند؟ دوستان نزديك و صميمي اين جور كارت ها را خيلي دوست دارند. زيرا خيلي خصوصي تر از كارت هاي چاپي است، در حالي كه كارت هاي چاپي بيشتر رايج و قابل قبول مي باشند، و يا لااقل به نظر من چنين است.ملاحظه ميكنيد كه او چطور خودش با خودش به بحث و گفتو گو مي نشيند و از ديدگاه هاي مختلف و نقطه نظرهاي گوناگون مسئله را مي سنجد و بررسي مي كند؟ او در اين كار آنقد پيش مي رود تا سر انجام بتواند به يك تصميم نهايي كه كليه جوانب امر در آن منظور شده باشد، برسد.در آشنايي و دوستي خود با يك زن متولد مهر خيلي زود به اين حقيقت پي مي بريد كه او جدا از انصاف و قضاوت بي طرفانه نمي تواند زندگي كند. به نظر او هر كاري و هر تصميمي بايد انساني و عادلانه باشد. طبيعي است كه راجع به فرستادن يا نفرستادن كارت دعوت اين همه فلسفه مي چيند، كاري دشوار و خسته كننده است، اما ديري نمي گذرد كه با توجه شديد او به رعايت انصاف و قابليت چشمگير او در قضاوت صحيح ايمان شما را به هوشمندي او جلب مي كند. معمولا زن ها به هنگام گفت و گو درباره يك موضوع نه تنها نظر شخصي خود را بيان مي دارند، بلكه اين نظر بسته به موقعيت زمان و مكان تحت تأثير شديد احساسات ايشان قرار مي گيرد و منظور شان توأم با اغراض احساسي است در حالي كه اين امر در مورد زن متولد مهر به هيچ وجه صدق نمي كند. براي او نظر شما،‌ دوستانش، خودش و ديگران ارزش مساوي دارند كه هر كدام مي توانند گوشه تاريكي را روشن سازند، به شرط آنكه عادلانه و منطقي باشند.بيشتر زنان متولد مهر چه قبل از ازدواج، و چه بعد از ازدواج مشغول كار هستند زيرا براي خريد چيزهايي كه سخت به آن ها علاقمند هستند، نيازمند به پول مي باشند. او عاشق تجمل است و دلش مي خواهد كه گرانبها ترين لباسها زيبا ترين اسباب خانه ها و كمياب ترين عطر را داشته باشد و به همين دليل مي رود كار مي كند تا پول كافي در دسترس داشته باشد. او پول را براي يك منظور ديگر هم لازم دارد و آن ايجاد رفاه براي مرد زندگي و مورد علاقه اش مي باشد. اگر در گنجينه دل يك زن متولد مهر يك جواهر گران قيمت و بي نظير وجود داشته باشد، زن مهر ماه از انزوا و تنهايي تنفر دارد. هميشه در ميان جمع حلقه دوستان است. به اصل دوستي و صميميت معتقد بوده و حق دوستي را ادا مي كند. همراهي،‌ چه در كارها و چه در امور احساسي نياز واقعي وي محسوب مي شود. او دوست ندارد كه تنها كار كند و عملا قادر به زندگي بدون شريك نيست. زنان متولد مهر كه به نزد فالگير مي روند، فقط دو سئوال از او مي كنند. چه موقع يك آدم همرنگ براي همكاري صميمانه قلب دوستش داشته باشم؟ و چه موقع يك آدم همرنگ براي همكاري صميمانه پيدا خواهم كرد؟ از نظر او ازدواج يك معامله پاياپاي و متقابل ديگري واجب و لازم الاجراست.شما رياست هيئت مديره انجمن را به عهده داريد، اين افتخار از آن شمامي باشد، و او هم مدير عامل انجمن مي باشد و وظيفه دارد كه جلو اشتباهات شما را با روش خاص خود بگيرد، در كارها بين عشق و دوستي و منطق و انصاف و عمل تفاوت مي گذارد و حساب آن دو را اصلا به همين دليل خواهان آن است كه تا سر حد امكان در كارها و فعاليت هاي اجتماعي شوهر خود شركت داشته باشد. او مي خواهد كه قائم مقام شوهرش محسوب بشود و در عين حال آنقدر منطق و هوشمندي دارد كه رهبري شوهر را از جان و دل قبول داشته باشد و يا وقتي مرد مي خواهد شغل و حرفه خود را عوض كند و يا دست به فكر جديدي بزند، از وي حمايت كند و راه و چاه را به او نشان بدهد. يك چنين اموري را جزو وظايف خاص همسري خويش مي داند و در اين گونه مواقع به همواركردن راه پيشرفت و موفقيت شوهر و جلوگيري از اشتباهات احتمالي وي مي پردازد. شما بايد حتم داشته باشيد كه يك چنين زني از عهده انجام اين مشاورات به خوبي بر مي آيد و لياقت آن را دارد كه به وي ميدان فعاليت و ابراز وجود داده شود. زن متولد مهر به هيچ وجه مايل نيست كه به صورت باري روي گرده شوهر خود باشد. او بيشتر ميل دارد كه موانع سر راه همسر خود بر طرف سازد. او به اين خواسته طبيعي خويش با ظريف ترين وجه ممكن جامه عمل مي پوشاند( مگر اينكه والدين او متولد فروردين باشند كه در اين صورت بايد گفت گاهي اوقات با مشكلات جدي مواجه است).زن متولد برج تراز به طور كلي بسيار فهميده است و قدرت تجزيه و تحليل فراوان دارد و مي تواند در حل مشكلات اداري و يا تجاري فوق العاده مفيد باشد. كمتر اتفاق مي افتد كه از روي احساسات تصميمي بگيرد و يا در اخذ تصميم عجله به خرج بدهد و نظرياتي كه او به شما ارائه مي دهد، اغلب خيلي بهتر و عملي تر از نظريات وكيل مدافع شماست.الهه حاكم بر اين زن ونوس است و هم او است كه وي را وادار مي سازد، و يا بهتر است بگويم اين قابليت را به او مي دهد كه گوهر گرانبهاي عقل و درايت خويش را بر تارك زيباترين انگشترهاي جهان به انگشت همسر خود بكند. اگر نخواهيم مطلب خود را در قالب جملاتي اين چنين اديبانه بيان كنيم، مي توان گفت كه دست آهنين او در يك دستكش مخملي قرار دارد و چنان با قدرت و در عين حال نرمي و لطافت در موقع حساس به ميان مي آيد كه به سرعت مانع از اشتباهات و ندانم كاري ها مي گردد. مردان متولد فروردين، آبان، مرداد و ارديبهشت معمولا يك چنين زني را شريك صادق و عاقل و داناي خود مي بينند و به پرستش و ستايش وي مشغول مي شوند، اما يك چنين ستايشي يك جانبه نيست زيرا او نيز شوهر خود را مي پرستد. دوستان و اقوام با ديدن زندگي خانوادگي اين زن با شوهر و بچه هايش بي اختيار به ياد زندگي پر از صلح و صفاي آدم و حوا خواهند افتاد.شما در زندگي مشترك با زن متولد مهر از مزاياي اخلاقي زيادي برخوردار خواهيد بود. او هرگز نامه شما را باز نخواهد كرد زيرا اصلا مايل نيست كه غرور و شخصيت خود را بشكند. او هم چنين هيچگاه اسرار شما را به دوستتان بازگو نخواهد كرد و يا در مقابل رئيس اداره تان به شما بي احترامي و يا كم محلي نخواهد كرد. او در همه حال رازدار و وفادار و حرمت نتگه دار است. بسياري از خردهايي كه زنان متولد مهر دارند، ترقي خود را مرهون رفتار زن خويش مي دانند. مثلا چه اين زن بدون اينكه كوچكترين انحرافي از جاده وفاداري پيدا كند، به هنگام مواجه شدن با كار فرما يا رئيس همسر خويش درست از همان لبخند و ظرافتي استفاده مي كنند كه روز اول براي آب كردن دل پسر مورد علاقه خود بكار برده بود. او با شرم و جذابيتي كه دارد، در بين دوستان و همكاران براي شوهر خويش دوست يابي مي كند و مي كوشد كه با ايجاد يك روابط عمومي گرم و دلچسب راه موفقيت شوهر خود را هموار بسازد. او عشق خود را نسبت به شما عملا به اثباب مي رساند. و در ناز و نوازش مغازله هرگز كوتاهي نخواهند كرد. زبان نرم او و جملات بجا و زيباي او هر دل سنگي را نرم مي كند.داشتن يك چنين همسري مترادف است با داشتن يك خانه بسيار جالب و مرتب. درتزئين منزل از رنگ هاي شاد استفده مي كند و در تركيب آنها چنان استادي از خود نشان مي دهد كه گويي يك نقاش است. مبل ها و اثاثيه منزل او نيز در نوع خود بسيار زيبا خواهند بود. تابلوهايي كه به ديوارها آويزان مي شوند، يه تنها از روي سانتيمتر، بلكه از روي ميليمتر نصب مي گردند. غذاي شما و بچه هاي در اغلب موارد سر ساعت سرو مي شوند و تنوع لازم در طبخ آن ها به دقت مراعات خواهد شد.علاوه بر اينها، زن متولد مهر را با انواع گل ها وگلدانها و ساير لوازم تزئيني مي آرايد و در عين حال از ترتيب دادن گهگاه يك شام دو نفره عاشقانه در زير نور شمع غافل نمي ماند. براي زن متولد مهر خانه داري يك شغل تمام وقت و براي تمام عمر محسوب مي گردد. شغلي كه بر خود فرض لازم و واجب مي داند در آن به حد كمال برسد. اماهمزيستي او تا وقتي شاعرانه و صميمانه و نرم و لطيف است كه شما نيز احترامات مقابله اش را حفظ كنيد و جانب عدل و انصاف را نگه داريد. پناه به خدا اگر بخواهيد نقش فرمانده و آمر براي او بازي كنيد و هي راه برويد و ايراد بگيريد و دستورات بي سر و ته صادر كنيد و از همسر خود بخواهيد كه مثل يك كنيز از فرامين و هوس هاي شما اطاعت و فرمانبرداري كند و از ترس خشم سرور خويش جرأت نكند جز بله چيز ديگري بگويد. اگر خداينكرده از زمره اين قبيل شوهران باشيد كه او با يك نقشه بسيار زيركانه شما را از تحت فرماندهي به زير مي كشد و زندگي با حقوق مساوي را در كنار شما آغاز مي كند و شما يك وقت چشم باز مي كنيد و مي بينيد كه از پشت بام عدم مساوات كم كم پايين آمده ايد و نه تنها با او سر يك سفره نشسته و هم تراز او شده ايد، بلكه چه بسا كه رتق و فتق امور را نيز هرگز بدون صلاحديد او انجام نمي دهيد. آن دست آهنين با دستكش هاي مخملي كه گفتم يادتان هست؟ زن مهر ماه از اين دست پولادين مخمل پوش به موقع و با تدبير استفاده مي كند و بدون جنگ و كشمكش وجنجال، عدم تعادل ها را از ميان بر مي دارد. اين زن تنها مخلوقي است كه از فولادي به نرمي موم ساخته شده است و مشابه آن به طور حتم در هيچ يك از ماههاي ديگر سال ديده نمي شود.قدرت بي مانند او در آرام ساختن عصبانيت ها و ناراختي هاي شما ممكن است موجب ايجاد اين فكر در شما بشود كه او موجودي ضعيف وبيش از اندازه صلح جوست و در مقابله با رويدادهاي ناگهاني به كلي درمانده مي شود. بگذاريد از همين الان بگويم كه اگر چنين مي انديشيد، سخت در اشتباه هستيد. در سطور بالا اشاره كردمباطن زن مهر ماه از فولاد ساخته شده است و اگر ملاحظه مي كنيد كه اين چنين نرم و ملايم و ظريف است، به اين علت است كه از جنگ و جدال بيزار است، و اگر چه خودش گاهي در مظان اين اتهام قرار مي گيرد كه جنگ افروز است ولي اگر خوب دفت كنيد،‌ متوجه مي شويد كه در پشت اين ظاهر ملايم اراده اي قوي و روحي مقاوم و دلير پنهان است و در بحراني ترين و سخت ترين لحظات كشتي خانواده را روي امواج متلاطم دريا استوار نگه مي دارد و قدرت مبازه اي شگرف از خود نشان مي دهد.پس از مدتي زندگي با يك زن متولد مهر متوجه مي شويد كه خيلي بيش از حد تصور به كمك هاي او، مخصوصا به هنگام گرفتاري نيازمند هستيد. دستپاچه نشويد و فورا نگوييد من با يك چنين زني ازدواج نمي كنم چون نمي خواهم محتاج زني باشم، زن ظرفيت اينجور چيزها را ندارد و در زندگي مرتب سركوفت كمك هاي خود را به من خواهد زد. يك چنين فكري مطلقا اشتباه است زيرا او نه تنها چيز مهمي كه او در زندگي از شما انتظار دارد، داشتن انصاف و مهرباني و رعيت مسئوليت ها و وظايف همسري است. عجيب آنكه خود نيز مسئوليت هاي فراواني را به عهده مي گيرد. اين زن نه تنها خريد و تهيه غذا و مرتب نگاه داشتن منزل و لباسشويي و اطو را به درست شخصا عهده دار مي گردد بلكه چه بسا رسيدگي به گل هاي باغچه و آب دادن آنها را نيز به اين مسئوليت ها مي افزايد.زن متولد برج تراز به كودكان خوب مي رسد و از نثار عشق خود به ايشان ذره اي مضايقه ندارد، اما از نظر ميزان عشق و علاقه آنها را خيلي خيلي بعد از شما قرار مي دهد. بچه ها قسمت هاي وسيعي از قلب او را اشغال مي كنند اما هرگز موفق به رخنه با آن گوشه دنج و اختصاصي كه متعلق به شما است، نخواهندشد. يك چنين مادري به كودكان خود لباس هاي بسيار جالب و زيبا مي پوشاند و شما آنها را هميشه در كمال نظافت مي بينيد. مادر متولد مهر معمولا خيلي مهربان است اما سهل انگار نيست و در صورت لزوم خيلي هم جدي و سخت گير است. روان شناسان معتقدند او فقط به اين دليل بچه دار مي شود كه بتواند موجبات نشاط بيشتر شوهرش را در منزل فراهم بياورد. يكي از اولين جملاتي كه او به بچه هاي خود ياد مي دهد اين است كه : خدايا پدر ما را سالم نگاه دار. او هرگز اين امكان را به كودكان خود نمي دهد كه احترام پدر را نگاه ندارند، و در عين حال آغوش او هميشه پناهگاه بسيار مطمئني براي كودكاني است كه بيش از حد لزوم مورد تنبيه و توبيخ پدر قرار گرفته اند.علاقه ذاتي متولد ين مهر به شيريني جات و انواع تنقلات آن ها را هميشه در معرض خطر چاقي قرار مي دهد و شما اگر از زمره مردان نادري هستيد كه از وجود يك پرده گوشت روي بدن زن خوشتان نمي آيد، بهتر است مراقب ناخنك زدن هاي دائمي او به ظرف شكلات باشيد. راستي، گاهگاهي اتفاق مي افتد كه شما در او نوعي حالت فرماندهي احساس مي كنيد، به اين موضوع خيلي اهميت ندهيد زيرا يك چنين حالتي فقط در او ديده مي شود كه از نظر احساسي تعادل بين دو كفه ترازو در او به هم خورده باشد و وقتي علت ناراحتي او از بين رفت، خيلي زود موفق به برقرار كردن تعادل مي گردد و دوباره همان آدم معقول و منصف و آرام سابق خواهد شد.اگر شما يك زن متولد مهر در خانه داريد، سعي كنيد تعادل شاهين ترازوي او را به هم نزنيد

 



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 11:34



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید. سعی میکنم واسه همتون مطالب جالب و خوندنی داشته باشم.با نظرتون به من کمک کنید.ورودتون رو پیشاپیش تبریک میگم خوش آمدید.
mehran_esa2@yahoo.com


مطالب پیشین

فروش پنل ارسال پیامک تبلیغاتی با بهترین امکانات و ارزانترین قیمت
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی با ارزانترین قیمت
عکس های قدیمی بهبهان
عکس های قدیمی کشف حلقه زرین ارگان بهبهان1368
7نکته در مورد خندیدن
8خطری که پیتزا دارد!!
آیا خوردن خمیر دندان ضرر دارد؟
صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟
برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید
6نکته مهم درکاربا کامپیوتر
مجیدی ودخترش در رستوران
دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!
راهکارهایی برای رفع استرس
گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن
کوتاهترین خلبان جهان
کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال
زود بخوابید تا سلامت باشید
خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن
بنر کلوب




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behbahanfun
This Template By Theme-Designer.Com