منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

وبلاگ تخصصی سلاح وشکار

آشناترين ها

آموزشی و اطلاع رسانی

quartz1

Hot News

کانون شرق نو

کلبه شادی

مجله انلاین برنا

ای اف دی دانلود.::مخصوص هکرها::.

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک   ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و اطلاعات برای بهبهانیهای گل و آدرس www.behbahanfun.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد .





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 1311
بازدید کل : 846847
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1


type="text/css">//Ashoora.ir|Oghat Begins

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سرگرمی و اطلاعات


لوگوی دوستان


بر چسب ها




4 کمک فوری به وسیله ی موبایل که نمیدانستید!!!

پنج شنبه 30 دی 1389

 

اقداماتی وجود دارد که می توان در مواقع فوری و ضروری انجام داد. موبایل شما می تواند یک نجات دهنده زندگی یا یک ابزار فوری برای نجات باشد.

 

 

اول      وضعیت فوق العاده

 

 

 

شماره تلفن وضعیت فوق العاده در كشورهای جهان 112 است. در ایران نیز اگر شما حتی در یک مکان خارج از محدوده شبکه موبایل خود قرار داشته باشید، شماره 112 را بگیرید، موبایل در هر شبکه موجود جستجو می کند تا یک تماس وضعیت فوق العاده برای شما برقرار کند. (پلیس، اورژانس، آتش نشانی یا...) و جالب اینکه این شماره حتی زمانیکه صفحه کلید قفل است نیز کار می کند. امتحان کنید.

 

حتی با گوشی بدون سیم کارت نیز میتوانید به شماره 112 زنگ بزنید.

 


دوم       آیا تا بحال کلیدهای خود را در ماشین جاگذاشته اید؟

 


آیا ماشین شما یک دستگاه کنترل از راه دور بدون کلید دارد؟ این وسیله می تواند روزی مفید باشد. یک دلیل خوب برای داشتن یک موبایل: اگر شما کلیدهای خود را در ماشین جاگذاشته باشید، به موبایل یک نفر در منزل از طریق موبایل خودتان تماس بگیرید. تلفن خود را در حدود فاصله 1 متر از ماشین قرار دهید و از فرد مقابل در منزل بخواهید که کلید کنترل درب بازکن ماشین را فشار دهد، و آنرا نزدیک موبایل خود قرار دهد. قفل ماشین شما باز خواهد شد. با این کار نیاز نیست کسی کلیدها را شخصاً بیاورد. فاصله هیچ تاثیری ندارد. شما می توانید کیلومترها فاصله داشته باشید، اگر شما بتوانید با کسی که ریموت کنترل ماشین شما را دارد ارتباط برقرار کنید، شما می توانید قفل ماشین خود را باز کنید.

 


  یادداشت نویسنده: این مورد کار می کند.. ما آنرا امتحان کرده ایم و قفل ماشین را از طریق یک تلفن موبایل باز کرده ایم.

 


 

 

سوم    چگونه یک موبایل دزدیده شده را غیرفعال کنیم؟

 


برای چک کردن شماره سریال موبایل خود، کلید های زیر را به ترتیب فشار دهید:

 

*#06#

 

 یک کد دیجیتالی  روی صفحه نمایش ظاهر می شود. این شماره مختص دستگاه شما است. این شماره را یادداشت کنید و در جایی امن نگه دارید. هنگامیکه موبایل شما دزدیده می شود، شما می توانید به پشتیبان شبکه خود تماس بگیرید و این کد را به آنها بدهید. سپس آنها قادر خواهند بود دستگاه شما را مسدود کنند، حتی اگر دزدها SIM کارت را عوض کرده باشند. تلفن شما کاملاً غیرقابل استفاده خواهد شد. شما ممکن است نتوانید موبایل خود را بازپس گیرید، اما حداقل می دانید کسیکه آنرا دزدیده است دیگر نمی تواند از آن استفاده کند یا آنرا بفروشد. اگر هر کسی این کار را بکند، دیگر دزدین موبایل هیچ فایده ای نخواهد داشت.

 

 

 


چهارم       قدرت باطری مخفی شده

 


در نظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی کم است. برای فعال کردن کلیدهای  #3370* را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه اندازی مجدد خواهد شد و موبایل افزایش 50 % در باطری را نشان می دهد. این فضای اندوخته هنگامیکه موبایل خود را شارژ می کنید، خودبه خود شارژ خواهد شد.

 

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 22:44



ناصر خسرو در بهبهان

9 دی 1389

سفرنامه‌ى ناصرخسرو

این رساله شامل پنج بخش است . بخش اول از سه فصل تشکیل می‌گردد، فصل اول درباره حدود و موقعیت جغرافیایی، ناهمواریها، آب و هوا، زبان و نژاد است . فصل دوم، به تاریخ بهبهان (ارجان) اختصاص دارد که وقایع آن از عیلامیان تا پایان حکومت ساسانی را در بر می‌گیرد. فصل سوم، تاریخ ارجان در دوره اسلامی است . چگونگی پذیرش اسلام موقعیت شهر در دوره حکومت صفاریان، آل‌بویه و سپس حاکمیت ترکان تا پایان ایلخانان مطالبی هستند که در این فصل مورد بررسی قرار میگیرند. در بخش دوم از شهرهای ولایات ارجان سخن بمیان می‌آید که در 2 فصل تنظیم شده است در فصل اول، توصیف شهرهای مهرویان، سینیز، جنابا و ریشهر آمده است و فصل دوم به اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهرهای هندوان، زیدان، آسک و منطقه شعب بوان پرداخته شده است . بخش سوم شامل دو فصل مجزا است که فصل اول بررسی اوضاع اجتماعی ارجان شامل مذهب ، علما، جمعیت و خصوصیات مسکن می‌باشد و در فصل دوم، اوضاع اقتصادی از جمله محصولات ، معادن، تجارت ، سکه، امور مالیاتی و آب تشریح شده است . بخش چهارم: به پیدایش بهبهان و اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نیز نواحی توابع این شهر تا پایان قاجاریه اشاره دارد. از سه فصل تشکیل شده در فصل اول تاریخ سیاسی بهبهان، وضعیت آن شهر در دوره تیموریان، صفویان، افشاریه، زندیه و قاجاریه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در فصل دوم به نواحی تابع بهبهان یعنی کهگیلویه، آغاجاری، زیدون، حومه و تشان توجه شده است . فصل سوم به اوضاع اقتصادی و اجتماعی بهبهان اختصاص دارد که وضعیت کشاورزی، آب ، تجارت و صنعت ، خصوصیات مسکن، وضعیت عمومی شهر و سرانجام علمای آنجا را توضیح می‌دهد. بخش پنجم در دو فصل به معرفی آثار تاریخی بهبهان می‌پردازد. در فصل اول بناها و آثار تاریخی برجای مانده از ارجان شامل جحاریها و کتیبه‌های تنگ سولک ، پل‌ها، سد، حمام و مسجد جامع بکان، آثار شهر به‌کواذ و دیگر آثار تاریخی این منطقه معرفی شده‌اند و فصل دوم به توصیف آثار مربوط به دوره بهبهان یعنی کتیبه‌های تنگ تکاب ، بقعه امام رضا (ع) امام‌زاده شاه میرعلی حسین، آثار تاریخی منطقه تشان، زیدون و آثار دیگر اختصاص دارد. لازم به ذکر است که در بررسی آثار تاریخی (بناهای تاریخی، اماکن مذهبی) شهر بهبهان به توصیف مهمترین آثار پرداخته شده، معرفی آثاری که از اهمیت شایانی برخودار نبوده‌اند خودداری گردیده است . در این رساله سعی شده است اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هر دوره با استفاده از منابع آن عصر تجزیه و تحلیل گیرد. به عنوان مثال کتاب فارسنامه ابن‌بلخی برای بررسی تاریخ بهبهان در عصر سلاجقه مبنا قرار گرفته است و دوره‌های دیگر نیز بر همین اساس بررسی شده‌اند لذا از منابع مهمی که در این رساله مورد استفاده قرار گرفته‌اند می‌توان: احسن‌التقاسیم، مقدسی، صوره‌الارض : ابن‌حوقل، فارسنامه، ابن‌بلخی، نزهه‌القلوب : حمدالله مستوفی، سفرنامه: ناصرخسرو قبادیانی، شیرازنامه: زرکوب شیرازی، فارسنامه ناصری: حاج‌میرزاحسن حسینی‌فسائی، مرآه‌البلدان ناصری: محمدحسن‌خان اعتمادالسلطنه، سفرنامه لرستان و خوزستان: بارون دوید، الکامل فی التاریخ: ابن‌اثیر و آثار عجم از فرصت‌الدوله شیرازی را نام برد.

ناصر خسرو و بهبهان

همانطور که می دانید سفرنامه ناصر خسرو یکی از معتبر ترین متون تاریخی ماست که در آن شرح سفر ناصر خسرو به بسیاری از مناطق مهم روزگار خود آمده است.شهر ما بهبهان(ارجان) نیز از جمله این شهرهاست.با هم گوشه هایی از این سفر نامه را می خوانیم: سفرنامه‌ى ناصرخسرو گزارشى از یک سفر هفت ساله است که در ششم جمادى الاخر سال 437 قمرى(اول فروردین‌ 415 یزگردى) از مرو آغاز شد و در جمادى الاخر سال 444 قمرى(اول فروردین 416 یزدگردى) با بازگشت به بلخ پایان پذیرفت. او از مرو به سرخس، نیشابور، جوین، بسطام، دامغان، سمنان، رى، قوهه و قزوین مى‌رود و از راه بیل، قپان، خرزویل و خندان به شمیران مى‌رسد. از آن‌جا به سراب و سعیدآباد مى‌رود و به تبریز مى رسد. سپس از راه مرند، خوى، برکرى، وان، وسطان، اخلاط، بطلیس، قلعه‌ى قف انظر، جایگاه مسجد اویس قرنى، ارزن، میافارقین، به آمد در دیار بکر(در ترکیه‌ى امروزى) وارد مى‌شود. از آن‌جا با گذشتن از شهرهاى شام(سوریه) از جمله حلب به بیروت، صیدا، صور و عکا(در لبنان امروزى) مى‌رود. سپس از راه حیفا به بیت المقدس مى‌رسد. ناصرخسرو از قدس به مکه و مدینه مى‌رود و از راه شام به قدس باز مى‌گردد و راه مصر را در پیش مى‌گیرد. او از قاهره، اسکندریه و قیروان بازدید مى‌کند و از راه دریا به زیارت مکه و مدینه مى‌رود. سپس از همان راه باز مى‌گردد و از راه آبى نیل با کشتى به اسیوط، اخیم، قوص و آسوان(در مصر) مى‌رود. او از برخى شهرهاى سودان بازدید مى‌کند و از راه دریاى سرخ به جده و مکه مى‌رود و شش‌ ماه را در کنار خانه‌ى خدا مى‌ماند. از مکه به سوى لحاسا و سپس بصره مى‌رود و به عبادان(آبادان) مى‌رسد. آن‌گاه به بندر مهروبان مى‌رود و از آن‌جا به ارجان(در نزدیکى بهبهان) مى‌رسد و به لردغان، خان‌لنجان و اصفهان وارد مى‌شود. سپس از نایین، طبس، قاین مى‌گذرد تا در پایان سفر به بلخ برسد.

دستاورد این سفر هفت ساله‌ى سه‌هزار فرسنگ براى ناصرخسرو رشد فکرى و براى ما یادداشت‌هاى ارزنده‌اى است که او از دیده‌ها و شنیده‌هاى روزانه‌اش برداشته است. یادداشت هاى او بسیار روشن، دقیق، به دور از گزافه‌گویى و عبارت‌پردازى است که آن‌ها را پس از بازگشت به خوبى تنظیم کرده و به صورت کتابى درآورده است. با خواندن این سفرنامه با دنیاى اسلام در نیمه‌ى نخست سده‌ى پنجم هجرى آشنا مى‌شویم و از آداب و فرهنگ مردمان و شکوفایى شهرهاى اسلامى در آن زمان آگاه مى‌شویم.

 

 



:: برچسب‌ها: بهبهان,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 21:26



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید. سعی میکنم واسه همتون مطالب جالب و خوندنی داشته باشم.با نظرتون به من کمک کنید.ورودتون رو پیشاپیش تبریک میگم خوش آمدید.
mehran_esa2@yahoo.com


مطالب پیشین

فروش پنل ارسال پیامک تبلیغاتی با بهترین امکانات و ارزانترین قیمت
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی با ارزانترین قیمت
عکس های قدیمی بهبهان
عکس های قدیمی کشف حلقه زرین ارگان بهبهان1368
7نکته در مورد خندیدن
8خطری که پیتزا دارد!!
آیا خوردن خمیر دندان ضرر دارد؟
صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟
برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید
6نکته مهم درکاربا کامپیوتر
مجیدی ودخترش در رستوران
دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!
راهکارهایی برای رفع استرس
گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن
کوتاهترین خلبان جهان
کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال
زود بخوابید تا سلامت باشید
خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن
بنر کلوب




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behbahanfun
This Template By Theme-Designer.Com