منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

وبلاگ تخصصی سلاح وشکار

آشناترين ها

آموزشی و اطلاع رسانی

quartz1

Hot News

کانون شرق نو

کلبه شادی

مجله انلاین برنا

ای اف دی دانلود.::مخصوص هکرها::.

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک   ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و اطلاعات برای بهبهانیهای گل و آدرس www.behbahanfun.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد .





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1088
بازدید ماه : 1283
بازدید کل : 846819
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1


type="text/css">//Ashoora.ir|Oghat Begins

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سرگرمی و اطلاعات


لوگوی دوستان


بر چسب ها




13 باور در مورد چشم (حتما بخونید)

29 آبان 1389

 

 

باورهای درست و غلط در تمام زمینه ها وجود دارند؛ حرف هایی ظاهرا علمی که در اغلب موارد معلوم نیست برای نخستین بار از زبان کدام دانشمند شنیده شده اند!

 

از نظر دانش پزشکی، این باورها در بسیاری از موارد، نه تنها کمکی به بیمار نمی کنند و نه تنها باعث دورشدن آنان از راهکارهای مناسب درمانی می شوند بلکه حتی می توانند خطراتی جدی هم برای سلامت او ایجاد کنند.

 

به گزارش هلث دی نیوز این باورها در مورد چشم از این قرارند:

 

1- مطالعه در نور کم به چشم ها آسیب می رساند:

 

استفاده از چشم ها در نور کم باعث آسیب به آنها نمی شود. فراموش نکنید از زمانی که همه فعالیت های مرتبط با بینایی مانند مطالعه و خیاطی، زیر نور شمع یا چراغ های نفتی و یا گازی صورت می گرفت، مدت زیادی نمی گذرد.اگر قرار بود این اتفاق بیفتد سال های قبل همه باید نابینا می شدند! البته شکی نیست که همه افراد برای سهولت در مطالعه و جلوگیری از خستگی چشم باید از نور «مناسب» استفاده کنند.

 

2- عینک زدن (یا نزدن) باعث آسیب به چشم می شود:

 

عینک ها به طور معمول جهت بهبود دید به کار می روند. عدم استفاده از عینک یا استفاده از عینک نامناسب باعث آسیب فیزیکی چشم نمی شود. درواقع عینک سبب تقویت و یا تضعیف بینایی نمی شود. باور غلط دیگری که وجود دارد این است که استفاده از عینک از سنین خردسالی موجب بدتر شدن قدرت بینایی می شود که اینطور هم نیست.

 

3- استفاده از لنزهای تماسی جلوی پیشرفت نزدیک بینی را می گیرد:

 

بعضی از افراد بر این باورند که استفاده از لنزهای تماسی به مرور زمان، باعث اصلاح بینایی و در نتیجه عدم نیاز به استفاده از عینک یا لنز خواهد شد. هیچ یافته علمی ای مبنی براینکه استفاده از لنزهای تماسی باعث بهبود ضعف بینایی یا کندشدن روند کاهش بینایی شود، وجود ندارد.

 

4- نشستن نزدیک تلویزیون در کودکان، نشان دهنده ضعیف بودن چشم آنهاست:

 

کودکان از توانایی انطباق بالاتری نسبت به بزرگسالان برخوردار هستند، در نتیجه معمولاً مطالب خواندنی را به چشمشان نزدیک می کنند یا نزدیک به تلویزیون می نشینند. هیچ دلیلی مبنی بر اینکه این عادت باعث آسیب به چشم شود وجود ندارد و معمولاً با رشد کودک به فراموشی سپرده می شود.

 

5- استفاده از تلویزیون و کامپیوتر باعث ضعیف شدن چشم می شود:

 

استفاده از کامپیوتر یا سایر دستگاه های تصویری باعث آسیب به چشم نمی شود. هرچند در اثر کار بسیار نزدیک با کامپیوتر یا مطالعات طولانی مدت، به دلیل کاهش پلک زدن و در نتیجه خشک شدن سطح قرنیه، خستگی یا ناراحتی چشم رخ می دهد، استراحت گهگاه چشم و نگاه کردن به بالا یا به کنج های اتاق و یا به اشیاء دور، می تواند از خستگی چشم بکاهد.

 

6- انحراف چشم اطفال به مرور زمان بهبود می یابد:

 

انحراف واقعی چشم در اطفال به مرور زمان بهبود نمی یابد. گرچه در برخی از کودکان به دلیل پهن بودن پل بینی ممکن است که چشم ها لوچ به نظر برسند که این حالت با رشد کودک کاهش می یابد اما کودک دچار انحراف واقعی چشم، برای جلوگیری از ایجاد دو بینی، تنها از یک چشم استفاده می کند و بنابراین چشم دچار انحراف، از بینایی خوبی برخوردار نخواهد شد.تنها راه درمان هم این است که کودک مجبور به استفاده از چشم ضعیف شود و به همین دلیل هم برای درمان تنبلی چشم، چشم سالم کودک باید به طور متناوب بسته شود. انحراف چشم می تواند توسط عینک، قطره های چشمی یا جراحی اصلاح شود و هرچه این اقدامات زودتر صورت گیرد نتایج بهتری به دست خواهد آمد. تمام کودکان دچار انحراف چشم باید توسط چشم پزشک معاینه شوند.

 

7- مشکلات چشمی باعث افت یادگیری در کودک هستند:

 

مشکلات خواندن، درک مسائل ریاضی یا سایر مشکلات یادگیری در کودکان، معلولیت های یادگیری نامیده می شوند و هیچ دلیل علمی ای دال بر اینکه مشکلات بینایی باعث این اختلالات می شوند یا تمرینات چشمی می توانند این حالت را بهبود بخشند، وجود ندارد.مشکلات یادگیری یک اختلال آموزشی است، نه یک اختلال بینایی؛ در نتیجه کودکان دچار آن، نیاز به کمک آموزگار یا افراد متخصص در امور تربیتی دارند. البته قبل از انجام هرگونه مشاوره یا اقدام درمانی، کودک باید توسط چشم پزشک جهت اصلاح مشکلات احتمالی بینایی دقیقاً معاینه شود.

 

8- خوردن هویج باعث بهبود بینایی چشم می شود:

 

هویج حاوی مقادیر زیادی از ویتامین Aاست که برای سلامت بینایی ضروری است اما مقدار مورد نیاز بدن به ویتامینA خیلی اندک است و بسیاری از مواد غذایی دیگر نیز حاوی این ویتامین هستند.

 

رژیم غذایی خوب تمام نیازهای ویتامینی فرد برای دید مناسب را فراهم می سازد، به علاوه مصرف مقادیر اضافی ویتامین ها، به خصوص ویتامین های محلول در چربی (E ،D ،A ) می تواند ضرر داشته باشد.

 

9- مطالعه متن های ریز به چشم افراد دچار کاهش بینایی آسیب می رساند:

 

باورهای غلط بسیاری در این خصوص که افراد دچار کاهش بینایی یا سالمندان دچار کاهش بینایی نباید زیاد از چشمشان استفاده کنند، وجود دارد. همچنین این باور نادرست وجود دارد که خواندن متن های ریز باعث تشدید و تسریع کاهش بینایی می شود.در این مورد شاید مقایسه دوربین با چشم انسان بتواند به درک موضوع کمک کند. عکس گرفتن از اشیای بسیار کوچک سبب خراب شدن دوربین نمی شود، پس ما هم نباید نگران باشیم که از چشمانمان حداکثر استفاده را می بریم!

 

10- آب مروارید وقتی به وجود می آید که دید نزدیک چشم ضعیف شود:

 

اینطور نیست. گاهی اوقات افراد مسن که قادر به مطالعه روزنامه یا مطالب در فاصله های نزدیک نبوده اند، به مرور زمان مجدداً قادر به مطالعه مطالب بدون استفاده از عینک می شوند. این حالت به دلیل شروع روند آب مروارید و در نتیجه افزایش قدرت انکساری عدسی و دید نزدیک این افراد است. بنابراین درصورت اصلاح خود به خود نزدیک بینی در یک فرد مسن باید احتمال ایجاد آب مروارید را مطرح کرد.

 

11- جراحی آب مروارید تنها وقتی باید انجام شود که به طور کامل رسیده باشد:

 

آب مروارید یک پرده ایجاد شده در جلوی چشم نیست بلکه حالت ابری و غبار آلود شدن عدسی چشم است.با توجه به روش های جراحی ای که قبلاً وجود داشت، عمل آب مروارید باید تا رسیدن (کامل شدن) آب مروارید به تعویق می افتاد اما در حال حاضر مختل شدن واضح بینایی را دلیل انجام عمل جراحی می دانند و همین که اختلال بینایی باعث ناتوانی فرد در انجام کارهای روزمره یا مورد علاقه وی شود، می تواند تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گیرد.

 

12- پیوند چشم انسان عملی است که در کشورهای پیشرفته انجام می شود:

 

در حال حاضر عمل پیوند کامل چشم به دلیل ناتوانایی های علمی و عملی موجود غیرممکن است. چشم ها توسط ریسمان های باریکی به نام عصب بینایی به مغز متصل می شوند.هر عصب بینایی حاوی بیش از یک میلیون رشته عصبی بوده و در نتیجه غیرقابل پیوند است، به همین دلیل چشم ها هرگز از جایگاهشان به هنگام جراحی جدا نمی شوند.البته سال هاست که عمل پیوند قرنیه (قسمت شفاف و قدامی چشم) انجام می پذیرد و گاهی این عمل با عمل پیوند چشم اشتباه گرفته می شود. عمل پیوند قرنیه در ایران هم سال هاست که انجام می شود.

 

13- استفاده از عینک باعث وابسته شدن فرد به آن می شود:

 

عینک های طبی جهت اصلاح عدم وضوح بینایی تجویز می شوند، بنابراین به دلیل واضح شدن دید، افراد تمایل به استفاده بیشتر از آنها دارند؛ گرچه این حالت شبیه وابستگی به عینک است ولی در حقیقت به خاطر تمایل فرد به واضح تر دیدن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 22:47



بیشتر بدانید...

22 آبان 1389

چه زمانی متوجه حضور کسی در قلب خود میشوید؟ عشق در کیمیای ذهنتان باعث چه رویدادی میگردد؟ و آیا عاشق شدن صرفاً طریقه ای طبیعی برای حفظ بقای نوع بشر است؟


ما نام عشق را بر آن می نهیم. عشق به مانند روشنای آفتاب حس میگردد. اما روح بخش ترین احساسات انسانها شاید همین راه حل زیبای طبیعت برای بقای نسل آدمیان و تولید مثل آنها باشد.

مغر توسط مجموعه ای از مواد شیمیایی اثر بخش، ما را در دام عشق گرفتار می آورد. تـصور بر این است که در حال گزینش شریکی برای خود هستیم، در حالی که ممکن است طعمه ای دلباخته برای دام دوست داشتنی طبیعت بیش نباشیم.

آنگونه که شما تصور میکنید نیست…

روان پژوهان نشان داده اند در حدود ۹۰ ثانیه تا ۴ دقیقه زمان لازم است تا شما درباره عشق کسی تصمیم گیری نمایید.
تحقیقات گویای این مطلب میباشند:

%۵۵ از طریق زبان جسمانی علاقه پدید می آید
%۳۸ از طریق لحن صدا و سرعت سخن گفتن
فقط %۸ از طریق گفتگو عاشق میشوند


۳ مرحله عشق

روانشناسان برای عشق سه مرحله پیشنهاد نموده اند: شهوت، مجذوبیت و تعلق. هر کدام از این مراحل بدلیل وجود هورمونها و مواد شیمیایی خاصی ایجاد میشوند.

مرحله ۱: شهوت

این اولین مرحله عشق بوده و در هر دو جنس زن و مرد بدلیل وجود هورمونهای جنسی استروژن و تستسترون پدید می آید.

مرحله ۲: مجذوبیت

زمانی شگفت انگیز، هنگامیکه به عشقی حقیقی مبتلا شده اید و بسختی میتوانید به دیگران فکر کنید. دانشمندان بر این باورند که سه انتقال دهنده عصبی اصلی در این مرحله دخیل میباشند: آدرنالین، دوپامین و سروتونین

آدرنالین

مراحل ابتدایی علاقمندی به یک فرد باعث فعال شدن واکنشهای استرس زا و افزایش سطح آدرنالین و کرتیزول در خون می گردد. این فرآیند تاثیر فریبنده ای در فرد ایجاد میکند: وقتی او را برای اولین بار می بینید بدنتان عرق می کند، قلبتان سریعتر میتپد و دهانتان خشک میگردد.

دوپامین

یک زوج تازه ازدواج کرده تحت معاینه مغزی قرار گرفتند و مشخص گردید که میزان سطح دوپامین که نوعی انتقال دهنده عصبی بشمار میرود در آنها بالا است. این هورمون از طریق رهاسازی حس شدیدی از لذت، باعث تحریک میل و رغبت در شخص میگردد. این دقیقاً همان تاثیری است که بعد از مصرف کوکائین در مغز بوجود می آید!

نتایج آزمایشات دال بر وجود مقدار قابل توجهی از دوپامین در اغلب زوجین میباشد: افزایش انرژی، کاهش نیاز به خواب و غذا، حواس متمرکز و لذتی مطبوع در کوچکترین جزئیات رابطه.

سروتونین

و در انتها سروتونین، یکی از مهمترین هورمونها، که باعث میگردد بسیار زیاد به معشوقتان فکر کنید.

آیا عشق شیوه تفکرتان را تغییر می دهد؟

در یک بررسی علمی مشخص شد که در مراحل اولیه ایجاد عشق ( مرحله مجذوبیت ) نحوه فکر کردن دچار دگرگونی شگرفی می شود. از بیست زوج جوان که ابراز علاقه بسیار شدیدی نسبت به هم می نمودند، دعوت بعمل آمد تا مشخص گردد که آیا مکانیزم تفکر دائمی به معشوق در مغز با مکانیزمی که باعث بروز اختلال وسواس فکری-عملی میشود ارتباطی دارد یا خیر.

با تحلیل نمونه های خونی گرفته شده معلوم گردید که میزان هورمون سروتونین در زوجهای جوان با سطوح پایین این هورمون در بیماران وسواس فکری-عملی برابری میکند.

عشق نیاز به ناپیدایی دارد

افرادی که بتازگی عاشق هم شده اند صورتی خیالی، شاعرانه و ایده آل به شریک زندگیشان می بخشند، محاسنشان را بزرگ نمایی نموده و عیوبشان را می پوشانند.
همچنین زوجهای جوان، خودِ رابطه را نیز متعالی جلوه می دهند و تصور میکنند که رابطه شان از هر زوج دیگری صمیمی تر و زیباتر است. روانشناسان معتقدند که ما به چنین نگرش خالصانه ای نیازمندیم. این نگرش باعث میگردد، تا زمان وارد شدن به مرحله بعدی عشق، یعنی تعلق، در کنار یکدیگر باقی بمانیم.

مرحله ۳: تعلق

تعلق ضمانتی است که زوجین را متعهد میکند برای بچه دار شدن و پرورش آنها به اندازه کافی در کنار هم زندگی کنند. دانشمندان تصور میکنند که دو هورمون اصلی در رابطه با ایجاد حس تعلق دخیل هستند: اکسیتوسن و واسوپرسین.

اکسیتوسین – هورمون نوازش

 این هورمون احتمالاً حس تعلق را عمیق تر نموده و باعث میگردد زوجین بعد از اتمام رابطه زناشویی بیش از پیش نسبت به هم احساس نزدیکی کنند. مطابق با این نظریه، هر قدر زوجین بیشتر رابطه  برقرار کنند، پیوستگی و صمیمیت بین آنها نیز بیشتر خواهد شد. اکسیتوسین هنگام زایمان نیز ترشح شده و به ایجاد پیوند عاطفی قوی بین مادر و کودک، کمک شایانی می نماید. یکی دیگر از وظایف این هورمون خروج اتوماتیک شیر از سینه مادر در هنگام گرسنگی کودک است.

یک استاد روانشناسی نشان داد که اگر ترشح طبیعی هورمون اکسیتوسین در گوسفندان و موشها متوقف شود، آنها تازه متولدین خود را پس خواهند زد.

بطور عکس، تزریق اکستوسین به موشهای ماده ای که هیچگاه رابطه جنسی نداشتند، باعث دوستی کردن آنها با نوزادان موشهای دیگر گردید. موشهای ماده این نوزادان را گونه ای مراقبت میکردند که گویی متعلق به خودشان است.

واسوپرسین

واسوپرسین یکی دیگر از هورمونهای مهم در مرحله تعهد بلند مدت است و بعد از رابطه زناشویی ترشح میگردد.

واسوپرسین (هورمون ضد ادرار) به همراه کلیه ها جهت کنترل تشنگی کار میکند. نقش بالقوه این هورمون در روابط بلند مدت زمانی که محققان مشغول مشاهده رفتارهای موشهای صحرایی بودند مشخص گردید.

موش های صحرایی در روابطی که لزوماً برای تولید مثل نبود، بیشتر شرکت میکردند. آنها همچنین – همانند انسانها – رابطه زوجیت مستحکم تر و پایدارتری را بنا مینمودند.

زمانیکه به این موشها داروی متوقف کننده اثر واسوپرسین خورانده می شد، بدلیل از بین رفتن صمیمیت و عدم مراقبت احساسی از جفت، ارتباط آنها با جفتشان بسرعت قطع میگشت.

و در نهایت… چگونه عاشق شویم
شخصی کاملاً غریبه را بیابید.
به مدت نیم ساعت اطلاعاتی صمیمی درباره زندگیتان در اختیار یکدیگر قرار دهید.
سپس به مدت چهار دقیقه بدون اینکه حرفی بزنید عمیقاً به چشم های هم خیره شوید.
یک روانشناس مشهور که در حال مطالعه دلایل عاشق شدن انسانها میباشد، از چندین زن و مرد درخواست کرد تا سه مرحله بالا را انجام دهند و متوجه گردید که بسیاری از زوج ها بعد از یک آزمون ۳۴ دقیقه ای عمیقاً احساس مجذوبیت می نمودند. دو زوج مورد مطالعه وی بعدها با یکدیگر ازدواج کردند.

 

 




نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 15:56



ترفند های یاهو (آموزشی)

16 آبان 1389

ترفند های یاهو


background برای یاهو مسنجر
كارهایی كه گفته میشه رو به ترتیب انجام بدین تا بتونید از هر عكسی در یاهو مسنجر در پشت لیسته دوستاتون استفاده كنید.

عكسی رو كه میخواهید استفاده كنید به فرمت
BMP در بیارید.
اسمه عكسو به
background تغییر نام بدین.
عكسو به جایی كه یاهو رو نصب كردین به آدرس زیر كپی كنید:
C:Program FilesYahoo!Messengerskinscustom
حالا كانكت شین و این كارهایی كه نوشته شده به ترتیب انجام بدید:
yahoo messenger_login_privacy setting_appearance
بعد از انجام این مراحل در صفحه جدیدی كه باز میشه باید روبروی (كارنت سیم) این گزینه رو انتخاب كنید
Current Theme:Custom.
حالا میتونید كارو تموم كنید
Apply_ok.


نكته: سعی كنید عكسیرو كه در ابتدای كار انتخاب میكنید زیاد تیره نباشه چون نمیتونید اسمه دوستاتونو به خوبی ببینید

استفاده همزمان بیش از یک
ID در Yahoo Messenger 6
معمولا آنهایی که از یاهو! و
Yahoo Messenger استفاده می کنند، بیشتر از یک شناسه (ID) برای خودشان دارند. حرفه ای ها، شناسه های مجازی تعریف می کنند و تازه کارها شناسه حقیقی می سازند.
حتما می دانید چه فرقی دارند؟ برای یک شناسه مجازی،
Email معتبر بر روی یاهو وجود ندارد. استفاده از شناسه های مجازی اشکالاتی هم دارد که حرفه ای ها را وادار به تعریف شناسه های حقیقی مختلف می کند داشتن Status یکسان برای تمام شناسه های مجازی (مثلا Availabe یا Invisible بودن و نمایش یک خط وضعیت برای همه) و حتی امکان فراموشی در اینکه کدام کاربر را با کدام شناسه اضافه کرده اید؟ و بدتر از همه اشتباه در ارسال پیام از طرف یک شناسه بجای یک شناسه دیگر و از همه مهم تر Messenger اجازه فعال بودن تنها یک نسخه خود را می دهد، استفاده از شناسه های حقیقی متعدد کار را برای Online بودن همزمان برای چند ID را مشکل می کند. به همین خاطر Patch ی را تهیه کردم که توسط آن میتوانید چند Messenger را همزمان باز کنید .
طرز کار
Patch خیلی ساده هست Yahoo Messenger را به طور کامل Close کنید و بعد مسیر فایل YPager.exe که معمولا در اینجا C:Program FilesYahoo!Messenger قرار دارد را مشخص کنید و Start را فشار دهید.
حُسنی که این
Patch نسبت به Patch های دیگر دارد در این است که یک بار اجرای آن کافی است و احتیاج نیست Patch همیشه فعال باشد ؛ چون در خود فایل (YPager.exe) تغییرات را اعمال میکند.
بعد از اینکه با موفقیت
Patch اجرا شد ، با هر بار اجرای Yahoo Messenger (کلیک کردن روی Icon ) یک پنجره جدید باز میشود
[
url]http://www.mashatan.com/download/patchym.exe[/url]

آرشیو میسنجریاهو، آفلاین و بدون پاسورد!

برایم مهم بود که به پیام های گذشته ام در یاهو! میسنجر دسترسی سریع داشته باشم و حتی با عوض کردن سیستم شخصی ام آنها را از دست ندهم.
می دانید که میسنجریاهو! می تواند پیام ها را برای استفاده در روز مبادا بایگانی کند.
(برای آنها که نمی دانند:
Preferences::Archive::Enable Archiving).
برای همین سعی کردم راه حلی برای استخراج و ذخیره پیامها در فایل های متنی قابل حمل کشف کنم!
فهمیدم که یاهو! میسنجر برای بایگانی کردن پیام ها، آنها را به صورت رمزشده در فایلهای متنی
dat.* و در مسیری مثل C:Program FilesYahoo!MessengerProfiles{Your Yahoo! ID}ArchiveMessages ذخیره می کند. اما رمزگشایی این فایل ها کار ساده ای نبود و دسترسی به آنها از طریق میسنجر هم تنها زمانی که آنلاین باشیم ممکن است. یعنی بود!
در لینکدونی امیرعظمتی دیدم که با داشتن برنامه
Yahoo Message Archive Decoder می توان بدون نیاز به نام کاربری و کلمه عبور، پیام های گذشته خود (و حتی دیگران!) را درحالت «آفلاین» خواند.
این برنامه با رمزگشایی این فایلهای رمزشده در مسیر بالا (یا هرمسیر دلخواه دیگر)، محتوای آنها را در قالب اچ اتی ام ال نمایش می دهد و با نمایش همه پیامها در یک صفحه، باعث سرعت بخشیدن به مرور و خواندن مطالب گذشته می شود

ارسال پیغام به چند نفر در یاهو مسنجر
یاهو برای این مورد فکری اساسی کرده و شما همانطور که برای ارسال ایمیل در قسمت
To می توانید با مشخص کردن ایمیل افراد، خود را از نوشتن و ازسال مککر نجات دهید، در اینجا نیز می توانید در قسمت To نام ای دی (ID) افراد را که می خواهید برای آنها پیام یکسانی ارسال کنید را نوشته و آنها را توسط کاما (،) از یکذیگر جدا نماید، و یا می توانید با نگه داشتن کلید CTRL بروی صفحه کلید بروی ای دی ها مورد نظر کلیک کرده و سپس Enter را فشار دهید، بعد از آن شروع به نوشتن پیام خود کنید و بعد از اتمام نوشتن کلید ارسال (Send) را فشار دهید

یاهو مسنجر 30
MB فضای خالی داره !

Yahoo! Briefcase

این قسمت از یاهو شبیه به حافظه کامپیوتر است که بر روی اینترنت نصب شده و یه شما

اجازه می دهد که با ورود به اینترنت از هر کامپیوتری در هر جایی که باشی به راحتی به

فایل مورد نظر دسترسی داشته باشی . خوب حال توضیح می دهم البته این کار من در

Yahoo 5.5 انجام دادم و هنوز هم کار می دهد ...

برای رفتن به
Yahoo! Briefcase به سایت یاهو بروید و در قسمت Organize کلمه

Briefcase را پیدا کنید روی ان کلیک کنید یا اینکه به این آدرس بروید [url]http://briefcase.yahoo.com[/url] حال

از شما کلمه رمز و
ID Yahoo میخواهد حال شما ای دی خود و پسورد آن را وارد کنید چون برای اولین

بار می خواهید وارده این صندوق شوید یک صفحه ای باز می شود و شما انجا ثبت نام به عمل می آورید .

حال وارده صفحه اصلی یعنی همان فضای خالی شما شد برای گذاشتن فایل باید روی

گذینه
Add Files رفته و در انجا از شما می خواهد که مسیری برای فایل انتخاب کنید.

وقتی که مسیری برای انتخاب کردید ( یعنی در اینترنت یک
New Folder برای خود بسازید)

حال کلید
Select را بزنید و وارد صفحه بعدی شوید حالا فایل انتخابی خود را در یکی از

Browse ها بزارید و کلید Upload بزنید دقت کنید باید حجم فایلی که می گذارید بیشتر از

۵ مگابایت نباشد . حال فایل خود را روی هارد یاهو ای دی خود گذاشته اید . برای این که

فایل خود را همگانی کنی
Edit Settings کلیک کنید حال صفحه ای باز می شود که ۴ سوال

می کند ...

1 -
Private: فقط شخص خودم به فایل دسترسی داشته باشم.

2 -
Public : بصورت عمومی در دسترس همه کاربران باشد .

3 -
Friends : فقط کاربرانی که ID آنها در کادر زیرین وارد نمایم قادر به دسترسی به فایل

باشند .

4 -
Age Restriction : اشخاص بالای ۱۸ سال به فایل دسترسی پیدا کنند .

برای که همگانی باشه شماره ۲ انتخاب می کنیم و کلید
Save می زنیم

آبی كردن
Status

خوب دوستان امروز میخوام یه چی دیگه بگم ...حتما دیدین بعضی ها تو یاهو مسنجر
Status خودشونو بصورت لینک مانند میکنند و رنگش هم آبی میشه این مراحلی که میگم رو انجام بدین :

ابتدا در
Status خود هرچی که میخواید بنویسید رو تایپ کنید سپس یک فاصله بعد دکمه Alt را گرفته و ۰۱۶۰ را تایپ کرده و Alt را رها کنید و یک / بگذارید

نکته : وقتی
Alt را گرفته و ۰۱۶۰ را تایپ میکنید باید بعد از رها کردن Alt حرف (ی) ظاهر شود و بدون فاصله / را تایپ کنید

مجازی
معمولا آنهایی که از یاهو! و پیام رسان یاهو! (میسنجر) استفاده می کنند، بیشتر از یک شناسه (
ID) برای خودشان دارند. حرفه ای ها، شناسه های مجازی تعریف می کنند و تازه کارها شناسه حقیقی می سازند.
حتما می دانید چه فرقی دارند؟ برای یک شناسه مجازی، ایمیل معتبر بر روی یاهو وجود ندارد.
اما استفاده از شناسه های مجازی اشکالاتی هم دارد که حرفه ای ها را وادار به تعریف شناسه های حقیقی مختلف می کند:: داشتن وضعیت یکسان برای تمام شناسه های مجازی (مثلا
Availabe یا Invisible بودن و نمایش یک خط وضعیت برای همه) و حتی امکان فراموشی در اینکه کدام کاربر را با کدام شناسه اضافه کرده اید؟ و بدتر از همه اشتباه در ارسال پیام از طرف یک شناسه بجای یک شناسه دیگر!
از طرفی چون میسنجر اجازه فعال بودن تنها یک نسخه خود را می دهد، استفاده از شناسه های حقیقی متعدد کار را برای آنلاین بودن همزمان برای چند شناسه مشکل می کند. به همین خاطر برنامه نویسان اصلاحیه هایی (
Patch) برای یاهومیسنجر ساخته اند که امکان اجرای همزمان چندین میسنجر را می دهند.

 

 


 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 22:19



اس ام ااااااااااااااااس

13 آبان 1389

 

 

 

دلربایانه دگر بر سر ناز آمده ای / از دل ما چه به جا مانده که باز آمده ای ؟

.

.

.

تو بی من تنگدل، من بی تو دل تنگ / جدایی بین ما فرسنگ فرسنگ

فلک دوری به یاران می پذیرد / به خورشیدش بماند داغ این ننگ . . .

.

.

.

 

قاصد که ازو به من خبر هیچ نگفت

گفتم که: تو را یار مگر هیچ نگفت؟

گفتا که: چرا، بگفتم آن گفته بگو

آهی به لب آورد و دگر هیچ نگفت . . .

.

.

.

گر نخل وفا بر ندهد، چشم تری هست / تا ریشه در آب است، امید ثمری هست

آن دل که پریشان شود از ناله ی بلبل / در دامنش آویز که با وی خبری است . . .

.

.

.

از خرابی می گذشتم، منزلم آمد به یاد

دست و پا گم کرده ای دیدم دلم آمد به یاد  . . .

.

.

.

دانستی اگر سوز شبانروز مرا / دامن نزدی آتش جانسوز مرا

از خنده دیروز حکایت چه کنی / بازآی و ببین گریه امروز مرا . . .

.

.

.

گریه کردم اشک بر داغ دلم مرحم نشد / ناله کردم ذره ای از دردهایم کم نشد

در گلستان بوی گل بسیار بوییدم ولی / از هزاران گل، گلی همچون وفا پیدا نشد . . .

.

.

.

ناصحا، بیهوده میگویی که دل بردار از او ، من به فرمان دلم، کی دل به فرمان من است ؟

.

.

.

گفتم دل و جان در سر کارت کردم / هر چیز که داشتم نثارت کردم

گفتا تو که باشی که بکنی یا نکنی؟ / آن من بودم که گرفتارت کردم

(عطار)

.

.

.

سالها شد که رخ زرد مرا دوست ندید / بس که خون جگر از  دیده روان است مرا . . .

.

.

.

عشق من با خم ابروی تو امروزی نیست / دیرگاهی ست کزین جام هلالی مستم . . .

(حافظ)

 

حاصلم درد دل است از دل بی حاصل خویش / به که گویم من دلسوخته درد دل خویش . . .

.

.

.

دلی بستم به آن عهدی که بستی / تو آخر هر دو را با هم شکستی . . .

.

.

.

غم ساخت کار دل، ز نوا می توان شناخت / ظرف شکسته را، ز صدا می توان شناخت . . .

.

.

.

دیدیم ز خوبان جفا پیشه بسی را / مثل تو جفا پیشه ندیدیم کسی را . . .

.

.

.

گرچه کردم ذوقها از آشناییهای او / انتقام از من کشید، آخر جداییهای او . . .

.

.

.

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست / آنچه البته بجایی نرسد، فریاد است . . .

.

.

.

هر که را دیدیم از مجنون و عشقش قصه گفت / کاش می گفتند در این ره، چه بر لیلا گذشت . . .

.

.

.

گفتم چشمم، گفت به راهش می دار

گفتم جگرم، گفت پر آهش می دار

گفتم که دلم، گفت چه داری در دل

گفتم غم تو، گفت نگاهش می دار . . .

.

.

.

از بس که شکسته، باز بستم توبه

فریاد همی کند ز دستم توبه

دیروز بتوبه ای شکستم ساغر

و امروز بساغری شکستم، توبه . . .

.

.

.

خال مشکین، لب نوشین، بر سیمین، خط سبز

آنچه اسباب نکوئیست مهیاست ترا

نازنینا به گل و سنبل و سرو و مه و مهر

ناز کن ناز که دست از همه بالاست تر . . .

.

.

.

یک شب خیال چشم تودیدیم به خواب

ز آن شب دگر، به چشم ندیدیم خواب را . . .

.

.

.

گفتمش: زیباترین لبخند چیست؟

گفت: لبخندی که عشق سربلند

وقت مردن بر لب مردان نشاند . . .

 

 

 

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:32



نقل قولی از مولای متقیان (پند آموز)

13 آبان 1389

 

 

                از امیرالمؤمنین امام علی( سلام الله علیه ) پرسیدند:

 

سنگین تر از آسمان چیست؟ و پهناور تر از زمین چیست؟ و بی نیاز تر از دریا چیست؟ و سخت تر از سنگ چیست؟ و داغ تر از آتش چیست؟ و سردتر از زمهریر چیست؟ و تلخ تر از زهر کدام است؟ 

حضرت در جواب فرمودند: از آسمان سنگین تر، تهمت به بیگناه است. از زمین پهناورتر، دامنه ی حق است. از دریا بی نیازتر، قلب مرد قانع است. از سنگ سخت تر، قلب و دل منافق است. از آتش داغ تر، پادشاه ستمکار است. از زمهریر سردتر، حاجت خواستن از بخیل است. و از زهر تلخ تر، صبر است.

 

 

منبع: نصایح

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:27



دانسته هایی برای زندگی بهتر

10 آبان 1389

 

نمى‏دانم شما كه مشغول خواندن این مطلب هستید، ازدواج كرده‏اید یا نه؛ اما از قدیم و ندیم گفته‏اند كه این شترى است كه در خانه همه مى‏خوابد (كارى به موارد استثنا نداریم). به هر حال، اگر ازدواج كرده‏اید كه تا كنون فهمیده‏اید و اگر ازدواج نكرده‏اید، در آینده خواهید فهمید كه زندگى مشترك، آن هم از نوع زناشویى و در «زیر یك سقف»،

داراى فراز و نشیب‏هایى است كه براى عبور صحیح و خوشایند از آنها، دانستن نكات مهمى، لازم و ضرورى است.

1. در عشق ورزیدن، آرامش دادن و ابراز محبت، پیش قدم باشید.

پیامبر اكرم صلى‏الله‏ علیه‏ وآله مى‏فرمایند: «شایسته‏ترین كس براى منت گذارى، كسى است كه در دوستى و محبت نسبت به طرف، خود پیشى گیرد».1

محبتى كه در دل احتكار و زندانى شود، مفید نیست. تمام شئون زندگى، باید جلوه‏گاه محبت انسان باشد.

از جلوه‏هاى بروز محبت، مى‏توان ادب در كلام و رفتار، توجه و محبت، لبخند و حسن خلق، به استقبال همسر رفتن و گشاده‏رویى به هنگام دیدار با او را نام برد.

خداوند در قرآن كریم به محبتى كه بین زن و شوهر ایجاد مى‏گردد، اشاره فرموده و آن را آیتى از آیات خود دانسته است.

خداوند، سرمایه مهر و محبت را در آغاز زندگى مشترك، بین زن و مرد قرار مى‏دهد و محافظت و نگهبانى از آن را بر عهده خود آنها نهاده است و این انسان است كه باید از این سرمایه، به نحو احسن استفاده كند. یكى از راه‏هاى نگه‏دارى و تقویت این محبت، بروز آن است.
هرگز از ابراز محبت، هراسى، به دل راه ندهید و گمان نكنید، با این كار از شخصیت شما كم مى‏شود و ضعف شما محسوب مى‏گردد. پیامبر اكرم در جایى دیگر مى‏فرماید: «ابراز محبت، نیمى از عقل است» و حضرت امام رضا علیه اسلام نیز زنانى را كه به شوهرانشان اظهار محبت و عشق مى‏كنند، براى شوهران خود، بهترین غنیمت

دانسته است.


2. هر مردى مى‏خواهد براى همسرش یك قهرمان باشد.

این احساس، زمانى در مرد ایجاد مى‏گردد كه زن از او قدردانى و تشكر كند. شما بانوان سعى كنید قدرشناسى خود را در مقابل محبت‏هاى همسرتان، آشكارا ابراز كنید و بدانید كه اگر مردها بدانند آنچه در زندگى و براى همسرشان انجام مى‏دهند، مهم و با ارزش است، بر تلاش و محبت خود نسبت به همسر مى‏افزایند. هرگز براى تشكر و قدردانى از

همسرتان، منتظر كار مهم، بزرگ و خاصى از جانب او نباشید، كارهاى كوچك و به ظاهر عادى و بى‏اهمیت او هم مى‏تواند راهى باشد تا شما به او بفهمانید كه قدرش را مى‏دانید و تلاش او را براى خوشحال كردن شما، ارج مى‏نهید. بزرگ‏ترین دارایى زندگى، سپاسگزارى است و بدترین و سخت‏ترین چیز، ناسپاسى است. زنان دوست دارند كه

دوستشان بدارند؛ ولى مردان نیاز دارند كه مورد تحسین قرار بگیرند. با تشویق، تحسین و قدردانى از شوهرتان، او را سرحال و زنده نگه دارید هر كس كه روحیه دیگران را تقویت كرده، بالا ببرد، روحیه خودش بالا مى‏رود.


3. یاد بگیرید خوب گوش كنید.

وقتى كاملاً و با دقت به حرف‏هاى كسى گوش دهید، گویى مى‏گویید الان تو مهم‏ترین چیز در دنیاى من هستى. درك نادرست، اشتباهات و مخالفت‏ها در روابط بین انسان‏ها، همه ناشى از ناتوانى در گوش سپردن به حرف‏هاى اطرافیان است و بیشترین عصبانیت‏ها، فریادى است براى جلب توجه. بنابراین، با به كار بردن یك تكنیك ساده در گوش كردن،

مى‏توان این فریاد را خاموش كرد و رفتارى صمیمانه بین طرفین ایجاد كرد. وقتى همسرت با تو در حال صحبت كردن درباره مسئله‏اى است و یا با تو در رابطه با یكى از مشكلاتش دردل مى‏كند، مشغول هر كارى هستى، از آن دست بكش. این، بدین معناست كه كارم مى‏تواند صبر كند و تو برایم مهم‏ترى و به او نگاه كن.


4. از غیر همسرت چشم بپوش.

این مطلب باید هم از سوى مرد و هم زن رعایت گردد. هم مرد باید چشم بر زنان دیگر ببندد و هم زن باید نگاهش به مرد دیگرى نباشد. این، درباره محارم نیز صدق مى‏كند؛ بدین معنا كه مرد نباید زن خود را با زنان دیگر، مانند خواهر و یا مادر خود، مقایسه كند.

حضرت على علیه‏السلام مى‏فرماید: «هر كس چشم خویش را آزاد بگذارد، همیشه اعصابش ناراحت خواهد بود و به آه و حسرت دائم گرفتار خواهد شد». 2

پیامبراكرم صلى‏الله‏علیه‏وآله نیز مى‏فرماید: «هر زن شوهردارى كه چشمش را از نگاه كردن به غیر شوهرش پر كند، مورد غضب شدید پروردگار واقع خواهد شد».2


5. بهترین همسر باش‏

ازدواج خوب این نیست كه بهترین نفر را انتخاب كرده باشید؛ بلكه این است كه خود بهترین همسر باشید. براى این كه بهترین باشید، ابتدا باید خود را بشناسید و از توانایى‏ها و نیز خواسته‏ها و وظایف خود آگاه باشید و نیز براى خود احترام قائل باشید. این موضوع، باعث مى‏شود كه داراى یك شخصیت ممتاز و دوست داشتنى شده، همسرى دلخواه

باشید. انسانى كه خود را دوست نداشته باشد، نمى‏تواند دیگران را دوست داشته، به آنها عشق بورزد و نیز اگر خودتان را دوست نداشته باشید، همسرتان نیز شما را كاملاً دوست نخواهد داشت. اگر مى‏توانید خود را تغییر دهید، حتماً این كار را انجام دهید واگر نمى‏توانید، خود را به عنوان مخلوقى از مخلوقات خداوند، بپذیرید. این پذیرش خودتان،

به شما كمك مى‏كند تا تصویر ذهنى خوبى از خودتان داشته، از اعتماد به نفس برخوردار شوید و در نتیجه، مهرتان را نثار همسرتان كنید و بهترین همراه براى او باشید.


6. محبتت را ابراز كن‏

الكساندر دوما مى‏گوید: «قلب زن، پارچه‏اى است كه زود پاره مى‏شود و زود هم رفو مى‏شود». نشاط و سرزندگى زن، به محبت مرد وابسته است. زن، عشق و احساساتش را با كلمات بیان مى‏كند و نیاز دارد كه با شنیدن كلمات، عشق و احساسات را از دیگران دریافت كند. زن، به نرمش و كلمات محبت‏آمیز، نیاز دارد؛ ولى مردان با

رفتار و عمل، عشق و احساسات خود را بیان مى‏كنند. نیاز عاطفى زن، این است كه جمله دوستت دارم را چندین و چند بار از زبان همسرش بشنود و از این طریق، به آرامش روحى و اعتماد به نفس دست یابد. یكى از خصوصیات مردان، این است كه كمتر احساسات و عواطف خود را بروز مى‏دهند و بنابراین، در ابراز محبت خود به همسرشان،

كمى با مشكل مواجه مى‏شوند؛ ولى اگر مردان به تفاوت‏هاى موجود بین زن و مرد توجه داشته باشند و بدانند كه با كمى ابراز محبت، به گرماى زندگى خود مى‏افزایند، با كمى تلاش، احساسات خود را بروز خواهند داد. امام صادق علیه‏السلام مى‏فرماید: «زن از مرد آفریده شده و تمام توجهش به مرد است؛ پس همسرانتان را دوست بدارید»3 و

در جاى دیگر مى‏فرماید: «یكى از اخلاق پیامبران، این است كه نسبت به همسران خود محبت دارند».4 همچنین پیامبر اكرم صلى‏الله‏علیه‏وآله مى‏فرماید: «این كه مرد به زن بگوید دوستت دارم، هرگز از قلب زن بیرون نمى‏رود».5


7. كارهایى كه ممكن است از سوى مرد انجام شود و باعث افسردگى زن گردد، عبارتند از:

- با او حرف نزند.

- به صحبت‏هایش گوش ندهد و نیازهایش را نادیده بگیرد.

- در مقابل او شورش كند؛ بدین معنى كه در برابر خواسته‏هاى زن، لج‏بازى به خرج دهد.

- هرگز به او آسایش و آرامش خیال ندهد.

- به زن‏هاى دیگر توجه كند.

- از او فاصله بگیرد.

- از او انتقاد بى‏جا كند و در امور غیر مهم و ناچیز، از او انتقاد كند.

- مبهم و دوپهلو با او صحبت كند.

در مقاله ی بعد هفت کلید دیگر برای گشودن خانه ی عشق به شما معرفی می شود.
تبیان

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 15:35



8 گروهی که 8 خصلت را در افراد زیاد میکنند

4 آبان 1389

 

 

هشت گروهی که هشت خصلت را در فرد زیاد می کنند.

 

 

 

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: هر کس با هشت گروه مجالست و همنشینی کند، خدا نیز هشت خصلت در وجودش زیاد کند...:

1. هر کس که با توانگران مجالست و همنشینی کند، خدا محبت دنیا در دلش زیاد کند.

2. هر کس با بینوایان مجالست و همنشینی کند، شکر و رضایتش زیاد شود.

3. هر کس با پادشاهان و سلاطین مجالست کند، خدا قساوت و تکبرش را بیافزاید.

4. هر کس با زنان مجالست و همنشینی کند، خدا هم نادانی و شهوتش را زیاد کند.

5. هر کس با کودکان همنشینی کند، روح جرأت بر گناه و تأخیر در توبه در او تقویت شود.

6. هر کس با صالحان مجالست و همنشینی کند، رغبتش به عبادت و طاعت زیاد گردد.

7. هر کس با علما همنشینی و مجالست کند، علمش بسیار گردد.

8. و هر کس با زهاد همنشین شود، میلش به آخرت بیشتر شود.

و از همنشینی با کسی که برخلاف خواسته ی تو عمل می کند و گاهی در هر سخن با تو مخالفت می ورزد، بپرهیز.

منبع: نصایح 

 

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 11:29



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید. سعی میکنم واسه همتون مطالب جالب و خوندنی داشته باشم.با نظرتون به من کمک کنید.ورودتون رو پیشاپیش تبریک میگم خوش آمدید.
mehran_esa2@yahoo.com


مطالب پیشین

فروش پنل ارسال پیامک تبلیغاتی با بهترین امکانات و ارزانترین قیمت
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی با ارزانترین قیمت
عکس های قدیمی بهبهان
عکس های قدیمی کشف حلقه زرین ارگان بهبهان1368
7نکته در مورد خندیدن
8خطری که پیتزا دارد!!
آیا خوردن خمیر دندان ضرر دارد؟
صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟
برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید
6نکته مهم درکاربا کامپیوتر
مجیدی ودخترش در رستوران
دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!
راهکارهایی برای رفع استرس
گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن
کوتاهترین خلبان جهان
کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال
زود بخوابید تا سلامت باشید
خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن
بنر کلوب




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behbahanfun
This Template By Theme-Designer.Com