منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

وبلاگ تخصصی سلاح وشکار

آشناترين ها

آموزشی و اطلاع رسانی

quartz1

Hot News

کانون شرق نو

کلبه شادی

مجله انلاین برنا

ای اف دی دانلود.::مخصوص هکرها::.

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک   ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و اطلاعات برای بهبهانیهای گل و آدرس www.behbahanfun.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد .





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1088
بازدید ماه : 1283
بازدید کل : 846819
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1


type="text/css">//Ashoora.ir|Oghat Begins

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سرگرمی و اطلاعات


لوگوی دوستان


بر چسب ها




آیا چهارشنبه سوری از آیین های زرتشت است؟

سه شنبه 29 اسفند 1391

 به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، یک سال شمسی دیگر رو به پایان است و طبق سنتی همه‌ساله، شب آخرین چهارشنبه سال (سه‌شنبه شب) مراسمی برگزار می‌شود که با آتش‌بازی و پریدن از روی آن همراه است. البته این مراسم به اصطلاح شادی‌آفرین همواره با سوانح بسیار و پیشامدهای جبران‌ناپذیر همراه است که قصد پرداختن به آن را نداریم و فقط از منظر تاریخی به بررسی پیشینه این سنت می‌پردازیم. «سیدحسن فاطمی موحد» از پژوهشگران مؤسسه دارالحدیث قم به سؤالات ما پاسخ می‌گوید.

*** دین زرتشتی سراسر در هاله‌ای از ابهام است

بعضی قائلند که آداب و رسوم کهن ایرانی، در واقع جزئی از دین زرتشتی است. نظر شما در این مورد چیست؟

ـ در درجه اول شما دین زرتشتی را نشان دهید که چیست تا بعد برسیم به اینکه فلان رفتار ایرانی‌ها مربوط به دین زرتشتی است یا نه؟ وقتی دینی را به پیامبری نسبت می‌دهیم به معنای دینی است که آن پیامبر آورده

دین زرتشتی سراسر در هاله‌ای از ابهام است؛ از خود زرتشت گرفته تا آموزه‌های این دین. زرتشتی‌پژوه برجسته «هاشم رضی» در ابتدای کتاب راهنمای دین زرتشتی می‌گوید: «دانشمندان از روزگاران کهن تا امروز در مورد زمان زندگی زرتشت تاریخ‌هایی یاد کرده‌اند که اندازه میان آنها تا 6 هزار سال اختلاف دارد

***قائل به خیالی‌بودن زرتشت نیستیم

مرحوم دکتر پرویز رجبی که در تاریخ ایران باستان کتاب‌های متعدد نوشته، در اواخر عمرش انتساب گات‌ها (بخشی از اوستا) به زرتشت را زیر سؤال برد که سبب دلخوری زرتشتیان شد. به خاطر دارم ایشان به همان مناسبت، طی ایمیلی به بنده گفت: «چگونه می‌توان کتابی را به کسی نسبت داد که میان 9 هزار سال سرگردان است!؟»

نه تنها کتاب بلکه هیچ سخن و آیین و آدابی را نمی‌توانیم با اطمینان خاطر به زرتشت نسبت بدهیم. ابهام در مورد زرتشت به قدری زیاد است که برخی او را شخصیتی خیالی می‌دانند. ما قائل به خیالی بودن زرتشت نیستیم اما در عمل با شخصیتی توهمی و خیالی تفاوت ندارد. با این وصف کدام بخش از این دین را می‌توانیم نشان دهیم و بگوییم: زرتشت آورده است؟

*** جعل روایت امام صادق(ع) و نسبت دادن آن به زرتشت

در فضای اینترنت این همه سخنان زیبا از زرتشت می‌بینیم...

من هم این سخنان را دیده‌ام. وقتی ریشه‌یابی می‌کنیم می‌بینیم این سخنان به صورت عمدی یا سهوی به دروغ به زرتشت نسبت داده اند. در اینترنت عبارت‌های «30 پند زرتشت» و «30 نصیحت زرتشت» را جستجو کنید، 30 جمله زیبا و پرمعنا را به زرتشت نسبت داده‌اند، اما وقتی از زرتشتی‌ها می‌خواهیم منبع آن را نشان دهند، نمی‌توانند کتابی را ذکر کنند که این سخنان در آن آمده باشد

جالب آنکه گاهی روایات امامان ما را به نام زرتشت جا می‌زنند. روایتی از امام صادق(ع) داریم که دقیقاً ترجمه آن را به عنوان «اصول زندگی زرتشت» نشر داده‌اند!

بدین صورت که از زرتشت سؤال کردند: زندگی خود را بر چند اصل استوار کردی؟

فرمود

1. دانستم کار مرا دیگری انجام نمی دهد، پس تلاش کردم

2. دانستم که خدا مرا می بیند، پس حیا کردم

3. دانستم رزق مرا دیگری نمی خورد، پس آرام شدم

4. دانستم پایان کارم مرگ است، پس مهیا شدم

در بحار الانوار همین سؤال و جواب را از امام صادق(ع) می‌خوانیم

قیل للصادق(ع): على ما ذا بنیت أمرک؟ فقال: على أربعة أشیاء

ـ علمت أن عملی لا یعمله غیری فاجتهدت،

ـ وعلمت أن الله عز وجل مطلع علی فاستحییت،

ـ وعلمت أن رزقی لا یأکله غیری فاطمأننت،

ـ وعلمت أن آخر أمری الموت فاستعددت. (بحار الأنوار، ج 75، ص 228؛ مستدرک الوسائل، ج 12، ص 172)

*** چهارشنبه‌سوری ارتباطی به زرتشت ندارد

بهتر است موردی بحث کنیم. معروف است که جشن چهارشنبه‌سوری به دلیل اینکه رکن اصلی آن آتش است، به زرتشتی‌ها تعلق دارد. آیا این تلقی درست است؟

ـ زرتشتی‌ها به آتش خیلی احترام می‌گذارند. اما روشن کردن آتش در وسط کوچه و خیابان و از روی آن پریدن نه تنها احترام به آن نیست بلکه یقینا نوعی بی‌احترامی به آن است. مثلاً اگر کسی کتابی مقدس را وسط کوچه روی زمین بگذارد و از روی آن بپرد، یقیناً همگان این کار را بی‌احترامی به آن کتاب می‌دانند

زرتشتی‌ها در کنار آتش، پارچه‌ای را جلوی بینی و دهان خود می‌بندند تا بیماری آنها به آتش نرسد. اما در چهارشنبه سوری هنگام پریدن از روی آتش می‌گویند: «زردی من از تو / سرخی تو از من». به عبارت دیگر: بیماری‌های من به تو برسد و سرخی و سرزندگی تو برای من

از اینها که بگذریم، تا قبل از ورود اسلام به ایران، اصلا روزهایی به نام «شنبه»، «یک‌شنبه» و «چهارشنبه» نداشتیم. آن زمان روزهای سال را به دوازده ماه تقسیم می‌کردند و هر روز ماه نامی خاص داشت اما روزهای ماه به هفته تقسیم نمی‌شد

*** در کتاب قدیمی «تاریخ بخارا» سخنی از چهارشنبه نیست

قدیمی‌ترین مدرک درباره چهارشنبه‌سوری چیست؟

ـ می‌گویند: قدیمی‌ترین اثر مکتوب، کتاب تاریخ بخارا، تألیف محمد بن جعفر نَرشَخی (درگذشته به سال 348 قمری) است

کتاب گاه‌شماری و جشن‌های ایران باستان، صفحه 231 از تاریخ بخارا چنین نقل کرده است«چون امیر سدید منصور بن نوح به ملک بنشست اندر ماه شوال سال سی صد و پنجاه به جوی مولیان، فرمود تا آن سرای‌ها را دیگر بار عمارت کردند و هرچه هلاک و ضایع شده بود بهتر از آن به حاصل کردند.آنگاه امیر سدید به سرای بنشست و هنوز سال تمام نشده بود که چون شب سوری، چنان که عادت قدیم است، آتشی عظیم افروختند.»

من خود تاریخ بخارا را ندیدم. اما آنچه از آن نقل شده، سخنی از چهارشنبه در آن نیست، فقط از آن پایان سال استفاده می‌شود.

*** آیا چهارشنبه‌سوری سنت عرب‌هاست؟

* می‌گویند: چهارشنبه‌سوری قبل از اسلام بوده اما با تغییراتی به این صورت در آمده است و «آتش» نشانه زرتشتی بودن این رسم است...

ـ همین که می‌گویند قبل از اسلام بوده، باید با دلیل باشد. البته در تاریخ بخارا آمده که عادت قدیم بوده اما نمی‌دانیم مراد نویسنده از «قدیم» چیست؟ شاید همین که دویست سال سابقه داشته، آن را قدیمی دانسته است. صرفاً با احتمالات و حدسیات نمی توان تاریخ ساخت

هر آیینی که آتش در آن نقش دارد نشانه زرتشتی بودن آن نیست. مسابقات المپیک هم با آتش افتتاح می‌شود. آیا می‌توانیم بگوییم این مسابقات در اصل برای زرتشتیان بوده؟!

آتش‌بازی برای انسان، از کودک و بزرگ، لذتی خاص دارد و لذا گاهی در جشن‌ها به کار می‌بردند. پس هر جشنی که آتش در آن نقش دارد نشانه زرتشتی بودن آن نیست. نهایت چیزی که می‌توان در مورد این جشن ادعا کرد این است که از جشن‌های ایرانی است و مخصوص زرتشتیان نبودهحتی ممکن است کسی بتواند ادعا کند که بنیان‌گذار چهارشنبه سوری عرب‌ها هستند؛ زیرا در فرهنگ آنها چهارشنبه روزی نحس بوده است و با برپایی جشن و سرور می‌کوشیدند نحوست چنین شب و روزی را برطرف کنند. جاحظ در المحاسن و الأضداد، صفحه 277 به نحس بودن چهارشنبه تصریح کرده است

*** ارتباطی میان نوروز و آیین زرتشت وجود ندارد

* با توجه به اینکه عید نوروز به پیش از اسلام باز می‌گردد، آیا نمی‌توان آن را عیدی زرتشتی نامید؟

ـ مسلما نوروز را پیش از اسلام، گرامی می‌داشتند. اما نمی‌توانیم هر آنچه را که پیش از اسلام بوده، برگرفته از دین زرتشتی بدانیم مگر اینکه دلیلی برای آن در دست باشد. من فقط به دیدگاه اسطوره‌شناس سرشناس دکتر مهرداد بهار بسنده می‌کنم. وی این عید را عیدی باستانی-ایرانی می‌داند و هیچ ارتباطی میان آن و دین زرتشتی قائل نیست

او در کتاب «از اسطوره تا تاریخ» صفحه 347 می‌گوید: «در اوستا اشاره به نوروز نیست و علتش آن است که این اعیاد مربوط به زرتشتیان نیست. شاید هم در شرق ایران وجود نداشته است

به نظر من اگر در اوستا هم به نوروز اشاره شده بود، نمی‌توان گفت که زرتشت بنیان‌گذار نوروز و حتی مورد توجه او بوده است؛ زیرا خود زرتشتیان قائلند که تنها چهل - پنجاه صفحه از اوستا یعنی گات‌ها برای زرتشت است و بقیه اوستا سخن موبدان است و ربطی به زرتشت ندارد و لذا به آن معتقد نیستند.

در مورد خود گات‌ها هم بحث است و قابل اثبات نیست که زرتشت آوردنده آن است. تنها چیزی که می‌توانیم در مورد گات‌ها بگوییم این است که کتابی بسیار کهن است اما مگر هر کتاب کهنی را می‌توان به زرتشت نسبت داد؟! از سوی دیگر، عبارات گات‌ها به قدری گنگ و نامفهوم است که «ژان کلنز» با سابقه ده‌ها سال تدریس اوستا و تحقیق در آن، قائل است که ما هنوز نیمی از معنا و مفهوم گات‌ها را نمی‌دانیم. سپس توضیح می‌دهد که مترجمان گات‌ها ذهنیت‌های خود را به این کتاب تحمیل کرده‌اند. (مقالاتی درباره زردشت و دین زردشتی، ص 41)

*** جشن‌های باستانی ایران متعلق به همه بوده است نه زرتشتی‌ها

* به عنوان آخرین سؤال بفرمایید آیا دیگر جشن‌های باستانی ایران مثل مهرگان و سده، سرنوشت نوروز را دارند؟

من معیار کلی را ارائه کردم، تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل! وقتی نتوانستیم حتی یک کلمه را با اطمینان به زرتشت نسبت دهیم، تکلیف جشن‌ها و آیین‌های دیگر نیز معلوم می‌شودنهایت چیزی که بتوانیم اثبات کنیم این است که آیین‌هایی مانند مهرگان و سده به قبل از اسلام باز می‌گردند و رسومی ایرانی‌اند. اما مگر قبل از اسلام تنها زرتشتی ها در ایران زندگی می‌کرده‌اند؟! زرتشتی‌ها نیز مانند دیگران به آن رسوم پایبند بوده‌اند

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:14



کریم خان و درویش تهی دست(داستان کوتاه و پند آموز)

پنج شنبه 24 اسفند 1391

 درویشی تهی‌‌دست از کنار باغ کریم خان زند عبور می‌کرد. چشمش به شاه افتاد و با دست اشاره‌ای به او کرد. کریم خان دستور داد درویش را به داخل باغ آوردند.

کریم خان گفت: این اشاره‌های تو برای چه بود؟
درویش گفت: نام من کریم است و نام تو هم کریم و خدا هم کریم.
آن کریم به تو چقدر داده است و به من چی داده؟

کریم خان در حال کشیدن قلیان بود؛ گفت چه می‌خواهی؟
درویش گفت: همین قلیان، مرا بس است.
چند روز بعد درویش قلیان را به بازار برد و قلیان بفروخت.
خریدار قلیان کسی نبود جز کسی که می‌خواست نزد کریم خان رفته و تحفه برای خان ببرد.
پس جیب درویش پر از سکه کرد و قلیان نزد کریم خان برد.
روزگاری سپری شد. درویش جهت تشکر نزد خان رفت.
ناگه چشمش به قلیان افتاد و با دست اشاره‌ای به کریم خان زند کرد و گفت: نه من کریمم نه تو؛ کریم فقط
خداست، که جیب مرا پر از پول کرد و قلیان تو هم سر جایش هست.
کریم خان زند و مرد درویش



:: برچسب‌ها: داستان کوتاه,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 13:52



پوستتان را جوان و شاد نگه دارید!!

جمعه 18 اسفند 1391

 در کتاب آسمانی ما مسلمانان " قرآن " در سوره نحل آیات 68 و 69 به محتویات عسل و شفا بخشی آن اشاره شده است

در طی قرن ها، از عسل به عنوان یک محافظ طبیعی پوست و مو استفاده کرده اند؛ کلوئوپاترا با حمام های عسل و شیر خود معروف بود و همسر امپراتور روم از یک نوع لوسیون عسل و شیر برای پاک سازی و حفظ طراوت و جوانی پوست صورتش استفاده می کرد.

با گذشت زمان، هنگامی که در اواخر دهه 1800، تولید لوازم آرایش به صورت انبوه آغاز گردید، عسل به عنوان یکی از اجزای رایج در این فرآورده ها به کار گرفته شد.

امروزه نیز تولید کنندگان فرآورده های آرایشی- بهداشتی در پاسخ به استقبال مصرف کنندگان از فرآورده های طبیعی، به طور وسیع از عسل در فرمولاسیون فرآورده های مرطوب کننده ی پوست، ماسک های صورت، نرم کننده های مو و ژل های شوینده ی بدن، استفاده می کنند.

ساختار شیمیایی عسل

این ساختار اصولاً به نوع زنبور و منبع تغذیه آن بستگی دارد. اما در حالت کلی از دکسترین لوولوز (65 تا 80 درصد) سوکروز (5/0 تا 8 درصد) و دکسترین (از یک تا 10 درصد) تشکیل می شود.

وجود اسیدهای آمینه، ویتامین ها، املاح و حتی برخی آنزیم ها نیز در عسل به اثبات رسیده که به نظر می رسد در ایجاد اثرات مفید آن نقش دارند.

عسل یک مرطوب کننده طبیعی

قدرت نگهداری آب توسط پوست مهم ترین عامل برای حفظ نرمی و الاستیسیته آن است. با بالا رفتن سن، تماس با عوامل شیمیایی و یا استرس های محیطی، پوست این قابلیت را از دست می دهد. به همین سبب با احساس خشکی و ظهور چروک های پوستی مواجه می شود.

عسل یک ترکیب جاذب برای رطوبت است که آب را جذب کرده و آن را در خود نگه می دارد. بنابراین به عنوان یک جز ثابت در انواع فرآورده های مرطوب کننده نظیر پاک کننده ها، کرم ها، شامپوها و نرم کننده ها به کار می رود.

از سوی دیگر به جهت برخورداری از خاصیت ضد التهابی پوستی، انتخاب مناسبی برای استفاده در فرآورده های مخصوص پوست های حساس (ترکیبات Hypo Sensitive ) و محافظ پوست بدن به شمار می آید.

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAS)

در حال حاضر، پروسه تولید AHAS با استفاده از عسل در حال تحقیق و بررسی است. آلفاهیدروکسی اسیدها که برای لایه برداری پوست کاربرد دارند جزو موثر کرم های ضد پیری پوست (Anti- Aging) و مرطوب کننده های پوستی به شمار می روند.

از سوی دیگر عسل می تواند در کنار AHAS از بروز عوارض جانبی آن ها و التهابات پوستی پیش گیری کند.

عسل یک ترکیب آنتی اکسیدان

مطالعات پایه بر خواص آنتی اکسیدانی عسل دلالت دارند. آنتی اکسیدان ها در حفاظت پوست به خصوص در مقابل اثرات مخرب تشعشعات ماورای بنفش UV نقش دارند.

چنان چه پوست برای مدت های طولانی در معرض تشعشعات ماورای بنفش نور خورشید قرار گیرد احتمال عوارضی نظیر پیری زودرس و سرطان پوست افزایش می یابد.

از آن جایی که برخی ضد آفتاب های شیمیایی و فیزیکی می توانند باعث تحریکات جلدی گردند، شرکت های تولید کننده ی آن ها در جست و جوی آنتی اکسیدان ها، ضد التهاب ها و مرطوب کننده های طبیعی مناسب هستند که بتوان از آن ها در فرمولاسیون فرآورده های ضد آفتاب استفاده نمود. خصوصیات مذکور در ترکیب های واحدی چون عسل به طور طبیعی وجود دارد.



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 16:19



چرا تورهای طبیعت‌گردی خانوادگی نیست؟

شنبه 12 اسفند 1391

خبرگزاری فارس: چرا تورهای طبیعت‌گردی خانوادگی نیست؟
 

 

 به گزارش خبرنگار جامعه فارس، طبیعت‌گردی یکی از شاخه های گردشگری است که خوشبختانه به واسطه تنوع طبیعی کشورمان علاقمندان بسیاری دارد.  

به همین سبب حتی بخشی از آژانسهای گردشگری به طور کاملاً تخصصی تنها به برگزاری تورهای طبیعت‌گردی اختصاص دارند، تورهایی که معروفترین مقاصد آنها کویر مرنجاب، کویر مصر، تنگه واشی، جنگل ابر، نمک آبرود و... است.

عمده این تورها نیز در بسته های سفر آژانس های گردشگری، سفر یک تا دو روزه تعریف شده اند وهزینه هایی که بابت ثبت نام در این تورها دریافت می شود هم بسیار کمتر از هزینه ای است که افراد به طور شخصی و خارج از تور، باید صرف کنند اما چرا این تورها مورد اقبال خانواده ها قرار نگرفته اند و کسانی که مشتری این تورها هستند ترجیح می دهند «مجردی» در تور ثبت نام کنند؟

هنوز موضوع ممنوعیت ورود تورهای گردشگری به کویر مرنجاب که سال گذشته رخ داد از خاطر نرفته است، ممنوعیتی که در پی انجام اقدامات خارج از عرف «گردشگر نماها» در کویر اتفاق افتاد.

اصلانی، یکی از راهنمایان تورهای طبیعت‌گردی درباره طیف سنی مخاطب تورهای طبیعت‌گردی می گوید: اکثر کسانی که در این تورها ثبت نام می کنند جوانانی هستند که با دوستان خودشان می خواهند سفر کنند البته میانسال و مسن هم در این تورها پیدا می شود که آنها هم با دوستان هم سن و سال خودشان می آیند.

وی ادامه می دهد: متاسفانه برخی ها فکر می کنند چون وارد طبیعت و جنگل و کویر می شوند دیگر هیچ قانونی در این مکانها وجود ندارد به همین خاطر بعضی عقده های آنها در این فضاها سر باز می کند و دست به حرکاتی می زنند که خیلی در عرف و قوانین ما جایگاهی ندارد.

این راهنمای تور علت عدم حضور خانواده ها در این تورها را همین موارد می داند و می گوید: شاید افراد نگران این موضوع باشند که در برابر خانواده آنها حرکتی خارج از عرف انجام شود و بیشتر از آنکه سفری لذت بخش داشته باشند تجربه ای تلخ را در این تورها برای خود و خانواده شان رقم بزنند.

اما راهکار این موضوع چیست؟ آیا باید به دلیل اینکه عده ای ظرفیت حضور سالم در طبیعت را ندارند تورهای طبیعت‌گردی، شکلی مجردی به خود بگیرد و خانواده ها هم طبیعت‌گردی را تنها با سفرهای شخصی تجربه کنند؟

محمد علی فیاضی، مدیر کل طبیعت‌گردی کشور در این باره به خبرنگار فارس می گوید: متاسفانه این مشکلی است که وجود دارد و شاید خانواده ها اعتماد نمی کنند که در تورهای طبیعت‌گردی که بخش اعظم آن را مجردها تشکیل می دهند حضور داشته باشند. ولی برای حل این موضوع در اداره کل طبیعت‌گردی چاره ای اندیشیده شده است.

وی ادامه می دهد: می توان «تورهای طبیعت‌گردی خانوادگی» را راه اندازی کرد که تنها خانواده ها اجازه ثبت نام در آن را داشته باشند. به طور مثال چندین خانواده در یک تور طبیعت‌گردی به مقصد کویر مصر ثبت نام می کنند تا از خدمات راهنمای تور، بیمه، اقامت، امنیت بیشتر در جاده و... برخوردار شوند هر خانواده ای نیز خودروی شخصی خود را می آورد، تورگردان هم با اخذ مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی، علامت و چراغ گردانی را برای خودروی اصلی تور نصب می کند و جلوتر از خودروهای گردشگران، عازم سفر می شوند.

مدیر کل طبیعت‌گردی کشور می افزاید: این نوع از تورهای خانوادگی به نوعی شبیه رالی است اما هیچ رقابتی در آن مطرح نیست. در طی سفر هر خانواده ای در خودروی شخصی خود، بدون آنکه مزاحمتی داشته باشد از امکاناتی که دارد استفاده می کند و در مناطق دیدنی و زمان های غذا و استراحت در کنار سایر خانواده ها قرار می گیرد و لذت سفر گروهی را تجربه می کند.

فیاضی می گوید: شاید در حالت عادی یک خانواده به تنهایی جرأت سفر به کویر را نداشته باشد اما با استفاده از این نوع، تورهای خانوادگی با خیالی آسوده و با بهره گیری از تجربیات راهنمای تور، سفری امن، جذاب و به یاد ماندنی را به یادگار می گذارد.

به گفته وی قرار است که تعدادی از آژانس های گردشگری، تورهای خانوادگی طبیعت‌گردی را به زودی راه بیندازند اما بهتر است پیش از آنکه آژانس ها که کاملاً خصوصی هستند ( به قول برخی از مسئولان، بعضی از آنها هیچ دفتر کاری ندارند و تنها یک شماره تلفن هستند ) وارد این عرصه شوند، مراکزی چون کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که وجهه بین المللی دارد و وابسته به بخش دولتی محسوب می شود در این زمینه پیشگام شوند تا خانواده ها برای بهره گیری از خدمات این تورها بیشتر اعتماد کنند.

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 21:36



معرفی مرکز شنود امریکا

شنبه 5 اسفند 1391

 به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، به نقل از سایت وزارت اطلاعات، آژانس امنیت ملی آمریکا در حال ساخت مرکزی مخفی را برای شنود همه ارتباطات الکترونیکی سراسری که بزرگ‏ترین مرکز از نوع خود است، در ایالت یوتا می‏باشد. این مرکز که هزینه ساخت آن 2 میلیارد دلار خواهد بود، برای ردیابی و ثبت ارتباطات الکترونیکی احداث می شود. گفته می‏شود این مرکز، پنهانی‏ترین و پیچیده‏ترین مرکز خواهد بود و حتی ارتباطات الکترونیکی که از اینترنت صورت می‏گیرد را دنبال خواهد کرد.

 

وزارت امنیت سرزمینی آمریکا کار مشاوره فنی ساخت این مرکز را برعهده دارد. آژانس امنیت ملی آمریکا یک مرکز جاسوسی سایبری جدید با هزینه یک و نیم میلیارد دلار در ایالت یوتا احداث می‏کند. این مرکز قرار است بخشی از اهداف اداره اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا را محقق کند.
 
در این گزارش ابتداً مرکز جاسوسی یوتا معرفی شده سپس جایگاه فعالیت مرکز یوتا در آژانس امنیت ملی مورد ارزیابی قرار می‏گیرد. در ادامه رویکرد و دیدگاه مراجع آمریکایی در قبال ساخت این مرکز بیان شده و در پایان نیز ملاحظات مربوطه ارائه شده است.
 
بقیه در ادامه ی مطلب
 


ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:44



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید. سعی میکنم واسه همتون مطالب جالب و خوندنی داشته باشم.با نظرتون به من کمک کنید.ورودتون رو پیشاپیش تبریک میگم خوش آمدید.
mehran_esa2@yahoo.com


مطالب پیشین

فروش پنل ارسال پیامک تبلیغاتی با بهترین امکانات و ارزانترین قیمت
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی با ارزانترین قیمت
عکس های قدیمی بهبهان
عکس های قدیمی کشف حلقه زرین ارگان بهبهان1368
7نکته در مورد خندیدن
8خطری که پیتزا دارد!!
آیا خوردن خمیر دندان ضرر دارد؟
صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟
برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید
6نکته مهم درکاربا کامپیوتر
مجیدی ودخترش در رستوران
دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!
راهکارهایی برای رفع استرس
گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن
کوتاهترین خلبان جهان
کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال
زود بخوابید تا سلامت باشید
خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن
بنر کلوب




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behbahanfun
This Template By Theme-Designer.Com